اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

همراه با محمد باقر شریعتی نماینده ی مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم بهبهان : اساس وقوع حماسه ۹ دی در اعتقادات مردم به ولایت بود

 

 

همراه با محمد باقر شریعتی نماینده ی 

 مجلس شورای اسلامی

 

طلای سیاه، خوره اقتصاد ایران

 

 جبران سوءمدیریت های دولتی با درآمدهای نفتی

 

برپایی نمایشگاه بهبهان در مجلس شورای اسلامی : 

 

 

 

طلای سیاه، خوره اقتصاد ایران

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سالهاست سوءمدیریت‌های بخش دولتی را با درآمدهای سرشار نفتی جبران می‌ کنیم، افزود: متاسفانه با تبدیل ذخیره سرمایه ملی به واردات مواد غذایی انسان و دام و محصولات مصرفی، ناخواسته به جنگ اقتصاد ملی می‌رویم.

محمدباقر شریعتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش بخش کشاورزی در این زمینه با تاکید بر اینکه گنج و ثروت ایران نفت نیست، گفت: گنج و ثروت زاینده و خلاق ایران، آب و خاک و خورشید همیشه تابان و دانش و همت مردمان کوشای ایران است که در قالب محصولات کشاورزی و صنایع جانبی آن، اسباب بی‌نیازی و اقتدار ایران اسلامی را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم بهبهان، آغاجاری، زیدون، تشان ،منصوریه و حومه  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالهاست سوءمدیریت‌های بخش دولتی را با درآمدهای  سرشار نفتی جبران می‌ کنیم، افزود: با این گونه کارها و تبدیل ذخیره سرمایه ملی به واردات مواد غذایی انسان و دام و محصولات مصرفی، ناخواسته به جنگ اقتصاد ملی خودمان می‌رویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه باید اقتصاد متکی به بازار، تسهیل‌کننده واردات و استقلال‌گریز را دگرگون سازیم، تصریح کرد: در این هنگامه کم‌نظیر تاریخی، مجلس باید با ایفای درست نقش تاریخی و تحول‌ساز خود اقتصاد متکی به تولیدات کشاورزی را پایه‌ریزی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس  با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی درون‌زاست، گفت: توسعه انسانی و مهندسی معکوس مهاجرت به مراکز تولید یعنی روستاها، بر آن مترتب است و استقلال پایدار و امنیت غذایی را پدید می‌آورد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس با بیان اینکه توسعه کشاورزی  اقتدار ملی را نوید می‌دهد، تصریح کرد:  توسعه متوازن با سلامت محیط‌زیست تعارضی ندارد و محوریت کشاورزی در اقتصاد، نه تنها وابستگی تکنولوژیک پدید نمی‌آورد، بلکه تماماً متکی به دانش بومی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم توسعه بخش کشاورزی را یک رویکرد بنیادین دانست و گفت:  این رویکرد افزایش بازدارندگی، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران را به ارمغان می‌آورد.

نماینده مردم بهبهان، آغاجاری، زیدون، تشان، منصوریه و حومه  در مجلس از اقتصاد نفتی به عنوان اقتصاد فقرآفرین، ضدارزش و گمراه‌کننده  یاد و تاکید کرد: اقتصاد نفتی متضمن پویایی و خلاقیت و رشد تاریخی جوانان ایرانی نبوده و نخواهد بود.

مصرف‌پرستی تحفه اقتصاد نفتی

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اقتصاد تک‌محصولی آنهم از نوع خام‌فروشی  تنش‌آفرین، خلاقیت‌کش و خودستیز است، تصریح کرد: اقتصاد متکی به کشاورزی  تلاش‌ورز، خلاقیت‌آفرین، مردم‌گرا  بوده و فرهنگ اصیل ایرانی و بومی را نوازش می‌دهد و از همه مهمتر مبانی، فرهنگ اسلامی را تحکیم می‌بخشد.

شریعتی با یادآوری اینکه طلای سیاه، خوره اقتصاد ایران بوده و حاصل آن رشد مصرف است، افزود: مصرف‌پرستی رایج در جامعه  تحفه اقتصاد نفتی است و در حالی که کشور ایران  یک درصد جمعیت جهان را داراست، حدود ۳ درصد انرژی جهان را مصرف می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به مصادیق  مصرف‌گرایی در کشور گفت: در ایران مصرف برق  ۳ ، بنزین ۶ ، گاز ۳ و آب ۲ برابر میانگین مصرف جهانی است .

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره  به اینکه با تولید شیر، گوشت سفید و قرمز، گندم، انواع دانه‌های روغنی، ذرت، داروهای گیاهی، زعفران، خاویار، پسته، بادام، انواع گل‌ها و میوه‌ها می‌شود ارز و ثروتی ده‌ها برابر نفت، روانه بازار ایران کرد، افزود:  ۲۵ سال بود که در سیاست‌های بانک جهانی، کشاورزی اولویت سوم بعد از خدمات و صنعت بود  اما در حال حاضر تحت تاثیر بحران و امنیت غذایی، توسعه پایدار کشاورزی و نه کشاورزی معیشتی برای توسعه جهان، محور و یک امر حیاتی شده است.

آینده تنش‌های جهانی متأثر از آب و محصولات غذایی با

 منشأ کشاورزی است

شریعتی با بیان اینکه اگر امروز اروپا به جای واردات نفت از ایران، محصولات غذایی را وارد می کرد  و نیازمند محصولات کشاورزی ایران بود، نمی‌توانست خرید از ایران را تحریم کند، تصریح کرد: آینده تنش‌های جهانی متأثر از آب و محصولات غذایی با منشأ کشاورزی است که  اقتصاد غربی‌ها هم عمدتاً متکی به کشاورزی مدرن و صنایع جانبی آن است.

نماینده مردم  بهبهان و آغاجاری در مجلس با تاکید بر اینکه کشورهای غربی  به منظور غارت منابع ما و تبدیل ایران به بازار مصرف محصولات بنجلشان، کشاورزی‌ ما را به قهقرا برده اند، افزود: هدف آنها این است تا سرپای خود نایستیم و  به محصولات کشاورزی آنان وابسته باشیم.

 عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ما باید از عواقب این اقتصاد نفتی انقیادآور که همه شاخص‌های بهبود و توسعه و عدالت را از ایران گرفته است، درس بگیریم، تاکید کرد: باید با شجاعت به سمت محوریت و شکوفایی اقتصاد بومی یعنی کشاورزی حرکت کنیم تا انقلاب و حماسه دوباره‌ای تحت زعامت مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی را آغاز  کنیم تا در این جنگ نابرابر سربلند شویم.

+++++++++++++++++++++++++++

برپایی نمایشگاه بهبهان در مجلس شورای اسلامی :

در راستای اقدامات فرهنگی و در جهت معرفی آثار تاریخی ، گردشگری و مواهب طبیعی  شهرستان های بهبهان و آغاجاری ، دفترپارلمانی محمد باقر شریعتی  نماینده شهرستانهای بهبهان وآغاجاری تعدادی تابلو عکس درراهروهای مجلس شورای اسلامی باهماهنگی روابط عمومی واداره کل دفاتر نمایندگان نصب نمود. این آثار کار آقایان حشمت ا… دینی ، مهدی روحی پور و اسد ا… بهبهانی فرد از عکاسان وهنرمندان شهرستان بهبهان می باشند.

تابلو عکس های مذکور  شامل : تصاویری زیبا  ازنرگسزاهای بهبهان و برداشت گل نرگس ، نمایی زیبااز میدان ارجان و دروازه قرآن ، کاروانسرای تاریخی تشان ، روستای باستانی پشکر ، روستای شیر علی ، امام زاده شاه فضل (ع) ، امام زاده حیدر(ع) ، تصویری از حیات وحش خاییز وارتفاعات زاگرس ، دریاچه سد مخزنی مارون و دژ مهتابی و….میباشند.

++++++++++++++++++++++

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد