اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

حوادث 30/1/93

 

 

حوادث  30/1/93 

انفجار مین موجب نقص عضو 3 مریوانی شد 

کشف صد  کیلو مواد مخدر و دو هزار قرص روانگردان  

 

افشای راز قتل همسر در کمتر از 2 ساعت 

دستگیری 2 زورگیر شمشیر به‌دست 

اسید پاشی پیر مرد آتش افروز با حضور پلیس پایان یافت 

دستگیری بچه محل‌های زورگیر پس از 7 ماه 

دستگیری قاچاقچی آثار باستانی در خانه فساد 

سربریده کودک در خانه مرد آدمخوار 

ورزشکار قدیمی، متهم به قتل پسرش را بخشید 

سرقت از مسافران با یک لیوان آب میوه 

چاقوکشی مرگبار در بیمارستان شهید بهشتی قم! 

اسیدپاشی صاحبکار بی‌رحم به کارگرش 

قصاص، پایان جنایت به خاطر یک دختر 

 

 

 

 

 

انفجار مین موجب نقص عضو 3 مریوانی شد


سه شهروند مریوانی بر اثر انفجار مین از ناحیه پا دچار نقص عضو شدند.
"فایق احمدزاده" اهل روستای سردوش شهرستان مریوان بر اثر انفجار مین پای چپ خود را از دست داد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.
وی چوپان روستا و 60 سال سن دارد که در حوالی روستا بر روی مین رفته و قسمتی از پای چپ خود را از دست داده است.
"جمال کریمی" یکی دیگر از شهروندان مریوانی است که 52 سال سن دارد که در محوطه پادگان شهید عبادت شهر مریوان انفجار مین موجب قطع پای وی شده است.
یکی دیگر از این سه نفر که انفجار مین موجب قطع پای آنها شده است، عمر دهقانی 47 ساله و اهل روستای آسنوه است که وی هم‌اکنون در بیمارستان فجر مریوان بستری است.
به گزارش فارس 26 مهرماه سال گذشته هم هفت کودک مریوانی در روستای نشکاش این شهرستان بر اثر انفجار مین مجروح شدند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

کشف صد  کیلو مواد مخدر و دو هزار قرص روانگردان  

 سرهنگ ˈعلی شوهانی ˈ در این ارتباط توضیح داد:همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروز، با هدف پاکسازی مناطق آلوده و جلوگیری از فعالیت خرده فروشان و سوداگران مرگ،بیش از 250عملیات پلیسی در نقاط مختلف استان خوزستان انجام شد که در این خصوص 324 نفر از عوامل مرتبط با تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: با دستگیری این تعداد از عوامل و خرده فروشان مواد مخدر از سراسر استان، 100 کیلوگرم مواد مخدر و دو هزار عدد انواع قرص روان گردان کشف و ضبط شد.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

افشای راز قتل همسر در کمتر از 2 ساعت



راز زن خیانتکار که برای قتل همسرش دو آدمکش اجیر کرده بود، دو ساعت پس از جنایت فاش شد.
16 فروردین امسال ماموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر در استان زنجان در جریان کشف جسد مردی در یکی از محله‌های این شهر قرار گرفتند و در ادامه تیمی از ماموران راهی محل جنایت شده و متوجه شدند، جسد متعلق به مرد 29 ساله‌ای به نام محمد است که بر اثر اصابت ضربه‌های سنگین به سرش به قتل رسیده بود.
با توجه به نحوه قتل کارآگاهان احتمال دادند، عامل جنایت از پشت سر قربانی خود را غافلگیر کرده و با جسمی شبیه میله آهنی ضربات سنگینی را به سرش وارد کرده بودند. پس از بررسی‌های مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند.
کارآگاهان در نخستین گام سراغ همسر مقتول رفتند. زن جوان با شنیدن خبر قتل شوهرش شروع به گریه و زاری کرد و گفت: صبح ساعت 5 صبح محمد مثل همیشه راهی محل کارش شد تا اینکه خبر قتل او به من اطلاع دادند. من و همسرم زندگی خوبی داشتیم و تصور نمی‌کنم کسی برای دشمنی دست به قتل محمد زده باشد.
تیم جنایی که به اظهارات زن جوان مشکوک شده بودند تحقیقات خود را بر روی او متمرکز کردند. بررسی‌ها نشان داد، مقتول و شوهرش با یکدیگر اختلاف شدیدی داشته و بر خلاف ادعای او همیشه از خانه آنها صدای درگیری به گوش می‌رسید.
با کشف این سرنخ، زن جوان دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد که در بازجویی‌های پلیسی سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: من و محمد با هم اختلاف شدیدی داشتیم. چند بار قصد طلاق داشتم اما همسرم مخالف بود. به همین خاطر تصمیم به قتل او گرفتم. موضوع را با دو برادر در میان گذاشته و آنها قبول کردند که همسرم را به قتل برسانند.
کاراگاهان سریع راهی خانه دو برادر شده و آنها را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. متهمان نیز در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل با همدستی همسر مقتول اعتراف کردند.
سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اعلام این خبر به مهر گفت: عاملان این جنایت در کمتر از دو ساعت شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

دستگیری 2 زورگیر شمشیر به‌دست


فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: با اقدام به موقع مأموران یگان امداد همدان، دو نفر زورگیر شمشیر به‌دست دستگیر و روانه مراجع قضایی شدند.
"رسول مرادی" اظهار داشت: در پی خبری مبنی بر زورگیری و قمه‌کشی چند نفر از زورگیران مسلح به سلاح سرد که سبب رعب و وحشت شهروندان حاضر در این منطقه شده بود، ماموران یگان امداد رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پس از حضور مأموران در محل، سه نفر زورگیر با مشاهده مأموران توسط یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: در نهایت مأموران با استفاده از شگردهای خاص پلیسی موتورسیکلت را متوقف و دو نفر از افراد مذکور را دستگیر کردند اما نفر سوم که لباس مشکی به تن داشت از تاریکی شب استفاده و متواری شد.
وی بیان داشت: در بازرسی بدنی از متهمان دستگیر شده یک قبضه شمشیر به طول یک متر و یک قبضه قمه داسی شکل که در زورگیری از آنها استفاده می‌کردند به همراه یک دستگاه گوشی تلفن همراه و مبالغی وجه نقد سرقتی کشف شد.
مرادی با اشاره به اینکه دو نفر متهم مذکور به همراه موتورسیکلت آنها به کلانتری 15 تحویل تا اقدامات قانونی در خصوص آنان به عمل آید افزود: تا کنون 9 نفر از افراد شاکی پس از مواجهه با متهمان اعلام داشتند که توسط این افراد مورد زورگیری واقع شده‌اند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

اسید پاشی پیر مرد آتش افروز با حضور پلیس پایان یافت


پیر مردی که با اسید صورت صاحبکارش را سوزاند و قصد داشت با آتش زدن تعمیرگاه، جنایت هولناکی را رقم بزند با حضور به موقع پلیس به هدفش نرسید.
هموطنان یک مورد اسیدپاشی پیر مردی را در تعمیرگاه خودرو در خیابان قزوین به پلیس گزارش دادند و به دنبال این موضوع سریعا چند اکیپ از کلانتری ابوسعید که در حال گشت زنی در محدوده خیابان قزوین بودند در محل حاضر و مشاهده کردند پیر مردی حدود 65 ساله با اسید صورت مسئول تعمیرگاه را سوزانده و با در دست داشتن گالن بنزین قسمتی از تعمیرگاه را نیز به آتش کشیده است که در این میان پسر جوانی نیز دچار سوختگی از ناحیه دو پا شده است.
ماموران پس از مشاهده این وضعیت وارد عمل شدند و با دستگیری پیر مرد به اقدامات جنون آمیز او خاتمه دادند و سریعا دو مصدوم را از طریق اورژانس به بیمارستان مطهری و فارابی منتقل کردند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

دستگیری بچه محل‌های زورگیر پس از 7 ماه

دو بچه محل که با یکدیگر باند زورگیری راه انداخته بودند پس از تلاش پلیس در محل اختفایشان شناسایی و دستگیر شدند.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

دستگیری قاچاقچی آثار باستانی در خانه فساد

فرمانده انتظامی شهرستان قدس غرب استان تهران از دستگیری یک قاچاقچی اشیای عتیقه و آثار باستانی در یک خانه فساد و کشف یازده قلم شیء عتیقه و تاریخی با قدمت طولانی از منزل وی خبر داد.
سرهنگ حجت اله کرمی زند در این خصوص اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی کسب اخباری مبنی بر نگهداری و فروش اشیاء عتیقه و آثار باستانی توسط فردی ساکن شهر قدس در منزل خود، موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.
وی گفت: پس از انجام تحقیقات و حصول اطمینان، با تشکیل یک تیم عملیاتی و هماهنگی با مقامات قضایی، شخص مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه و در یک خانه فساد دستگیر شد.
کرمی زند افزود: پس از بازجویی از متهم دستگیر شده، وی به وجود اشیاء عتیقه در منزل خود اعتراف کرد که در بازرسی انجام شده، یک کیف و یک کارتون حاوی انواع آثار باستانی و عتیقه در داخل اتاق خواب وی، که بصورت کاملاً حرفه‌ای در قسمت کمد دیواری جاسازی شده بود، کشف شد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

سربریده کودک در خانه مرد آدمخوار

پلیس پاکستان پس از کشف سر یک پسربچه خردسال در خانه یک مرد آدمخوار، این مرد را برای بار دوم دستگیر کرد.
بنابر اعلام پلیس پاکستان، سر این کودک سه ساله در محل سکونت "محمد عارف"، مرد آدمخوار 35 ساله کشف شد. این مرد سال گذشته پس از گذراندن دو سال حبس به اتهام آدمخواری از زندان آزاد شد. پلیس محلی پاکستان همچنین اعلام کرد که این مرد به همراه برادرش که متواری است بیش از 100 جسد را از قبرستانی بیرون آورده و آنها را خورده‌اند.
پلیس پاکستان پس از دریافت شکایت‌هایی از ساکنان ساختمان‌های مجاور محل سکونت این دو برادر مبنی بر استشمام بوی تعفن به محل اعزام شد.
"امیر عبدالله"، رئیس پلیس محلی گفت: روز گذشته پس از حضور در محل سکونت این دو برادر سر یک پسربچه خردسال را پیدا کرده و یکی از آن دو را دستگیر کردیم. همچنین در تلاش برای یافتن نشانه‌ای از متهم دوم هستیم.

+++++++++++++++++++++++++++

ورزشکار قدیمی، متهم به قتل پسرش را بخشید


"
عبدالغنی حسین‌زاده" از فوتبالیست‌های قدیمی استان مازندران در حالی که طناب‌دار به گردن متهم به قتل پسرش آویخته شده بود، اعلام گذشت کرد.
محل اجرای حکم قصاص "ب- ق" به اتهام قتل "ع - ح" در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نور آماده شده بود و نیروهای انتظامی در محل مستقر شده بودند.
از ساعات اولیه مردم نیز در محل اجرای حکم حضور یافتند.
ساعاتی قبل از اجرای حکم، متهم توسط ضابطین قضایی به محل منتقل شد، در این هنگام برخی از مردم از خانواده مقتول درخواست بخشش متهم را داشتند.
براساس این گزارش، دقایقی قبل از طلوع آفتاب طناب‌دار را به گردن متهم آویختند و مردم همچنان از اولیای دم خواستار عفو متهم بودند که در لحظه آخر پدر و مادر مقتول در اقدامی غافلگیر‌کننده طناب‌دار را از گردن متهم به قتل پسرشان برداشتند و اعلام گذشت کردند.
براساس این گزارش، در سال 86 یک درگیری اتفاق افتاد که منجر به قتل "ع - ح" توسط فردی به نام "ب- ق" شد.
عبدالغنی حسین‌زاده پدر مقتول از فوتبالیست‌های بنام استان مازندران و شهر رویان است که یک مدرسه فوتبال نیز دارد.

++++++++++++++++++++++++++

سرقت از مسافران با یک لیوان آب میوه

مردی که با یک لیوان آب میوه مسموم اقدام به سرقت از مسافران اتوبوس می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
ماموران واحد گشت کلانتری پایانه جنوب در داخل ترمینال به شخصی که در حال پرسه زنی بود مشکوک شده و او را بازداشت کردند.
در بررسی‌های اولیه از متهم چهار دستگاه گوشی همراه کشف شد و به دلیل صبحت‌های ضد و نقیض متهم، وی جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل گردید.
در کلانتری کارآگاهان که متوجه شده بودند فرد دستگیر از سارقان حرفه‌ای می‌باشد، گوشی‌های همراه متهم را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که تمامی آنان سرقتی بوده است.
در ادامه ماموران توانستند صاحب یکی از گوشی‌های همراه را پیدا کرده و در تماس تلفنی دست این سارق حرفه‌ای را رو کنند.
مالباخته در صحبت با ماموران بیان داشت: از طریق اتوبوس مشهد عازم تهران بود که مرد جوانی در اتوبوس کنار او نشست و شروع به صحبت کرد، دقایقی از این صحبت نگذشته بود که مرد جوان آب میوه‌ای به او تعارف کرد و وی نیز پس از خوردن آن در خوابی عمیق فرو رفت و زمانی که توسط راننده اتوبوس در ترمینال به هوش آمد دریافت که تمامی اموالش به سرقت رفته است.
رئیس کلانتری پایانه جنوب سروان "خلیل لطفی" درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: ماموران پس از شنود گفته‌های مالباخته توانستند راننده آن اتوبوس را در ترمینال پیدا کرده و وی نیز با تائید صحبت‌های مالباخته و همینطور شناسایی سارق بیان داشت که این فرد در بین مسیر مشهد به تهران به طرز عجیبی از اتوبوس پیاده شده و متواری گشت.

++++++++++++++++++++++

چاقوکشی مرگبار در بیمارستان شهید بهشتی قم!

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری عوامل اصلی درگیری منجر به قتل در بیمارستان شهید بهشتی قم خبر داد.
سرهنگ مهدی قدمی با اعلام این خبر گفت: در حدود ساعت 22 و 30 دقیقه نهم فروردین‌ماه یک فقره درگیری در محله شادقلی‌خان قم به وقوع می‌پیوندد که در این درگیری سه نفر از طرفین دعوا مصدوم می‌شوند.
وی ادامه‌داد: علت وقوع درگیری، اختلافات قبلی فی ما بین طرفین بود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: حدود ساعت 20 دقیقه بامداد دهم فروردین ماه جاری پنج نفر از یک طرف دعوا و دو دقیقه بعد طرف دیگر دعوا که مجروح شده بودند، برای مداوا به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می‌کنند و به محض دیدن همدیگر مجددا با یکدیگر درگیر می‌شوند.
وی افزود: متاسفانه در این درگیری یکی از طرفین دعوا، طرف دیگر را با ضربات چاقو از ناحیه گردن و سر مورد اصابت قرار می‌دهد.
قدمی تصریح‌کرد: مصدوم به اتاق عمل منتقل اما به علت شدت جراحات وارده و با وجود انجام اقدامات پزشکی در اتاق عمل جان می‌سپارد.
وی تأکید کرد: پس از اطلاع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از وقوع این حادثه و پس از بازبینی تصاویر ضبط شده از صحنه درگیری با توجه به بازتاب و تبعات این حادثه در جامعه، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این درگیری بصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و دستگاه قضایی استان قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: با انجام تحقیقات گسترده و گسترش اقدامات اطلاعاتی با بسیج تمام توان و با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس آگاهی و سایر رده‌های انتظامی، هویت طرفین دعوا، علت درگیری، ‌سوابق طرفین و... مشخص و نهایتا عوامل اصلی شناسایی و دستگیر شدند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

اسیدپاشی صاحبکار بی‌رحم به کارگرش

کارگری که تنها از صاحبکارش دستمزد ماهانه‌اش را طلب کرده بود، با اسید سوزانده شد.
یک مورد اسید پاشی هولناک در خیابان "ساقدوش" منطقه پاسداران به پلیس 110 از طریق شهروندان اعلام شد.
در این راستا سریعا چند اکیپ از کلانتری پاسداران به سمت آدرس مورد نظر اعزام شدند و پس از حضور در محل مردی را مشاهده کردند که با صورتی سوخته در حال فریاد کشیدن است و کمک می‌طلبد.
به دنبال این موضوع اورژانس به محل خواسته شد و مرد جوان را که به شدت از ناحیه صورت دچار سوختگی شده بود را به مرکز حوادث و فوریت سوختگی تهران منتقل کردند.
در ادامه ماموران در تحقیقات اولیه عامل این اسید پاشی که یکی از صاحبان املاک همان خیابان بود را شناسایی و پس از حضور در جلوی منزلش، وی را بازداشت و به کلانتری منتقل کردند.
متهم که ناصر نام داشت در کلانتری به اسید پاشی اعتراف کرد و گفت: چند وقتی می‌شود که کارگرم (مرد سوخته شده با اسید) برای گرفتن دریافت حقوقش پافشاری می‌کند و من نیز که توان دادن این مقدار پول را به او نداشتم با تهیه یک ظرف اسید قصد داشتم او را برای مدتی بترسانم تا سراغم نیاید که متاسفانه شدت سوختگی بیش از آن چیزی شد که من تصور می‌کردم.
رئیس کلانتری 102 پاسداران سرهنگ "اقبال امانی" درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم پس از تکمیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

قصاص، پایان جنایت به خاطر یک دختر

مرد جوان که در جریان درگیری بر سر یک دختر مرتکب قتل عمد شده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این پرونده سعید 33 ساله متهم است 26 دی ماه سال 91 با ضربه چاقو پسر جوانی به نام احمد را در مجیدیه تهران به قتل رسانده است.
جلسه محاکمه متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد. در ابتدای این جلسه اولیای دم برای قاتل پسرشان تقاضی قصاص کردند.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: این جنایت به خاطر یک دختر رخ داد. شب قبل از جنایت مقتول در خانه من بود و درآنجا با دختری به نام هستی دعوا کرد. فردای این ماجرا او به مقابل خانه‌ام آمد و گفت به هستی بگو بیاید پائین. وقتی به او گفتم هستی در خانه نیست، شروع به بوق زدن کرد.
وی ادامه داد: چاقویی برداشته و پائین رفتم. مقتول هم از ماشین قفل فرمان برداشت. با چاقو سریع ضربه‌ای به سرش زدم که باعث مرگش شد.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شده و متهم را به قصاص محکوم کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد