اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 26/11/92

 

 

رنگین کمان   26/11/92 

 ادامه ی اقدامات تروریستی گروه جیش العدل 

بیش از پنج میلیون تماس غیر قابل رسیدگی با 110 گرفته شد 

کشف شبکه جاسوسی موساد در خاک الجزایر  

دستگیری اعضای باند توزیع اسپایدر  

 هشدار نسبت به مصرف افیون "کروکودیل"! 

سالانه 90 هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند 

سوءاستفاده از زنان برای جابه‌جایی مواد منفجره  

 آمران تکفیری ها در ناز و نعمت : 

 قدرت نقطه‌زنی ارتش حزب‌الله  

کاهش 7 درصدی استفاده از سلاح سرد در خوزستان 

 

 

 

ادامه ی اقدامات تروریستی گروه جیش العدل

گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل ، در ادامه ی خوش خدمتی  به اربابان خود ، پس از آنکه 5 سرباز ایرانی را در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان ربود اقدام به انتشار مطالبی در توئیتر خود کرد. این گروهک خواستار مبادله این سربازان با زندانیان خود شد. امام جمعه اهل سنت زاهدان با موضعگیری علیه گروهک تروریستی جیش العدل گفت: هر کس سلاح دردست گیرد و علیه ملت وارد عمل شود به ضرر خودش تمام می‌شود زیرا این ملت هیچگاه تسلیم زور و تهدید نمی‌شود. مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که در آئین جشن همدلی و وفاق شیعه و سنی در شبستان مسجد مکی سخن می‌گفت افزود: به افرادی که به خشونت متوسل شده و قصد بر هم زدن امنیت و آرامش منطقه و استان را دارند تذکر می‌دهم از حرکات بچه‌گانه خود دست بردارند. وی خطاب به اشرار مسلح گفت: آنهایی که شما را تحریک می‌کنند خیرخواه شما نبوده بلکه خود دارای عقده‌هایی هستند که به وسیله شما عقده گشایی می‌کنند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

بیش از پنج میلیون تماس غیر قابل رسیدگی با 110 گرفته شد

 

سردار حمید عطایی جانشین معاون عملیات نیروی انتظامی گفت: پنج میلیون و 16هزار تماس غیرقابل رسیدگی با پلیس 110 در کشور گرفته شده است.
تعداد تماس‌های حضوری و تلفنی 20میلیون و 857 هزار و 409 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد کاهش داشته است که علت آن کاهش تماس‌های غیر قابل رسیدگی و کیفی‌تر شدن آنها با سامانه 110 است.
وی ادامه داد: پنج میلیون و 516هزار و 318مورد از این تماس‌ها غیر قابل رسیدگی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 56 درصد کاهش داشته که این امر حاصل اقداماتی چون فرهنگ سازی، همکاری با مخابرات است.
به گفته وی 45 درصد از تماس‌های سال 91 با این سامانه غیر قابل رسیدگی بوده است.
عطایی با اشاره به اینکه در این مدت 59 درصد از تماس‌ها منجر به انجام عملیات شده در حالیکه سال گذشته این رقم 41 درصد بوده است، گفت: 15 درصد از کل تماس‌ها مربوط به اخذ اطلاعات و ارشاد از پلیس بوده که این رقم در سال قبل، 14 درصد بود.
جانشین معاون عملیات ناجا با اشاره به در خواست‌های راهنمایی و ارشاد، گفت: این درخواست‌ها شامل مشاوره اعتیاد، ازدواج، تربیتی، تحصیلی، اطلاعات راه‌ها، نحوه دریافت خدمات پلیسی، در یافت اطلاعات در خصوص مفقودین، بازداشتی‌ها و سانحه دیدگان است.
عطایی با اعلام اینکه روزانه 38 هزار مورد تماس عملیاتی در کشور با سامانه 110 برقرار می‌شود،گفت: سعی کردیم با اتخاذ شیوه‌های نوین و بازمهندسی مرکز فوریت‌های 110 در خدمت رسانی و کیفی سازی عملکرد پلیس گام‌های موثری برداریم؛ تفکیک تماس‌های عملیاتی به دو بخش فوریتی و غیر فوریتی و وجود یگان خاص فوریت‌های پلیسی 110 با ساز وکار مناسب، مراحل اولیه کیفی سازی بود که پس از طی این مراحل، شاهد افزایش 3.3 درصدی رضایت مندی مردم از این مرکز، هستیم.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

کشف شبکه جاسوسی موساد در خاک الجزایر

نیروهای امنیتی الجزایر با متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی موساد در پی دستگیری اعضای این شبکه هستند.
نیروهای امنیتی الجزایر، پنج مزدور دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) که تابعیت لبنانی و سوری دارند را شناسایی کرده است. این پنج مزدور در پوشش فعالیت بازرگانی در الجزایر جاسوسی می‌کردند.بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی الجزایر موفق به کشف و شناسایی مزدوران موساد شده و به دنبال یافتن محل اقامت آنها هستند. منابع امنیتی الجزایر، حضور گسترده مزدوران موساد با تابعیت کشورهای عربی را با انتخابات ریاست جمهوری الجزایر و افزایش چالش‌های امنیتی در مرزهای این کشور مرتبط می‌دانند.منابع امنیتی الجزایر، مزدوران موساد را عامل احتمالی درگیری‌های طایفه‌ای اخیر در شهر «غرادیه» این کشور معرفی می‌کنند. نیروهای امنیتی الجزایر با متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی موساد ضربه ی مهلکی بر سیستم موساد در آفریقا وارد کرده اند. رژیم صهیونیستی  به دنبال حل و فصل موضوع است.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

دستگیری اعضای باند توزیع اسپایدر

 

اعضای یک باند ورود توزیع و تولید مواد مخدر از نوع کوکائین با نام اسپایدر پس از شناسایی دستگیر شدند. در پی دستگیری یک تبعه آفریقایی به اتهام حمل 800 گرم کوکایین در فرودگاه امام در خرداد 92، تیم باز جویی ویژه به فرودگاه اعزام و موفق به شناسایی عوامل داخلی شبکه طی چند ساعت شدند.

رابط شبکه در مرکز تهران و یکی از عناصر اصلی در غرب تهران شناسایی و به همراه 800 گرم کوکایین دیگر دستگیر شدند.

با توجه به اهمیت موضوع از همان روز دستگیری یک تیم تر پلیس مبارزه با موادمخدر تشکیل و پس از 5 ماه کار مداوم و شبانه روزی توزیع کنندگان میانی در سطح کشور شناسایی و تعدادی از آنان به همراه 620 گرم کوکایین دستگیر شدند.

با ادامه اقدامات اطلاعاتی عوامل اصلی شبکه و واردکنندگان کوکایین عز آمریکای جنوبی شناسایی و پس از 3 ماه رصد فعالیت های این افراد در خارج از کشور، سرانجام در دی ماه سال جاری یک فرد بیگانه هنگام وارد کردن 17 کیلوگرم کوکایین به کشور طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 هشدار نسبت به مصرف افیون "کروکودیل"!

رئیس مرکز تحقیقات سوءمصرف مواد گفت: "کروکدیل" که نام دیگر آن نمک حمام است از خطرناک‌ترین مواد مخدر است و شدیدترین اعتیادها را ایجاد می‌کند.
دکتر "علی فرهودیان" افزود: هر چند این ماده در کشورهای همسایه از جمله روسیه وجود دارد، اما باید جوانان کشور را به نسبت به وجود چنین ماده اعتیاد آور خطرناکی هشیار کرد.
وی در رابطه با چگونگی ساخت کروکودیل گفت: کروکدیل با انجام انفعالات شیمیایی بسیار ساده بر روی موادی همچون کدوئین، تینر رنگ، بنزین، ید کریستالیزه، فسفر قرمز و اسید هیدروکلریک ساخته میشود.
فرهودیان ادامه داد، عمر عموم مصرف کنندگان آن به عوارض طولانی مدت نمی‌رسد، زیرا طی دو تا سه سال فوت می‌کنند.
دکتر فرهودیان در سایت تخصصی خود نیز در رابطه با این ماده خطرناک اعتیاد آور و اثرات آن اطلاعات لازم را ارائه کرده است.
این متخصص اعصاب و روان در سایت خود، اثرات مخدری کروکدیل را پنج تا هشت برابر و نشئه کنندگی آن را حدود 10 برابر مورفین عنوان کرده که یکی از شدیدترین اعتیادهای موجود را ایجاد می کند و طول اثری کمتر از چند ساعت دارد.
فرهودیان می‌گوید: تاثیر کم کروکودیل باعث می‌شود که فرد معتاد این ماده را هر دو تا سه ساعت مصرف کند، در نتیجه معتاد، در تمام طول عمر خود نه تنها با مشکلات تهیه، آماده سازی و مصرف آن مواجه است بلکه هر یک تا دو ساعت که از خواب بیدار می‌شود این ماده را باید مصرف کند.
این متخصص اعصاب و روان درباره علت نامگذاری کروکدیل گفت: این ماده پوست بدن را همچون پوست کروکدیل سبزرنگ و ضخیم میکند و اندام فرد را همانند اندام فردی که توسط کروکدیل گاز گرفته شده، از بین میبرد.
وی علایم مصرف کروکدیل را شبیه علایم مصرف هرویین و بسیار شدیدتر از آن دانست و گفت: از آنجایی که عموم مصرف کنندگان این ماده در زمان کمتر از دو تا سه سال فوت می‌شوند، عملاً صحبت از اثرات طولانی مدت این ماده بی‌معنی است.
رئیس مرکز تحقیقات سوءمصرف مواد خاطرنشان کرد که علایم ترک این ماده شبیه به ترک کراک یا هروئین است، اما این علایم به حدی شدید است که عملاً غیر قابل تحمل است و اکثر بیماران بدون استفاه از داروی مخدر بسیار قوی، قادر به ترک آن نیستند.

+++++++++++++++++++++++++++

سالانه 90 هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند

وزیر بهداشت گفت: 300 هزار ایرانی به بیماری سرطان مبتلا هستند و هر سال 90 هزار نفر به تعداد این بیماران اضافه می‌شود و 2 هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور صرف این بیماری می‌شود. بیمه‌ها ناکارآمد هستند و بسیاری از این مبتلایان بی‌پناه هستند.
دکتر قاضی زاده هاشمی، در مراسم اختتامیه کنگره ملی برنامه جامع سرطان، گفت: سرطان 6 درصد بیماری‌های کشور را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که سالانه نیز 90 هزار نفر نیز به تعداد این بیماران اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر 70 درصد مرگ و میرها را شامل می‌شوند، افزود: در کشور ما سرطان در رتبه سوم مرگ و میرها قرار دارد، 6 درصد بیماریها در کشور ما سرطان است و سالانه 2 هزار میلیارد تومان از اعتبارات کشور صرف سرطان می‌شود.
دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: بررسیها نشان می دهد که سرطان پستان در میان زنان و سرطان معده در میان مردان بیشترین میزان شیوع را دارد.
وزیر بهداشت گفت:بسیاری از این بیماریها به چاقی،مصرف مواد مخدر و سیگار و از همه مهمتر به عادتهای غذایی نادرست مربوط می شود. از غذایی که مصرف می کنیم تا هوایی که نفس میکشیم همه در گروه عوامل خطر ساز به شمار میروند، اینها همه نشات گرفته از زندگی مدرن است.
وزیر بهداشت ادامه داد: استفاده از سموم و مکمل‌ها در مواد غذایی، برای بشر زیان بخش و بیماری آفرین است، هر چند که در این زمینه قوانین خوبی به تصویب رسیده اما در بخش اجرا ناهماهنگی‌هایی وجود دارد.
دکتر قاضی زاده هاشمی، توجه به حوزه سلامت را از اولویتهای دولت اعلام کرد و گفت: در دولت توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده، رئیس جمهوری به طور مرتب نسبت به این موضوع تاکید کرده و امیدوار هستیم تا سه سال و اندی آینده، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود، ما بیش از همه نیاز داریم تا به بخش امنیت غذایی توجه شود، چرا که می‌دانیم بسیاری از بیماری‌ها به دلیل کم کاری در این بخش، ایجاد می‌شود.
به گفته او، بی‌توجهی مردم به آنچه میل می‌کنند و می‌آشامند، می‌تواند بیماری‌های صعب العلاجی برایشان ایجاد کند.
وزیر بهداشت، با بیان اینکه 40 درصد سرطانها قابل پیشگیری است، افزود: وزارت بهداشت در گذشته در زمینه پیشگیری برنامه‌هایی داشته، اما لازم است که به این برنامه‌ها سرعت دهد، به ویژه در سرطان‌های سینه، دهانه رحم و روده بزرگ. وی توجه به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را یکی از برنامه‌های سال آینده این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: قرار است این موضوع سال آینده به عنوان برنامه اصلی وزارت بهداشت و دولت یازدهم پیگیری شود.دکتر قاضی زاده هاشمی هزینه‌های سرطان را برای بسیاری از خانواده‌ها دردآور توصیف کرد و افزود: اگر ما تنها به درمان توجه کنیم، در آینده خیلی با مشکل مواجه می‌شویم، بخش مهمی از این هزینه متوجه مردم است، متأسفانه بخش قابل توجهی از این بیماران بی‌پناه هستند، چرا که بیمه‌ها ناکار آمد هستند، دولتهای قبلی نتوانستند در زمینه تقویت بیمه‌ها حمایت کافی داشته باشند.
وزیر بهداشت تأکید کرد: هزینه‌های سرطان یکی از دلایل سقوط مردم به زیر خط فقر است، البته امیدواریم این بیماران از حمایتهای بیشتری برخوردار شوند. برگزاری این کنگره نیز می‌تواند کمک‌های زیادی هم در زمینه پیشگیری و هم حمایت از این بیماران داشته باشد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

سوءاستفاده از زنان برای جابه‌جایی مواد منفجره

 منابع امنیتی لبنان فاش کرده‌اند که تروریست‌های فعال در لبنان از زنان برای انتقال مواد منفجره در داخل این کشور استفاده می‌کنند.
این منابع امنیتی افزودند که گروه‌های تروریست موجود در لبنان روش‌های خود را تغییر داده‌اند و به صورت عمدی از زنان برای انتقال مواد منفجره و بسته های انفجاری استفاده می‌کنند.بنا به گفته این منابع به دلیل این‌که زنان در مراکز امنیتی بازرسی بدنی نمی‌شوند تروریست‌ها به این روش روی آورده‌اند.منابع امنیتی تصریح کردند: فرماندهی ارتش با درک خطر این مسئله، دستور بازرسی بدنی زنان را به ویژه در مناطق حساس امنیتی صادر کرده است.

+++++++++++++++++++++++++++++==

ماده مخدر "بی تی"

قاچاقچیان تلاش دارند این مواد مخدر را در بین دانش آموزان توزیع نمایند .

 پدران و مادران باید بشدت مواظب باشند. پان پراگ (بی تی BT) نام محصولی است خطرناک، اما بسیار ارزان که در بسته‌های سبزرنگ و به قیمت کم‌تر از 500 تومان حتی در برخی سوپرمارکت‌ها نیز یافت می‌شود. محصول کشور هندوستان است که مخدرهای مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولید می‌شوند و دقیقاً همانند مخدر ناس، از طریق بزاق دهان مصرف می‌شود. هر چند پیش‌تر برخی رسانه‌ها اشاره‌ای به این قبیل ماده مخدر داشتند؛ اما به دلیل برخی کم توجهی‌ها هنوز این مخدر ارزان قیمت برای عمده مردم و جوانان ناشناخته است. مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه‌های معطر، ساخارین (ماده بسیار سرطان‌زا) و برای افزایش قدرت نشئه‌گی و سرخوشی ترکیبات مخدر و یا توهم‌زایی چون تریاک و حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگر چون آرسینک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان گردان از قبیل اکستازی گزارش شده است. بزرگ‌ترین فاجعه این مخدر ویران‌گر که در بسته‌‌بندی‌های بسیار شیک و با طعم انواع میوه‌ها وجود دارد این است که اگر تریاک و حتی کراک و هروئین و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی، قشر بزرگ سال، جوان و یا حتی نوجوانان را مورد هجمه قرار داده‌اند؛ این سرطان بی‌صدا نوک پیکان شومش را به سمت کودکان و خردسالان دانش‌آموز نشانه رفته است و گویا قصد دارد تمام جامعه را شخم بزند!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

آمران تکفیری ها در ناز و نعمت :

افکار عمومی جهان عرب به ویژه عربستان سعودی با به دست آوردن اطلاعاتی درباره زندگی سرتاسر رفاه مفتیان سلفی که جوانان را به جنگیدن علیه دولت سوریه دعوت می‌کنند، به این مفتیان بی‌اعتقاد می‌شود. برنامه "ساعت 8" تلویزیون "ام بی‌سی" با پخش تصاویر زندگی پرناز و نعمت "دعوت کنندگان به جهاد" درحالی که تعطیلات را در کنار فرزندان و نوه هایشان در اقامتگاه تفریحی سپری می‌کنند،  و از رفاهیات و زندگی تجملی  استفاده می کنند ، خشم عمومی گسترده‌ای را علیه آنان برانگیخته است. العربیه، برنامه "ساعت 8" که از شبکه عربی "ام بی‌سی" پخش می‌شود، توسط داوود الشریان، شخصیت رسانه‌ای معروف سعودی اجرا می‌شود. این برنامه که به نقد و بررسی مسایل کشور سعودی می‌پردازد، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها در جهان عرب است. دکتر عبدالعزیز الریس، میهمان برنامه "ساعت 8"، از تحریک کنندگان به جنگ در سوریه به عنوان "واعظان سیاسی" نام برد که با نیرنگ و فریب، مردم را گمراه می‌کند. وی خواهان تفاوت قایل شدن میان علمای دینی و واعظان سیاسی شد.‌ام محمد، میهمان دیگر برنامه "ساعت 8" داستان پسر 16 ساله خود را برای بینندگان تعریف کرد و ادعای روحانی معروف سعودی "محمد العریفی" را که گفته است، داستان‌ام محمد ساخته و پرداخته "ام بی‌سی" و برنامه "ساعت 8" است را رد کرد. این مادر گفت: پسر 16 ساله‌اش برای رفتن به جهاد در سوریه تحریک شده است و از اینکه فرزندش در چنین وضعیتی قرار گرفته به شدت دردمند است.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 قدرت نقطه‌زنی ارتش حزب‌الله

ژنرال آویو کوخاوی در مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل هشدار داد: دشمنان اسرائیل اکنون بیش از 170 هزار موشک و راکت در منطقه در اختیار دارند که می‌توانند با آن حتی با قدرت نقطه‌زنی به صورت دقیق شهرهای اسرائیل را هدف قرار بدهند. وی گفت بخش مهمی از این راکت‌ها در اختیار حزب‌الله لبنان است.رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل ارتشبد گابی اشکنازی نیز در سخنرانی در همایش امنیت ملی  اسرائیل گفت: گرچه اسرائیل از قدرت نظامی زیادی  برخوردار است ولی از آنجا که با ارتش‌های منظم سروکار ندارد و درگیر جنگ با ارتش یک کشور دیگر نبوده، ممکن است در احتمال بروز چنین وضعیتی با برخی نارسایی‌ها روبرو شود.چند سال پیش حکومت اسلامی ایران به حزب‌الله لبنان آموخت که به یک ارتش نامنظم مبدل شود و برای جنگ‌های نامتقارن آماده گردد ولی اکنون می‌بینیم که این گروه بیش از اکثر کشورهای جهان جنگ‌افزار در اختیار دارد و لذا باید آن را نیز ارتش بدانیم.
به گزارش رادیو اسرائیل همچنین فرمانده نیروی هوایی اسرائیل ژنرال امیر اشل با توجه به گفته‌های رئیس ستاد کل ارتش و رئیس رکن اطلاعات در همایش امنیت ملی اسرائیل گفت: در صورتی که در جنگ جدیدی درگیر شویم باید با هزاران راکت حزب‌الله که پشت جبهه اسرائیل را تهدید می‌کنند به مقابله بپردازیم.در همین حال منابع امنیتی رژیم اسرائیل گفتند حزب‌الله لبنان 200 فروند هواپیمای پهپاد برای انجام عملیات علیه اهداف این رژیم در داخل فلسطین اشغالی در اختیار دارد.

به گزارش العالم، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از این منابع امنیتی افزود: حزب‌الله از پهپادها در لبنان استفاده و برخی از آنها را برای اجرای حمله به مواضع راهبردی اسرائیل یا هدف قرار دادن پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل در هر گونه درگیری احتمالی مجهز کرده است.
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان چند ماه پیش گفت: مقاومت لبنان یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را از خاک لبنان به سمت دریا ارسال کرد و آن را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد و سپس اقدامات آهنین و پولادین دشمن را درهم شکست و به آن نفوذ کرد و از جنوب فلسطین وارد شد و بر فراز بسیاری از مراکز مهم، قبل از اینکه نیروی هوایی اسرائیل آن را شناسایی کند، پرواز کرد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

کاهش 7 درصدی استفاده از سلاح سرد در خوزستان

 عبدالحمید امانت بهبهانی در پنجمین نشست کارگروه وضعیت امنیتی و انتظامی استان خوزستان، اظهار داشت: آمارهای موجود حاصل از بررسی پرونده‌های وارده به دادگستری استان، نشان می‌دهد آمار استفاده از سلاح سرد در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، هفت درصد کاهش داشته است. وی افزود: این در حالی است که در شش ماهه دوم سال 91 نسبت به شش ماهه اول‌‌ همان سال افزایش 12 درصدی را شاهد بودیم که این کاهش آمار نشانگر اقدامات مناسب در استان است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد