اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

می خواهم طلای المپیک را بگیرم

 

 

قهرمان وزنه برداری نوجوانان جهان: 

 

می خواهم طلای المپیک را بگیرم  

در دنیای ورزش با کشتی استارت زد اما بر سکوی قهرمانی 

 وزنه برداری دنیا ایستاد، کاخ آرزوهایش سقف ندارد ، 

 قهرمانان نوجوانان جهان است اما فقط قهرمانی در المپیک 

 بزرگسالان او را راضی نگه می دارد  

 برای او که طی سه سال از چهارمی ایران به قهرمانی جهان رسید و سه مدال طلای دنیا را در حرکات یک ضرب، دو ضرب و مجموع به خود اختصاص داد و رکورد ایران را ارتقاء بخشیده این آرزو دور از دسترس نیست،ماحصل گفتگوی ما با این نوجوان پهلوان خوزستانی در ادامه می آید: 

 

بیوگرافی از خودتون را برای مخاطبین  ارائه دهید؟

علیرضا دهقان هستم 7 دی ماه 1375 در شهرستان آغاجاری استان خوزستان متولد شدم

وزنه برداری را از کجا شروع کردی؟

در شهرستان فرخ شهر استان چهارمحال بختیاری، اون موقع خانواده ام ساکن چهارمحال بودند و تکنیک اولیه این رشته را در این استان و زیر نظر آقای لنجانی فرا گرفتم

مشوق اصلی شما در رشته وزنه برداری ؟

قبل از اینکه به وزنه بردای روی بیاورم کشتی کار می کردم، اما پدرم دوست داشت که در رشته وزنه برداری فعالیت کنم، همین امر و اصرار یکی از دوستان موجب شد تا در نهایت وزنه برداری رو انتخاب کنم، پس از ورود به این رشته علاقه ام به این رشته بیش از پیش شد، هم اکنون نیز از تصمیمی که در این زمینه گرفته ام کاملا راضی هستم .

اولین بارکه در رقابتهای قهرمانی وزنه زدی را به یاد داری ؟

سال 1388 و در مسابقات قهرمانی کشور در زنجان، در اون مسابقات در وزن 56 کیلوگرم شرکت کردم و در حرکت یک ضرب 160 کیلو و در حرکت دو ضرب 175 کیلوگرم را بالای سر بردم و در نهایت عنوان چهارم این پیکارها را کسب کردم

اولین عنوان قهرمانی در وزنه برداری؟

من تا سال 90 در هر مسابقه و تورنمنتی که شرکت می کردم چهارم می شدم اما از سال 90 به بعد ورق برگشت و من توانستم که یک سیر صعودی را در جهت عنوان قهرمانی داشته باشم.

مهمترین عاملی که باعث شد در مسیرقهرمانی گام برداری؟ 

آقای پولادی مربی ام روی این مسئله خیلی با من کار کرد و می گفت علیرضا تو استعداد فراوانی داری و به راحتی می توانی قهرمان بشی ،او اعتماد به نفس بالایی را در من ایجاد کرد و موجب شد تا علاوه بر قهرمانی در مسابقات کشور در دنیا نیز بر سکوی قهرمانی بایستم آقای پولادی حق بزرگی بر گردن من دارد و امیدوارم با درخشش در مسابقات متعدد داخلی و بین المللی جوابگوی زحمات او باشم

الگوی شما  در رشته وزنه برداری؟

کوروش باقری سرمربی تیم ملی، خودم هم مربیگری را خیلی دوست دارم و در صدد هستم  پس از کناره گیری از رقابتهای وزنه برداری به مربیگری بپردازم

چی شد که در مسابقات جهانی شرکت کردی؟

در تمرینات تیم ملی بودم و در وزن 91کیلووزنه می زدم که آقای کوروش باقری سر تمرینات تیم ملی نوجوانان آمد و وقتی کار من رو دید گفت که در وزن 85 کیلو وزنه بزن و در نهایت مرا برای رقابتهای جهانی انتخاب کرد.

سطح برگزاری مسابقات جهانی نوجوانان چطور بود؟

عالی ، واقعا مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد چون این رقابتها انتخابی المپیک هم بود از اقصی نقاط جهان در این پیکارها شرکت کرده بودند

فکر می کردی قهرمان جهان بشی؟

باور کنید تا قبل از شروع مسابقات نه، رقیب اصلی من از کشور چین بود و همه می گفتند حریف سرسخت و قدرتمندی است از همین رو من خودم را برای نایب قهرمانی و مدال نقره آماده کرده بودم

پس چی شد که طلای جهان رو گرفتی؟

یک ساعت قبل از آغاز مسابقه در سالن تمرین با این حریف چینی روبه رو شدم که داشت وزنه می زد، وقتی او را آنالیز کردم دیدم که رقیب آنچنان قدری نیست و با توانایی که از خود سراغ داشتم به قهرمانی امیدوارتر شدم و با لطف خدا به این امر مهم دست یافتم.

وقتی مدال طلا رو گرفتی چه احساسی داشتی؟

حس عجیبی داشتم، باور کنید قابل توصیف نیست وقتی که سرود مقدس کشورمان نواخته شد اشک در چشمانم حلقه بست

پس از قهرمانی اولین کسی که با شما تماس گرفت و قهرمانی رو بهت تبریک گفت کی بود؟

پدرم بود

در حین انجام مسابقه استرس داشتی؟

نه اصلا، چون در اردوهایی که در آکادمی وزنه برداری مناطق نفت خیز جنوب و زیر نظر آقای کاظمی نژاد برگزار می شد تمام این موارد و نکات ضروری به ما آموزش داده شده بود که این امر کمک فراوانی به من کردو در همین جا فرصت را غنیمت دانسته و از او تشکر می کنم

هم قهرمان جهان شدی و هم رکورد ایران رو در این وزن ارتقاء دادی؟

کاملا درسته ، من در رقابتهای جهانی در حرکت یک ضرب 146 کیلوگرم را بالای سر بردم و علاوه بر قهرمانی رکورد ایران را دو کیلو گرم ارتقاء دادم. در حرکت دو ضرب نیز وزنه 173 کیلوگرمی را مهار کردم.

شیرین ترین خاطره ورزشی شما؟

قهرمانی در مسابقات وزنه برداری نوجوانان جهان

بزرگترین آرزوی ورزشی که دارید؟

کسب مدال طلای المپیک بزرگسالان

بعد از قهرمانی و به هنگام ورود شما به ایران استقبال مردم از شما چطوربود؟

خیلی جالب بود باورم نمی شد در فرودگاه این همه جمعیت برای استقبال بیایند.به هنگام ورود به شهر آغاجاری نیز استقبال بی نظیری از من شد و امیدوارم در سالهای آتی با کسب عنوان قهرمانی در پیکارهای آسیایی و جهانی جوابگوی محبت مردم خوب و فهیم باشم

در نیمه نخست امسال در چه  تورنمنتی شرکت می کنی؟

مسابقات قهرمانی آسیا که خرداد ماه به میزبانی کشور قطر برگزار میشه که امیدوارم به لطف خدا باز هم مانند رقابتهای جهانی سربلند از این آزمون بیرون بیایم.

علیرضا از همه چی گفتی الا تحصیلاتت؟

در کلاس دوم دبیرستان شهدای گمنام امیدیه مشغول تحصیل هستم.

میخواهی درس رو ادامه دهی یا وزنه برداری رو یا اینکه در یک خط موازی هردو را ؟

هر دو در کنار هم، اما از آنجایی که قهرمانی در المپیک مهمترین دغدغه ام محسوب می شود وقت بیشتری را برای رشته وزنه برداری کنار خواهم گذاشت.

وحرف پایانی علیرضا دهقان؟

  از خانواده ام که هیچگاه من رو تنها نگذاشتند ، مربیان خوبم آقایان لنجانی ، پولادی که حق بزرگی به گردن من دارد، دیگر مربیانم اقایان غلامرضا جمعه پور و غلامرضا کامیار تشکر می کنم و دست تک تک همه رو می بوسم و از همه مسئولین باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفت خیز جنوب و همچنین از شما در اموراطلاعات و رسانه روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب هم که این وقت را در اختیار من قرار دادید، بی نهایت سپاسگذارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد