اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 2/12/92۶۳۳۳۶۳۳۳

 

رنگین کمان 2/12/۹۲ 

خواسته های تروریست ها : 

آمار واقعی اعتیاد در دانشگاه‌ها اعلام شد 

اسرائیل در سوریه القاعده را به متحدان ایران ترجیح می‌دهد  

برخورد مقتدرانه با مجرمان : 

300 دشت با خطر فرونشست مواجه هستند  

اعزام دختران انگلیسی  به سوریه  

ابتلای 450 میلیون نفر به اختلالات روانی  

 

 

 

 

 

خواسته های تروریست ها :

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت سربازان ربوده شده و درخواست اعضای گروهک تروریستی جیش العدل برای آزادی آنها را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام حمیدی اظهار داشت: تا کنون گروگان گیران درخواستی را به صورت رسمی به ما اعلام نکرده‌اند اما آنچه مشخص است آنها برای این اقدام خود به دنبال اهدافی هستند و می‌خواهند ما خواسته‌های آنها را اجابت کنیم.
وی افزود: هیچ انگیزه‌ای برای مذاکره با اعضای این گروهک نداریم و در این خصوص پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به این افراد در داخل کشور دسترسی وجود ندارد و در خارج از مرزهای کشور مستقرند، از پلیس اینترپل درخواست کردیم که این افراد را تحت تعقیب قرار دهند. همچنین از ابتدای فعالیت این گروهک تروریستی استرداد آنها از طریق امور بین الملل قوه قضائیه، پلیس اینترپل و مسئولان سیاسی و دیپلماسی پیگیری شده است.
حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: عوامل این گروهک تروریستی به دو بخش تقسیم می‌شوند که تعدادی از آنها پاکستانی بوده که دولت پاکستان در جهت مقابله و برخورد با آنها باید اقدام کند. بخشی از عوامل این گروهک نیز ایرانی هستند، هویت آنها شناسایی و به همراه اسناد و مدارک در اختیار دولت پاکستان قرار گرفته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه اقدامات برای آزادی پنج سرباز ربوده شده ادامه دارد خاطرنشان کرد: بررسیها نشان می‌دهد پنج سرباز ایرانی در نقطه صفر مرزی ربوده شده بودند.
گروهک تروریستی جیش العدل در وبلاگش شرط آزادی سربازان ایرانی را آزادی تعدادی از زندانیان این گروهک در ایران اعلام کرده است.

ملاحظات : طبق اخبار موثق این گروهک با  پول و پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا به وجود آمده  و در جهت اهداف آنها ، جهت ایجاد نا امنی در کشور فعالیت می نمایند.


++++++++++++++++++++++++++

آمار واقعی اعتیاد در دانشگاه‌ها اعلام شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آمار واقعی اعتیاد در

دانشگاه‌ها گفت: مطالعات صورت گرفته در این زمینه عدد حدود 2 درصد را نشان می‌دهد.

دکتر سیدضیاء هاشمی در نشستی خبری با بیان اینکه گاهی در رسانه‌ها درباره میزان اعتیاد بین دانشجویان عددهای بالای 10 درصد مطرح می‌شود، اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که عدد واقعی اعتیاد در دانشگاه‌ها بسیار کمتر از این مقدار بوده و حدود دو درصد است.
وی با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر جامعه ما است، تصریح کرد: در این زمینه باید فعالیت‌های مدبرانه و مبتنی بر تحقیقات کارشناسی برای پیشگیری در سطح جامعه و دانشگاه‌ها انجام شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه بعضا آمارهایی که دراین زمینه مطرح می‌شود با بزرگ‌نمایی همراه است، خاطرنشان کرد: متوسط اعتیاد در دانشگاه‌ها به مراتب کمتر از میزان شیوع اعتیاد در سطح جامعه است. هر چند که همان میزان اندک نیز در بین دانشجویان یک آسیب است و باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.
هاشمی با بیان اینکه با همکاری سازمان دانشجویان برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی و آموزش مهارت‌های زندگی در نظر گرفته شده است، گفت: فعالیت‌های علمی، فرهنگی و مشاوره‌ای در حال انجام است و برای توسعه آنها نیز برنامه داریم.
وی ایجاد فضای پرنشاط و پویا در دانشگاه را موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: هرچه زمینه حضور دانشجویان در فعالیت‌های دانشجویی و تعامل بین دانشجو و استاد بیشتر باشد دانشجویان کمتر در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند. از سوی دیگر هر چه نارضایتی و کاهش امید به آینده بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه نیز بیشتر خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تعریف درست اعتیاد و معتاد گفت: معتاد کسی است که مصرف مواد مخدر را به شکل مرتب دارد و نمی‌تواند از آن دست بکشد. بنابراین آن چیزی که در عرف عام از اعتیاد مطرح می‌شود شامل سیگاری‌ها نیست.
وی تاکید کرد: ما حق نداریم به کسی که سیگار می‌کشد انگ معتاد بزنیم و اگر ما شاخص‌هایی را به نادرستی برای خود مطرح کنیم و بگوییم که اعتیاد در دانشگاه‌ها زیاد است همان سیاه نمایی است.
هاشمی با بیان اینکه ما مصرف سیگار را در دانشگاه‌ها مثبت نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: درباره همان حدود دو درصد معتاد دانشگاهی نیز نگرانیم و باید برنامه‌های خرد و کلان در سطح دانشگاه‌ها و جامعه برای پیشگیری از این موضوع انجام شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه موافقم که در سال‌های اخیر شاهد رشد مصرف سیگار یا برخی آسیب‌های دیگر در دانشگاه‌ها بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که برخوردهای یک سویه، کنترلی و سلبی نمی‌توانند این مسائل را کنترل کنند، چرا که اگر این گونه بود در سال‌های گذشته این موضوعات کنترل می‌شد. بنابراین باید راه درست را پیدا کنیم که این راه مشارکت و اعتماد به دانشجویان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه هر دانشجویی که مشکل مالی یا خانوادگی دارد معتاد نمی‌شود، گفت: ما باید تبیین درستی داشته باشیم و عوامل ایجاد اعتیاد در دانشگاه‌ را بشناسیم. به همین جهت معتقدیم اگر دانشگاه‌ها فضایی ناامید و مأیوس‌کننده داشته باشند زمینه اعتیاد نیز افزایش می‌یابد.
هاشمی با تاکید بر آنکه ما نباید واقعیت‌ها را هر چند تلخ انکار کنیم، اظهارکرد: این موضوع به این معنی نیست که باید آمارهای غلط را بپذیریم. بلکه باید واقع بینانه نگاه کنیم و درصدد حل مشکلات و پیشگیری از آنها برآییم. بنابراین نباید فکر کنیم اگر تنها چند معتاد را نجات دهیم مساله حل می‌شود.

+++++++++++++++++++++++++++++++

اسرائیل در سوریه القاعده را به متحدان ایران ترجیح می‌دهد


یک مقام سابق صهیونیست گفت، سوریه مورد حمایت ایران برای اسرائیل به مراتب خطرناکتر از سوریه تحت تسلط القاعده است.
به گزارش القدس‌العربی به نقل از اسرائیل هیوم، یعقوب عامیدور مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی درباره ترجیح گروه‌های مسلح سلفی به هم‌پیمانی ایران و حزب‌الله و سوریه گفت: هم‌پیمانی ایران و سوریه برای تل‌آویو بسیار خطرناکتر از القاعده و گروه‌های مسلح کوچکی است که هیچ‌گونه حمایتی از سوی کشورهای بزرگ مانند ایران نمی‌شوند.
عامیدور افزود: سوریه تحت تاثیر ایران به مراتب برای اسرائیل خطرناکتر از سوریه تحت سلطه گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده است.
وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه پنج به اضافه یک گفت: ایرانی‌ها سیاست‌های خود را در زمینه غنی‌سازی اورانیوم تغییر نداده‌اند و به همین دلیل تحریم‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

برخورد مقتدرانه با مجرمان :

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت:

دو مجرم آدم ربا و متجاوز به عنف در ملاءعام در کرج به‌دار مجازات آویخته شدند.
"سیدحسین حقیقی" فرمانده انتظامی شهرستان کرج در مراسم اجرای حکم این مجرمان  اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال با شکایت خانمی مبنی بر اینکه مورد آزاد و اذیت دو راننده قرار گرفته است، شناسایی این افراد در دستور کار نیروری انتظامی قرار گرفت.
وی گفت: در جریان شناسایی این دو فرد و اشخاص مورد تعرض قرار گرفته، سه نفر دیگر نیز به جمع شاکیان پرونده اضافه شد.
حقیقی ادامه داد: پس از دستگیری این دو مجرم و وجود شاکی‌های خصوصی، توسط دادستان استان البرز تقاضای اشد مجازات برای این دو فرد شد که با توجه به عدالت دستگاه قضا احکام این دو جرم توسط دستگاه قضایی استان و کشور تایید و محکوم به اعدام در ملاء عام شدند.
وی یادآور شد: "ن- ج" و "ا-ر" دو فردی بودند که در قالب راننده اقدام به مسافرکشی می‌کردند و طبق برنامه قبلی افراد را مورد آزار و اذیت و سرقت قرار می‌دانند.
گفتنی است حکم این دو فرد که به جرم آدم ربایی، سرقت و تجاوز به عنف دستگیر و به اعدام محکوم شدند صبح دیروز اجرا شد.

همچنین 9 قاچاقچی و قاتل به دار مجازات آویخته شدند که 4 نفر در کرمان ، 2 نفر در ، 3 نفر در قزوین  می باشند.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++=

300 دشت با خطر فرونشست مواجه هستند

جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی گفت: به همین دلیل 300 دشت با خطر فرو نشست مواجه شده‌اند.
ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز جهان محسوب می‌شود و هر ساله بخشی از درآمدهای آن صرف جبران این خسارت‌ها می‌شود، به عنوان مثال برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی باعث شده 300 دشت با خطر فرونشست مواجه شوند.وی همچنین به اهمیت ویژه ذخایر معدنی در دریاها به‌ویژه منطقه جنوب، گفت: طبق قوانین بین‌المللی هر کشوری زودتر ذخایر این منطقه را کشف کند این ذخایر متعلق به ‌آن کشور می‌شود و به همین دلیل برخی کشورها در این منطقه اقدام به ایجاد پایگاه کرده‌اند و ما نیز باید به تدریج به سمت آب‌های بین‌المللی برویم. وی با بیان این که خاورمیانه 4 درصد خاک دنیا و 60 درصد ذخایر منابع طبیعی را در اختیار دارد گفت: سهم ایران از کل منابع طبیعی تولیدی در جهان 3/2 درصد بوده و رتبه ایران از این نظر در جهان دهم است، 86 درصد از کل تولید منابع طبیعی در ایران مربوط به سوخت‌های فسیلی و 8/12 درصد مربوط به مواد معدنی است.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

اعزام دختران انگلیسی  به سوریه

روزنامه دیلی‌استار انگلیس فاش کرده است که تعدادی از دختران انگلیسی به هوای کسب در آمد و پول   به سوریه می‌روند.دولت انگلیس تلاش دارد آمار واقعی این دختران را بیان نکند
دیلی استار می‌افزاید که افراد مسلح در سوریه به برقراری ارتباط از طریق سایت‌های اجتماعی با دختران انگلیسی علاقه دارند و برخی از آنها هم از این طریق جذب به سوریه شده اند.
مقامات انگلیسی ماه گذشته یک دانشجوی دختر انگلیسی به اسم ‌«نوال مسعد» را در فرودگاه هیترو لندن بازداشت کردند که تلاش داشت تا 16 هزار پوند را برای حمایت از فعالیت‌های تروریستی در سوریه به این کشور قاچاق کند. البته علت بازداشت موقت این دختر ، جکع آوری پول بدون هماهنگی با دولت بوده که بعداً آزاد شد.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ابتلای 450 میلیون نفر به اختلالات روانی

 

رئیس کرسی یونسکو در آموزش سلامت، با اشاره به شیوع بالای اختلالات روانی در جوامع مختلف گفت: حداقل 450 میلیون نفر در جهان با اختلالات روانی دست به گریبان هستند.
مصطفی معین با اعلام این خبر گفت: با توجه به روند رو به رشد اختلالات روانی در دنیا و اینکه 20 تا 30 درصد افراد در جوامع گوناگون به یکی از اختلالات روانی مبتلا هستند، کرسی یونسکو با همکاری انجمن علمی روانپزشکان ایران و دفتر سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت، نسبت به برپایی این کنفرانس اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ کس از ابتلا به بیماری‌های روانی مصون نیست، یادآور شد: حداقل 450 میلیون نفر در جهان با اختلالات روانی دست به گریبان هستند.
رئیس کرسی یونسکو در آموزش سلامت تصریح کرد: بین بیماری‌های مختلف از نظر میزان ناتوانی، حداقل 14 درصد میزان ناتوانی‌ها بر اثر ابتلا به بیماری‌های روانی به ویژه افسردگی ایجاد می‌شود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد