اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

می خواهم طلای المپیک را بگیرم

 

 

قهرمان وزنه برداری نوجوانان جهان: 

 

می خواهم طلای المپیک را بگیرم  

در دنیای ورزش با کشتی استارت زد اما بر سکوی قهرمانی 

 وزنه برداری دنیا ایستاد، کاخ آرزوهایش سقف ندارد ، 

 قهرمانان نوجوانان جهان است اما فقط قهرمانی در المپیک 

 بزرگسالان او را راضی نگه می دارد  

 برای او که طی سه سال از چهارمی ایران به قهرمانی جهان رسید و سه مدال طلای دنیا را در حرکات یک ضرب، دو ضرب و مجموع به خود اختصاص داد و رکورد ایران را ارتقاء بخشیده این آرزو دور از دسترس نیست،ماحصل گفتگوی ما با این نوجوان پهلوان خوزستانی در ادامه می آید: 

 

بیوگرافی از خودتون را برای مخاطبین  ارائه دهید؟

علیرضا دهقان هستم 7 دی ماه 1375 در شهرستان آغاجاری استان خوزستان متولد شدم

وزنه برداری را از کجا شروع کردی؟

در شهرستان فرخ شهر استان چهارمحال بختیاری، اون موقع خانواده ام ساکن چهارمحال بودند و تکنیک اولیه این رشته را در این استان و زیر نظر آقای لنجانی فرا گرفتم

مشوق اصلی شما در رشته وزنه برداری ؟

قبل از اینکه به وزنه بردای روی بیاورم کشتی کار می کردم، اما پدرم دوست داشت که در رشته وزنه برداری فعالیت کنم، همین امر و اصرار یکی از دوستان موجب شد تا در نهایت وزنه برداری رو انتخاب کنم، پس از ورود به این رشته علاقه ام به این رشته بیش از پیش شد، هم اکنون نیز از تصمیمی که در این زمینه گرفته ام کاملا راضی هستم .

اولین بارکه در رقابتهای قهرمانی وزنه زدی را به یاد داری ؟

سال 1388 و در مسابقات قهرمانی کشور در زنجان، در اون مسابقات در وزن 56 کیلوگرم شرکت کردم و در حرکت یک ضرب 160 کیلو و در حرکت دو ضرب 175 کیلوگرم را بالای سر بردم و در نهایت عنوان چهارم این پیکارها را کسب کردم

اولین عنوان قهرمانی در وزنه برداری؟

من تا سال 90 در هر مسابقه و تورنمنتی که شرکت می کردم چهارم می شدم اما از سال 90 به بعد ورق برگشت و من توانستم که یک سیر صعودی را در جهت عنوان قهرمانی داشته باشم.

مهمترین عاملی که باعث شد در مسیرقهرمانی گام برداری؟ 

آقای پولادی مربی ام روی این مسئله خیلی با من کار کرد و می گفت علیرضا تو استعداد فراوانی داری و به راحتی می توانی قهرمان بشی ،او اعتماد به نفس بالایی را در من ایجاد کرد و موجب شد تا علاوه بر قهرمانی در مسابقات کشور در دنیا نیز بر سکوی قهرمانی بایستم آقای پولادی حق بزرگی بر گردن من دارد و امیدوارم با درخشش در مسابقات متعدد داخلی و بین المللی جوابگوی زحمات او باشم

الگوی شما  در رشته وزنه برداری؟

کوروش باقری سرمربی تیم ملی، خودم هم مربیگری را خیلی دوست دارم و در صدد هستم  پس از کناره گیری از رقابتهای وزنه برداری به مربیگری بپردازم

چی شد که در مسابقات جهانی شرکت کردی؟

در تمرینات تیم ملی بودم و در وزن 91کیلووزنه می زدم که آقای کوروش باقری سر تمرینات تیم ملی نوجوانان آمد و وقتی کار من رو دید گفت که در وزن 85 کیلو وزنه بزن و در نهایت مرا برای رقابتهای جهانی انتخاب کرد.

سطح برگزاری مسابقات جهانی نوجوانان چطور بود؟

عالی ، واقعا مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد چون این رقابتها انتخابی المپیک هم بود از اقصی نقاط جهان در این پیکارها شرکت کرده بودند

فکر می کردی قهرمان جهان بشی؟

باور کنید تا قبل از شروع مسابقات نه، رقیب اصلی من از کشور چین بود و همه می گفتند حریف سرسخت و قدرتمندی است از همین رو من خودم را برای نایب قهرمانی و مدال نقره آماده کرده بودم

پس چی شد که طلای جهان رو گرفتی؟

یک ساعت قبل از آغاز مسابقه در سالن تمرین با این حریف چینی روبه رو شدم که داشت وزنه می زد، وقتی او را آنالیز کردم دیدم که رقیب آنچنان قدری نیست و با توانایی که از خود سراغ داشتم به قهرمانی امیدوارتر شدم و با لطف خدا به این امر مهم دست یافتم.

وقتی مدال طلا رو گرفتی چه احساسی داشتی؟

حس عجیبی داشتم، باور کنید قابل توصیف نیست وقتی که سرود مقدس کشورمان نواخته شد اشک در چشمانم حلقه بست

پس از قهرمانی اولین کسی که با شما تماس گرفت و قهرمانی رو بهت تبریک گفت کی بود؟

پدرم بود

در حین انجام مسابقه استرس داشتی؟

نه اصلا، چون در اردوهایی که در آکادمی وزنه برداری مناطق نفت خیز جنوب و زیر نظر آقای کاظمی نژاد برگزار می شد تمام این موارد و نکات ضروری به ما آموزش داده شده بود که این امر کمک فراوانی به من کردو در همین جا فرصت را غنیمت دانسته و از او تشکر می کنم

هم قهرمان جهان شدی و هم رکورد ایران رو در این وزن ارتقاء دادی؟

کاملا درسته ، من در رقابتهای جهانی در حرکت یک ضرب 146 کیلوگرم را بالای سر بردم و علاوه بر قهرمانی رکورد ایران را دو کیلو گرم ارتقاء دادم. در حرکت دو ضرب نیز وزنه 173 کیلوگرمی را مهار کردم.

شیرین ترین خاطره ورزشی شما؟

قهرمانی در مسابقات وزنه برداری نوجوانان جهان

بزرگترین آرزوی ورزشی که دارید؟

کسب مدال طلای المپیک بزرگسالان

بعد از قهرمانی و به هنگام ورود شما به ایران استقبال مردم از شما چطوربود؟

خیلی جالب بود باورم نمی شد در فرودگاه این همه جمعیت برای استقبال بیایند.به هنگام ورود به شهر آغاجاری نیز استقبال بی نظیری از من شد و امیدوارم در سالهای آتی با کسب عنوان قهرمانی در پیکارهای آسیایی و جهانی جوابگوی محبت مردم خوب و فهیم باشم

در نیمه نخست امسال در چه  تورنمنتی شرکت می کنی؟

مسابقات قهرمانی آسیا که خرداد ماه به میزبانی کشور قطر برگزار میشه که امیدوارم به لطف خدا باز هم مانند رقابتهای جهانی سربلند از این آزمون بیرون بیایم.

علیرضا از همه چی گفتی الا تحصیلاتت؟

در کلاس دوم دبیرستان شهدای گمنام امیدیه مشغول تحصیل هستم.

میخواهی درس رو ادامه دهی یا وزنه برداری رو یا اینکه در یک خط موازی هردو را ؟

هر دو در کنار هم، اما از آنجایی که قهرمانی در المپیک مهمترین دغدغه ام محسوب می شود وقت بیشتری را برای رشته وزنه برداری کنار خواهم گذاشت.

وحرف پایانی علیرضا دهقان؟

  از خانواده ام که هیچگاه من رو تنها نگذاشتند ، مربیان خوبم آقایان لنجانی ، پولادی که حق بزرگی به گردن من دارد، دیگر مربیانم اقایان غلامرضا جمعه پور و غلامرضا کامیار تشکر می کنم و دست تک تک همه رو می بوسم و از همه مسئولین باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفت خیز جنوب و همچنین از شما در اموراطلاعات و رسانه روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب هم که این وقت را در اختیار من قرار دادید، بی نهایت سپاسگذارم.

علیرضا دهقان جهانی شد :

 

علیرضا دهقان جهانی شد :

 

دور جدید تمرینات تیم وزنه برداری نوجوانان از 12

 

 آبان در محل کمپ تیم های ملی وزنه برداری

 

 آغاز می شود و علیرضا دهقان ،وزنه بردار

 

 خوزستانی نیز در این اردو حضور پیدا خواهد

 

 کرد. 

 

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، برای این اردوی 12 روزه که تا 23 آبان ماه ادامه خواهد داشت، 14 وزنه بردار نوجوان به اردو دعوت شده اند که زیر نظر جورج زالای مجارستانی و جواد خوشدل تمرینات خود را برگزار می کنند.

علیرضا دهقان (خوزستان)، رسول نادری (اصفهان)، سید علیرضا طاهریان (چهارمحال و بختیاری)، علی جوکار (فارس)، آرمان آشنایان (آذربایجان شرقی)، علیرضا سلیمانی (گیلان)، پویا عابدینی (کهکیلویه و بویراحمد)، سعید رضازاده و پیمان جان (اردبیل)، کیانوش باقری، رامین ولی پور، امیرحسین فضلی، مهرشاد محمودی و مهدی فروتن (مازندران) وزنه بردارانی هستند که باید ظهر روز جمعه 12 آبان با حضور در محل کمپ تیم های ملی وزنه برداری خود را به کادر فنی معرفی کنند.

 تیم وزنه برداری نوجوانان کشورمان برای شرکت در رقابتهای سال 2013 وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان که فروردین ماه سال آینده در تاشکند ازبکستان برگزار می شود، آماده خواهد شد.

این رقابتها حکم انتخابی دومین دوره المپیک نوجوانان را دارد.

دومین دوره المپیک نوجوانان تابستان سال 2014 در نانجینگ چین برگزار می شود.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

سه طلای جهان بر سینه علیرضا دهقان/ دو رکورد نوجوانان ایران شکسته شد

علیرضا دهقان وزنه بردار شایسته تیم نوجوانان کشورمان با کسب سه نشان طلا، عنوان قهرمانی دسته 85 کیلوگرم رقابت های جهانی ازبکستان را به دست آورد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در چهارمین روز از سومین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در تاشکند ازبکستان، علیرضا دهقان در دسته 85 کیلوگرم نمایشی مقتدرانه داشت و در رقابت با وزنه برداران چین و روسیه با حدنصاب مجموع 319 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد.

دهقان در حرکت یکضرب با مهار وزنه 139 کیلویی در همان اولین حرکت، مدال نقره خود را مسجل کرد و در ادامه با مهار وزنه 146 کیلویی، یک کیلوگرم بیشتر از ایژانگ چنگ از چین را به نام خود به ثبت رساند و مدال طلای یکضرب را به دست آورد. دهقان همچنین با مهار وزنه 146، رکورد یکضرب دسته 85 ایران را نیز پس از 5 سال به میزان دو کیلوگرم ارتقا بخشید.

نماینده شایسته کشورمان در حرکت دوضرب نیز شروع خوبی داشت و با مهار وزنه 168 کیلویی در حرکت نخست قهرمانی خود را مسجل کرد. دهقان در ادامه پشت وزنه 173 کیلویی ایستاد و با بالای سر بردن آن، مدال طلای حرکت دوضرب را نیز از آن خود کرد تا به سه طلا، روزی خوب را برای وزنه برداری کشورمان رقم بزند.

دهقان با مهار وزنه 173 کیلویی و رسیدن به حدنصاب 319 کیلوگرم، رکورد مجموع ایران را که تا پیش از این با 316 کیلوگرم در اختیار سعید محمدپور بود به میزان سه کیلوگرم ارتقا بخشید تا قهرمانی هایش با دوبار شکستن رکوردهای ایران رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد.

اهمیت مدال های علیرضا دهقان زمانی دوچندان می شود که بدانیم این وزنه بردار ال یک ماه پیش در دسته 94 کیلوگرم وزنه می زد اما با صلاحدید کادر فنی چیزی در حدود 10 کیلوگرم از وزن بدن خود کاست تا شانس مدال آوری تیم وزنه برداری ایران در اوزان 85 و 94 کیلوگرم بیشتر شود.

در رقابت های دسته 85 کیلوگرم پس از علیرضا دهقان، ایژانگ چنگ از چین با حدنصاب مجموع 312 کیلوگرم (145 یکضرب و 167 دوضرب) نایب قهرمان شد و الکساندر ماجوشین از روسیه با حدنصاب 303 کیلوگرم (137 یکضرب و 166 دوضرب) روی سکوی سوم دنیا ایستاد.

فردا و در آخرین روز رقابت های وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان چهار نماینده کشورمان به نام های میلاد رشیدی و امیرحسین فضلی علیرضا سلیمانی و پیمان جان در اوزان 94 و 94+ کیلوگرم برای کسب مدال های طلا و نقره اوزان بالای رقابت ها روی تخته می روند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آغاجاری

 

 

 

 

 

نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر آغاجاری 

 

ریاست جمهوری:  

جمع کل آرا : 10940  

محسن رضایی :   5644

 

حسن روحانی : 2974

 

جلیلی :             620

 

ولایتی :     376

 

غرضی : 76

++++++++++++++++++++++++++++ 

 

شورای اسلامی شهر آغاجاری: 

 

نفر اول : عبدالرسول شادمان : 2306

 

نفر دوم : عبدالحسن زیدونی  :  2123

 

نفر سوم: مهدی طلاوری : 1766

 

نفر چهارم : باقر چهارده چریک : 1730

 

نفر پنجم : عبدالخدر ناصری پور : 1461

 

++++++++++++++

 

علی البدل :

 

خانم خنور : 1418

 

رضا ملایی : 1268

مراسم ارتحال بنیانگزار انقلاب حضرت امام (ره) در آغاجاری:

 

 

 

 

 

مراسم ارتحال بنیانگزار حضرت امام (ره)  در آغاجاری: 

مراسم سالگرد ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران 

 

در روز دوشنبه13/3/92 در مسجد جامع آغاجاری برگزار 

 

گردید . در این مراسم  پساز عزاداری و سینه زنی توسط  

 

مداح اهلبیت حاج علی ملحان ، رضایی فاضل ، ضمن 

 

 گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی 

 (ره)  اظهار داشتند :  

حضرت امام (ره) درطول زندگی خود فقط برای خدا صحبت  

 

می کرد و به همین دلیل از احدی نترسید.او روح خدا در کالبد 

 

 زمان بود و بزرگترین  انقلاب را در جهان به وجود آورد و لرزه  

 

بر اندام استکبار جهانی انداخت. امسال در سال حماسه ی  

 

سیاسی و اقتصادی ، انتخابات ریاست جمهوری و شورای 

 

 شهر را داریم. مردم باید در این حماسه ی بزرگ شرکت 

 

 کنند و بار دیگر دشمنان نظام را نا امید کنند.  هر کس به  

 

طریقی مردم را از شرکت در انتخابات باز دارد ، به دشمنان  

کمک کرده  و در این راه گام نهاده است. 

سپس نماز وحدت ظهر و عصر اقامه گردید.

استقبال از علیرضا دهقان

 

 

استقبال از علیرضا دهقان: 

علیرضا دهقان ، قهرمان وزنه برداری وزن 82  کیلو گرم در میان 

 استقبال مردم آغاجاری وارد آغاجاری شد. جوانان  با ساز و  

دهل و حرکت موتور سوارها ایشان را از ورودی شهر تا درب  

منزل آنها همراهی نمودند. علیرضا دهقان در مسابقات جهانی 

 ازبکستان سه مدال طلا را کسب نمودند و عنوان قهرمانی  

جهان را  کسب نمودند و افتخاری برای خود و خانواده کسب 

 نمودند. این قهرمانی بر خانواده ی محترم ایشان و مردم آغاجاری 

مبارک باد. 

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++ 

 

 

وزنه بردار خوزستانی عضو تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشور در رقابت های جهانی ازبکستان به سه مدال، درخشش خیره ای کننده در این رقابتها داشت.

  علیرضا دهقان وزنه برداری خوزستانی که از سوی مربیان تیم ملی برای حضور در دسته 85 کیلوگرم رقابتهای نوجوانان جهان در ازبکستان انتخاب شده بود، عصر جمعه در نمایشی مطلوب تیم ملی ایران را صاحب سه مدال خوش رنگ طلا کرد.

در چهارمین روز از سومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در تاشکند ازبکستان، این وزنه بردار در دسته 85 کیلوگرم نمایشی مقتدرانه داشت و در رقابت با وزنه برداران چین و روسیه با حدنصاب مجموع 319 کیلوگرم روی سکوی قهرمانی ایستاد.

دهقان در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 139 کیلویی در همان اولین حرکت، مدال نقره خود را مسجل کرد و در ادامه با مهار وزنه 146 کیلویی، یک کیلوگرم بیشتر از ایژانگ چنگ از چین را به نام خود به ثبت رساند و مدال طلای یک ضرب را به دست آورد.

این وزنه بردار خوزستانی همچنین با مهار وزنه 146، رکورد یک ضرب دسته 85 ایران را نیز پس از پنج سال به میزان دو کیلوگرم ارتقا بخشید.

نماینده ایران در حرکت دوضرب نیز شروع خوبی داشت و با مهار وزنه 168 کیلویی در  حرکت نخست قهرمانی خود را مسجل کرد. دهقان در ادامه پشت وزنه 173 کیلویی ایستاد و با بالای سر بردن آن و رسیدن به حدنصاب 319 کیلوگرم، رکورد مجموع ایران را که تا پیش از این با 316 کیلوگرم در اختیار سعید محمدپور بود به میزان سه کیلوگرم ارتقا بخشید تا قهرمانی هایش با دوبار شکستن رکوردهای ایران رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد. 

اهمیت قهرمانی علیرضا دهقان زمانی دوچندان می شود که بدانیم این وزنه بردار  تا یک ماه پیش در دسته 94 کیلوگرم وزنه می زد اما با صلاحدید کادر فنی چیزی در حدود 10 کیلوگرم از وزن بدن خود کاست تا شانس مدال آوری تیم وزنه برداری ایران در اوزان 85 و 94 کیلوگرم بیشتر شود.

در رقابتهای دسته 85 کیلوگرم پس از علیرضا دهقان، ایژانگ چنگ از چین با حدنصاب مجموع 312 کیلوگرم (145 یکضرب و 167 دوضرب) نایب قهرمان شد و الکساندر ماجوشین از روسیه با حدنصاب 303 کیلوگرم (137 یکضرب و 166 دوضرب) روی سکوی سوم دنیا ایستاد.