اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 19/2/94

Image result for ‫یمن‬‎


رنگین کمان 19/2/94

 دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب

 

داعش در حال تاخت

 

عملیات مرزبانان در فروردین 94

عدم کنترل قندخون عامل نارسایی کلیه در افراد دیابتی

خودکشی ده‌ها کشاورز هندی

  

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار وزیر و مسئولان آموزش و پرورش و جمع زیادی از معلمان سراسر کشور اظهار داشتند:

با توجه به جایگاه آموزش و پرورش و معلمان در آینده کشور، هرگونه هزینه در این بخش، در واقع سرمایه گذاری است. یکی از این الزامات توجه به مسئله معیشت معلمان است. مسئولان دولتی بویژه مسئولان اقتصادی باید با وجود محدودیت ها، نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشند و آن را در مسائل اولویت دار خود قرار دهند.
البته معلمان انسانهای مؤمن، نجیب و هوشیاری هستند و متوجه توطئه های دشمنان و افراد کینه توز نسبت به نظام اسلامی هستند که می خواهند به بهانه معیشت معلمان شعارهای فتنه گرانه و خطی و سیاسی مطرح و برای نظام دردسر درست کنند.

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++

 

داعش در حال تاخت

 

 

++ گروه تروریستی داعش اعلام کرد 50 شهروند ایزدی را به ضرب گلوله در منطقه تلعفر اعدام کرده است.

 

"هوکار الجاف" از مسوولان ارشد اتحادیه میهنی کردستان عراق، گفت: گروه تروریستی داعش این 50 نفر را بعد از ظهر جمعه اعدام کرده است. اعدام این شهروندان ایزدی به علت تداوم بمباران همه مقرهای داعش از سوی جنگنده های ائتلاف، و ناتوانی عناصر داعش در نگهداری آن‌ها صورت گرفت.

 

++ زنان نیجریه‌ای که در روزهای اخیر از دست گروه تروریستی بوکوحرام آزاد شده‌اند از ازدواج اجباری و خشونت این گروه سخن می‌گویند. بر اساس آمار سازمان ملل ۲۱۴ تن از ۷۰۰ زن آزادشده، توسط مردان بوکوحرام باردار شده‌اند. نان آزادشده، از رنج‌هایی که در طول اسارت خود برده‌اند سخن گفته‌اند: دو زن در روز دوشنبه تلاش خود برای فرار را تشریح کردند که در آن دست‌کم سه زن توسط یک مین زمینی کشته شدند. برخی دیگر به‌شکل تصادفی به زیر تانک‌ها رفتند. دختر ۱۹ ساله‌ای به نام لامی موسی نیز گفت ازدواج اجباری کرده بود و هنگامی که متوجه شده باردار شده است تصمیم به فرار گرفته است ..

در دو روز اخیر ۲۷۵ زن و کودک به اردوگاه «یولا» منتقل شده‌اند. در این اردوگاه آن‌ها تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته‌اند. به آن‌ها کمک می‌شود تا به‌لحاظ روحی و روانی بار دیگر بتوانند به زندگی عادی بازگردند و آسیب‌های روانی شدید را پشت سر بگذارند.

بوکوحرام با خشونت برای ایجاد یک حکومت اسلامی در شمال نیجریه نبرد می‌کند. از سال ۲۰۰۹ تاکنون این گروه اسلامگرا به نیروهای پلیس، ارتش، کلیساها، دانش‌آموزان و دانشجویان حمله می‌کنند. در این مدت آن‌ها بیش از ۱۵ هزار نفر را کشته‌اند

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

جزییات عملیات مرزبانان در فروردین 94

جانشین فرمانده مرزبانی در اعلام عملکرد مامورین مرزبانی و دریابانی کشور طی فروردین ماه امسال از 16 درگیری با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و هلاکت 2 شرور مسلح خبر داد.

 

سردار احمد گراوند جانشین فرمانده مرزبانی کشور عنوان داشت: طی فروردین ماه امسال 16 مورد درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ در مناطق مرزی کشور داشیم که در این درگیری‌ها دو شرور مسلح به هلاکت رسیدند، 25 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و بیش از 4 تن انواع مواد مخدر نیز کشف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 160 در صد افزایش داشته است.

سردار گراوند با اشاره به دستگیری بیش از 4 هزار متجاوز مرزی طی فروردین ماه امسال، افزود: میزان دستگیری متجاوزین مرزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 130 درصد افزایش داشته است.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

عدم کنترل قندخون عامل نارسایی کلیه در افراد دیابتی

محمدعلی زرگر متخصص ارولوژی گفت: افراد مبتلا به دیابت و فشارخون در صورتی‌که بیماری خود را کنترل نکنند بعد از 10-15 سال دچار نارسایی کلیه خواهند شد.

وی در ادامه افزود: یکی از هورمون‌های تنظیم کننده تولید گلبول‌های قرمز به نام اریتروپوئیتین از کلیه‌ها ترشح می‌شود و وقتی کسی دچار اورمی (کلیه نارسا) است مقدار این هورمون در خون کاهش می‌یابد که یکی از علل اصلی ایجاد کم خونی است و دومین علت کم خونی عدم جذب آهن در کلیه‌ها است.  

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

خودکشی ده‌ها کشاورز هندی

طی هفته‌های اخیر ده‌ها کشاورز در نواحی شمالی هند به دلیل سیل‌هایی که مزارعشان را از بین برده، دست به خودکشی زده‌اند.
بسیاری از کشاورزان که قادر به بازپرداخت قرض‌هایشان نبودند به زندگی خود پایان دادند.هر سال ماه آوریل زمان برداشت محصول و شادمانی میلیون‌ها کشاورز در سرتاسر مناطق شمالی هند است. در این ماه محصولات گندم آماده برداشت هستند و کشاورزان می‌توانند پس از برداشت محصول بدهی‌‌های  خود را بپردازند و برای کشت بیشتر در آینده برنامه‌ریزی کنند اما بارندگی‌های بی‌موقع امسال و سیل در این منطقه بسیاری از مزارع و حجم زیادی از محصولات را تخریب کرد و این اتفاق منجر به خودکشی ده‌ها تن از کشاورزان منطقه شد.تنها در ایالت «اوتارپرادش» 40 کشاورز طی دو هفته اخیر خودکشی کرده‌اند. در اوتارپرادش،‌ «پنجاب» و «حایرانا» که به عنوان محل درآمد هندوستان شناخته  می‌شوند نه تنها مزارع گندم، بلکه مزارع پیاز، سیب‌زمینی و سبزیجات نیز از بین رفته‌اند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

حقایقی درباره دخانیات

حقیقت1: اعتیاد به نیکوتین سنگینترین، پرعارضه و پر هزینه‌ترین و مرگبارترین اعتیاد شناخته شده است. 
حقیقت2: 60% قربانیان سرطان ریه ظرف یکسال و 80% سه سال بعد از تشخیص جان می‌سپارند (از هر 10 نفر مبتلا به سرطان ریه 9 نفر آنان مصرف‌کننده دخانیات بوده اند) 
حقیقت3: خطر سکته در زنان 35 تا 64ساله سیگاری، 5 برابر بیشتر از زنان غیرسیگاری است. 
حقیقت4: مصرف دخانیات به ویژه سیگار در سنین جوانی و یا به مدت طولانی، خطر سرطان سینه را به شدت افزایش میدهد. 
حقیقت5: بیش از 45% ایرانیان در محل کار یا خانه خود در معرض مستقیم دود سیگار قرار دارند. 
حقیقت6: ترکیبات نیکوتین خون نیمی از کودکان ایرانی، بالاتر از حد مجاز است و والدین بسیاری از این کودکان حتی یکبار نیز سیگار مصرف نکرده‌اند. 
حقیقت7: سرطان دهانه رحم در زنان سیگاری 5 بار بیشتر از غیرسیگاریها است. 
حقیقت8: هزینه‌های درمانی افراد سیگاری دو برابر هزینه مصرف سیگار آنان است و اغلب این هزینه نیز از محل بودجه مشترک با افراد غیر سیگاری پرداخت میشود. 
حقیقت9: از هر دو نفر سیگاری، یک نفرشان، 15 تا 25 سال زودتر از موعد مقرر میمیرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد