اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 24/12/92

 

 

 

رنگین کمان  24/12/92 

ورود روانگردانهای جدید با نام حباب و بادکنک به کشور 

انهدام باند "دالتون‌ها" در تهران 

آغاز موج جدید فشار علیه شیعیان در مالزی 

کشف 100 هزار قرص روانگردان در خوزستان 

جعل اسناد دولتی با استفاده از نام مسئولان

  

 

 

 

 

ورود روانگردانهای جدید با نام حباب و بادکنک به کشور

دکتر "مجید ابهری گفت: روانگردانهای جدید "میتل کاتینون" که جایگزین قرص "اکس" شده‌اند با اسامی حباب، بادکنک و میو میو در ناصر خسرو تهران به فروش می‌رسد!
او افزود : پس از مبارزه چشمگیر پلیس مبارزه با مواد مخدر با تولید کنندگان و توزیع کنندگان انواع روانگردان‌ها، مافیای مواد مخدر دست به حیله جدیدی زده و در قالب و شکلی نو اقدام به تولید و پخش مخدرهای روانگردان کرده است.
وی ادامه داد: اعضای مافیا از طریق اینترنت و با نام‌های تجاری فروش نمک و گیاه اقدام به فروش این مخدرها می‌کند. "میتل کاتینون" از مشتقات گروه کاتینون بوده و یک مخدر روانگردان است که جایگزین قرص‌های اکس شده است.
این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه این مخدر با اسامی دیگری مثل حباب،بادکنک، میو میو و میت به فروش می‌رسد، تاکید کرد: تاثیرات این مخدر که به شکل قرص و پودر سفیدرنگ توزیع می‌شود همانند اکستازی بوده و نحوه مصرف آن نیز به صورت خوردن و استنشاق است.این مخدر واسطه‌های شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار داده و احساس خستگی، افسردگی و ضعف را به سرخوشی و بی‌خیالی کاذب تبدیل می‌کند.
به گفته ابهری، این مخدر باعث کاهش اشتها،افزایش دمای بدن، تپش قلب و نابودی حافظه کوتاه مدت مغز شده و برخلاف تبلیغ فروشندگان آن بسیار خطرناک و اعتیاد آور است.
وی با اشاره به اینکه این مخدر در برخی نقاط تهران از جمله ناصر خسرو فروخته و سپس در میان جوانان شمال شهر توزیع می‌شود، افزود:خانواده‌ها و جوانان مرافب تبلیغات دروغ مافیا مواد مخدر باشند و فریب دروغ آنها را نخورند.

 

+++++++++++++++++++++++++++

انهدام باند "دالتون‌ها" در تهران

خلیلی در تشریح جزئیات این خبر، گفت:

در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل شهروندان در منطقه افسریه تهران، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران کلانتری 156 افسریه قرار گرفت. وی با بیان اینکه تحقیقات ماموران ادامه داشت تا اینکه یکی از شهروندان با تماس با پلیس 110 اعلام کرد که فردی مشکوک در حیاط منزلش حضور دارد، گفت: ماموران کلانتری بلافاصله در محل حاضر و این متهم را دستگیر کردند. در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم سابقه‌دار بوده و تاکنون به علت سرقت چندین مرتبه بازداشت شده است، متهم در تحقیقات پلیسی، سه تن از همدستان خود را معرفی کرد و در تشریح شیوه و شگرد خود گفت که با اطلاع از خالی بودن منازل، آنها را زیر نظر گرفته و در فرصت مناسب و با سوء‌ استفاده از نبود صاحبخانه، ضمن تخریب قفل و مغزی در ورودی آپارتمان‌ها، به منزل وارد و وسایل را سرقت می‌کرده‌اند.
بررسی‌ها نشان داد که سارقان پس از انتقال اموال به پاتوق خود، آنها را بین خود تقسیم کرده و از طریق پول حاصله‌ از فروش اموال مسروقه، مواد مخدر از نوع شیشه خریداری می‌کردند.
وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی، مخفی‌گاه اعضای دیگر این باند شناسایی و در یک عملیات ضربتی پلیس دیگر اعضای این باند را در حالی که مشغول استعمال شیشه بودند، دستگیر کردند، گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی به چندین فقره وسایل منازل اعتراف و برای تکمیل پرونده‌شان در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++

             آغاز موج جدید فشار علیه شیعیان در مالزی

سازمان امور مذهبی مالزی 114،  نفر از شیعیان را در ایالت پراک دستگیر کرد.
این شیعیان که زنان و کودکان نیز در بین آنها حضور داشتند در حال برگزاری مراسم میلاد حضرت زینب (س) دستگیر شدند.
عملیات دستگیری این شیعیان را سازمان امور مذهبی پراک "جایپ" و پلیس انجام

" حرکات ضدشیعی در مالزی از سال گذشته و با تحریک وهابیت، روند به افزایشی داشته است. حرکات ضدشیعی در نشست مجمع عمومی حزب حاکم مالزی به اوج خود رسید.
گزارش‌های منتشرشده هفته‌های گذشته در رسانه‌های مالزی نشان از پیامدهای منفی حرکات ضدشیعی مالزی در روابط تجاری این کشور با ایران دارد.براساس این گزارش‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی مالزی طی این مدت متحمل زیان‌های هنگفت اقتصادی شده‌اند و خواستار تغییر دیدگاه دولت مالزی در این زمینه شده‌اند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

کشف 100 هزار قرص روانگردان در خوزستان

 

عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان می گوید :

 مرزبانی خوزستان با امکاناتی که داشته توانست کشفیات بالایی داشته باشد و در بعضی حوزه‌ها با رشد 100 درصدی روبرو بوده است.

در حوزه مواد مخدر و تاکنون 313 کیلوگرم کشفیات داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 100 درصدی روبرو بوده که نشان دهنده عملکرد خوب مرزبانان استان در این بخش است.

نظرپور با اشاره به این که 90 نفر ورود غیرقانونی به کشور داشتند که پس از شناسایی آنها را به کشور خود بازگرداندیم عنوان کرد: 417 هزار و 260 نفر از مرزهای شلمچه و چزابه برای زیارت عتبات عالیات از کشور خارج شدند همچنین 311 هزار و 538 زائر عراقی که برای زیارت امام رضا(ع) از مرزهای مان وارد کشور شدند.

وی با بیان اینکه عملکرد خوبی که مرزبانی در خوزستان داشته است با انگیزه هرچه بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد ابراز داشت: در بخش راهیان نور به دلیل این که هر ساله خوزستان میهمان 5 میلیون نفر است سعی کرده‌ایم در حوزه امنیت آنها گام‌های خوبی برداریم.

فرمانده مرزبانی خوزستان در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌صد هزار قرص روانگردان در سطح استان کشف شده  است.                                                

+++++++++++++++++++++++++++++++++

 

جعل اسناد دولتی با استفاده از نام مسئولان

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از دستگیری 4 تن از اعضای یک باند کلاهبرداری و جعل اسناد دولتی در این استان خبر داد.

«مجتبی ملکی» روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای این باند که اقدام به کلاهبرداری‌های هنگفت در کشور کرده بودند با استفاده از نام مسئولان عالی‌رتبه، اسناد زیادی را جعل کرده و پس از دریافت مبالغ کلان، به آنها می‌فروختند.وی گفت: با پیگیری بموقع دادگستری استان کرمانشاه 18 اسفند ماه 4 تن از اعضای این باند دستگیر شدند و تحقیقات در مورد دیگر اعضای احتمالی این باند ادامه دارد.
ملکی ادامه داد: هنگام دستگیری این افراد تعداد زیادی اوراق و اسناد، مهرهای عادی و برجسته، سلاح سرد و لوازم نظامی از آنها کشف شد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد