اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 12/2/93

 

 

رنگین کمان 12/2/93

رهنمودهای مقام معظم رهبری:

دستگیری 3 عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان

درخواست امان نامه نفر دوم جیش العدل از ایران

اعتیاد، مرگ خاموش زنان

12میلیون نفردرکشوربا مشکلات بهداشت روان درگیرهستند

داعش همچنان می تازد

  

رهنمودهای مقام معظم رهبری:

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با تبیین وظایف مسئولان، دستگاهها و عناصر مختلف مرتبط با تولید داخلی و تأکید بر مبارزه واقعی با فساد و قاچاق، خاطرنشان کردند:

کلید حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات جامعه کارگری، نه در خارج بلکه در داخل و «تقویت و رونق تولید داخلی» است.کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست. دولت مصرف کالاهای خارجی را برخود حرام کند. تقویت تولید داخلی ستون فقرات حل مشکلات کشور است .

ایشان با انتقاد از حرف زدنهای مکرر و بی عملی در مقابله با فساد تأکید کردند: با «دزد دزد» گفتن، دزد از سرقت دست بر نمی دارد باید جلوی او را گرفت. مسئولان کشور، روزنامه نیستند که مدام راجع به فساد حرف بزنند آنها باید وارد عمل شوند و جلوی فساد را به معنای واقعی کلمه بگیرند. 

 +++++++++++++++++++++++++++++++++

 دستگیری 3 عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان

 

روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان بوشهر اعلام کرد: سه تن از اعضای گروهک تروریستی انصارالفرقان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) دراستان بوشهردستگیرشدند.

 

در این اطلاعیه آمده است :

درپی ورود سه تن از اعضای گروهک تروریستی انصارالفرقان به استان و قصد انجام اقدامات خرابکارانه، با پیگیری های اطلاعاتی و شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) عنصرتروریستی که با هویت جعلی دراستان مستقربود شناسایی وطی یک عملیات موفقیت امیز به همراه دوتن از مرتبطین توسط سربازان کمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند.

براساس این گزارش ترور شهروندان برای ایجاد تفرقه و حمله به پایگاه و مراکز اقتصادی بیشترین هدف گروهک تروریستی انصارالفرقان بوده است.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

درخواست امان نامه نفر دوم جیش العدل از ایران

 اسراری که با «ملا معاذ» دفن شد

سعید ترکمان زهی چندی قبل از ترور در پاکستان، رسما از ایران در خواست امان نامه کرده و حتی فرزندان خود را نیز به ایران می‌فرستد.

 سعید ترکمان زهی معروف به «ملا معاذ» سخنگو و نفر دوم گروهک تروریستی جیش العدل در تاریخ 18 فروردین سال جاری، حوالی ساعت 9 شب در نزدیکی منزلش در کراچی پاکستان به هلاکت رسید.

معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات نیز در گفتگویی اعلام کرد که سعید ترکمان زهی صبح همان روز (18 فروردین 94) به عنوان سخنگوی جیش العدل خبر به شهادت رسیدن 8 نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را توسط این گروه که در تاریخ 17 فروردین 94 انجام شده بود را اعلام کرد و مسوولیت آن را برعهده گرفت و شب همان روز در کراچی پاکستان به هلاکت رسیده است.

در همین رابطه، خبرنگار فارس به برخی اطلاعات و جزئیات جدید از ابهامات نقش سعید ترکمان‌زهی در گروهک تروریستی جیش العدل دست یافت که می تواند برخی زوایای تاریک ترور وی را روشن‌تر کند.

* «ملا معاذ» کیست؟

سعید ترکمان زهی (ملا معاذ) از قدیمی‌ترین چهره‌های همراه و همگام با عبدالمالک ریگی (رهبر معدوم گروهک تروریستی جندالله) محسوب می شد که پس از تاسیس این گروهک، به یکی از یاران مورد اعتماد عبدالمالک تبدیل شده و در کارنامه او، بیش از یک دهه اقدامات ضدامنیتی و خرابکارانه علیه کشورمان دیده می‌شود.

ترکمان زهی سال ها قبل پس از فرار از ایران به پاکستان رفته و به شدت تحت تاثیر آموزش های ضد دینی عبدالرئوف ریگی –برادر بزرگتر عبدالمالک و مفتی گروه جندالله- قرار داشته است و به همین دلیل در مباحث اعتقادی به نوعی شاگرد عبدالرئوف محسوب می شود و عبدالرئوف نیز به وی علاقه مند بوده و به او توجه  خاصی داشته است. چنانکه عبدالرئوف پس از جدا شدن از جیش العدل و تاسیس گروه جدیدی با نام «جیش النصر» امید زیادی به پیوستن سعید ترکمان زهی داشته است. اما این موضوع هیچ وقت اتفاق نمی افتد و عملا عبدالرئوف به نوعی شاگرد قدیمی اش را به یکباره در مقابل خود احساس می‌کند.

با کشته شدن مشکوک عبدالرئوف ریگی، هنگامی که پای محمد ظاهر –رهبر جیش العدل- به عنوان قاتل به میان آمد، برخی ناظرین امنیتی انتظار تحرکاتی از سوی سعید ترکمان زهی را حتی علیه محمد ظاهر داشتند اما او درباره مرگ استادش واکنش جدی نه تنها نشان نداد بلکه تلاش کرد موضوع را به نحوی دیگر مطرح و بیان کند.

این موضوع یکی از نقاط ابهام آمیز زندگی سعید ترکمان زهی محسوب می‌ءشود.

با این وجود پس از حذف عبدالرئوف ریگی از سخنگویی جیش العدل و ترور مشکوکش، سعید ترکمان زهی با تایید محمد ظاهر رهبر جیش العدل به عنوان سخنگوی این گروهک منصوب می شود و سرویس اطلاعاتی عربستان نیز ضمن استقبال از این اقدام، زمینه ارتباط گسترده ترکمان زهی با شبکه العربیه را فرآهم می کند.

ترکمان زهی پس از انتصاب به عنوان سخنگوی جیش العدل دارای ارتباط وسیعی با افسران اطلاعاتی سعودی می شود و دیدارهای متعددی با آنها در کویته و کراچی برگزار می کند.  افسران سعودی  نیز نه تنها شبکه العربیه را به صورت وسیع در اختیار وی قرار می دهند بلکه گاهی وقت ها به علت برخی توانمندی ها، بیشتر از محمد ظاهر به وی بها می دهند.

لازم به ذکر است که بر اساس برخی مستندات، تنها مصاحبه انجام شده محمد ظاهر با العربیه، اساسا واقعیت نداشته و این سعید ترکمان زهی بوده است که به جای محمد ظاهر سخن گفته و اظهاراتش را به نام او در شبکه العربیه منتشر کرده است.

اما ابهام دوم درباره ترکمان زهی کناره گیری وی از گروهک جیش العدل برای مدت زمانی قابل توجه است که گفته می شود وی در مقطعی، به مدت چندین هفته از اعضای جیش العدل فاصله می گیرد.

اما مسئله ای که مرگ ترکمان زهی را پیچیده تر می کند، همزمانی ترور وی با «درخواست امان نامه از ایران» است.

+++++++++++++++++++++++++++++++

اعتیاد، مرگ خاموش زنان

براساس آمارها که یک میلیون و 325 هزار نفر فرد معتاد در کشور شناسایی شده است، اکنون 10 درصد از معتادان را زنان تشکیل می دهند و متاسفانه براساس نظر کارشناسان، آمار زنان مصرف کننده موادمخدر و روانگردان ها در کشور روز به روز در حال افزایش است.طبق آمار ستاد مبارزه با موادمخدر که برگرفته از آمارهای پزشکی قانونی است 279 زن معتاد درسال 93 نیز جان خود را از دست داده اند که این آمار بسیار نگران کننده است چرا که نسبت به سال 92 این آمار 33 درصد رشد دارد.همچنین در این مدت دو هزار و 468 نفر معتاد مرد جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش دارد اما آمار مرگ و میر زنان با رشد چشمگیری روبه رو بوده است.حال سخن اصلی اینجاست که چرا میزان مرگ و میر در زنان معتاد نسبت به سال قبل آن،افزایش چشمگیری دارد

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

12میلیون نفردرکشوربا مشکلات بهداشت روان درگیرهستند

وزیربهداشت گفت: اکنون12 میلیون نفردرکشوردرگیرمسائل بهداشت روح و روان هستند. باید ازطریق سیاستمداران، تریبونها ودستگاه‌های اقتصادی درموضوع سلامت روان تاثیربگذاریم. سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درهمایش روزجهانی سلامت گفت:‌ اگرکشوری می‌خواهد پیشرفت کند با مردم علیل وبیمار نمی‌تواند. همین طورمردم بیماردرعبادت نیزدچارمشکل می‌شوند. پس اگرما مسلمانیم باید به بهداشت توجه کنیم.وی با بیان اینکه با یک سال و دو سال نمی‌توان طرحی را به سرانجام رساند، گفت: سال‌های سختی درپیش است و نباید انتظار داشت که با اعتبارات یک یا دوساله بتوانیم همه مشکلات را حل کنیم.هاشمی با بیان اینکه بهترین دولت‌ها نیزتنها20 درصد مشکلات سلامت مردم را حل می‌کنند گفت: دستگاه‌های مختلف دیگری مانند وزارت صنعت، فرهنگ، آموزش وپرورش وراه‌ وشهرسازی دراین موضوع دخیل هستند.وزیربهداشت با بیان اینکه اکنون12 میلیون نفردرکشوردرگیرمسائل بهداشت روح وروان هستند، گفت: باید ازطریق سیاستمداران، تریبون‌ها ودستگاه‌های اقتصادی درموضوع سلامت روان تاثیربگذاریم.هاشمی به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت‌:‌آرزو می‌کنیم که تولی سلامت به متولی آن سپرده شود.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

داعش

++ گروه تروریستی داعش در ادامه احکام عجیب و غریب خود اعلام کرد پوشیدن لباس باشگاه های فوتبال اروپا و گوش دادن به آهنگ های "مدونا" حرام و مجازات آن 80 ضربه شلاق است.

گروه تروریستی داعش در اقدامی جدید طرفداران فوتبال را از پوشیدن لباس باشگاه های بزرگ فوتبال جهان از جمله منچستر یونایتد، بارسلونا، رئال مادرید و میلان منع کرد و آن را حرام خوانده و اعلام کرد مجازات متخلفان اعم از زن و مرد 80 ضربه شلاق است.

همچنین داعش گوش دادن به آهنگ های "مدونا" خواننده زن آمریکایی را ممنوع و اعلام کرد که آهنگ های وی مخالف اسلام است و اسم این خواننده از اسامی منصوب به حضرت مریم (س) است.

++دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه «دولت اسلامی» (داعش) از پایان ماه ژوئن ۲۰۱۴ بیش از دو هزار نفر را در سوریه اعدام کرده است

افراد اعدام‌شده از غیرنظامیان و مبارزان بوده‌اند. ۱۲۶ نفر از آن‌ها نیز از اعضای داعش بودند که متهم به جاسوسی یا فرار بودند .

 

++ گروه تروریستی داعش که پیش از این پوشیدن پیراهن تیم های اروپایی را حرام اعلام کرده بود در اقدامی تکراری اعلام کرد تماشای بازی های باشگاه های اروپایی حرام است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد