اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

حوادث 27 / 2/ 93

 

 

حوادث   27 / 2/ 93 

دستگیری 2 خواهر زورگیر در مشهد 

 

جنایت هولناک مرد متاهل برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش 

13 آفریقایی سوختند  

باند مافیایی توزیع کوکائین متلاشی شد  

راهزن مسلح در درگیری با پلیس هرمزگان به هلاکت رسیدند  

آتش زدن جسد رانندگان پس از قتل 

عروسی‌ای که عزا شد  

اعدام 3 قاچاقچی و قاتل در قم 

 

 

 

 

دستگیری 2 خواهر زورگیر در مشهد

 

دو خواهر که با همدستی برادرشان اقدام به زورگیری از یک مرد کرده بودند، دستگیر شدند.


چندی پیش تبعه یکی از کشورهای همسایه غربی به پلیس مراجعه و اعلام کرد که دو زن وی را اغفال کرده و پس از سرقت اموال و وجوهات همراهش وی را در حاشیه شهر رها کرده‌اند، که پس از آن تیمی از ماموران کلانتری طبرسی جنوبی بررسی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پرونده به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع شد.
مالباخته که «ع» نام داشت به کارآگاهان گفت که به قصد زیارت از هتل خارج شده و در بین راه دو خانم عرب زبان به قصد اجاره دادن سوئیتی ارزان‌تر در مجاورت حرم به وی نزدیک شده و او را به داخل خانه‌ای بردند، اما پس از حضور در محل متوجه شده که مردی دیگر در خانه حضور دارد و دو زن با کمک آن مرد و تهدید چاقو مبلغ یک میلیون چک پول ایرانی، 520 دلار آمریکایی، 50 هزار دینار عراقی و دو دستگاه گوشی تلفن همراه و دو عدد انگشتر وی را به زور گرفته و پس از آن مالباخته را با خودرو پژو به حاشیه شهر برده و رها کرده‌اند.
با کسب اظهارات این مرد، کارآگاهان اقدامات خود برای شناسایی متهمان را آغاز کرده و پس از مدتی محل اختفاء سارقان را در مشهد شناسایی کردند و با کسب اجازه از مقام قضایی وارد محل شده و ضمن دستگیری دو خواهر به نامهای «نوال» و «ندا» برادر همدست آنان به هویت «عبدالحسین» را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
سرهنگ حسین بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی گفت: دو متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیس به جرم ارتکابی اعتراف کردند و پس از آن برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

جنایت هولناک مرد متاهل برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش

مرد جنایتکار برای ازدواج با زن مورد علاقه‌اش نقشه هولناک قتل اعضای خانواده‌اش را اجرا کرد.
سردار "محمدرضا میرحیدری" فرمانده انتظامی استان قزوین در تشریح این خبر گفت: دی ماه سال گذشته فوت مشکوک زن جوانی و دختر شش ماهه‌اش به نام نازنین زهرا به ماموران پلیس شهرستان آبیک اطلاع داده شد.
در ادامه تیمی از ماموران با حضور در محل تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد زمان حادثه زن جوان به همراه دو فرزند شش ساله و شش ماهه خود در خانه حضور داشتند که پدر خانواده به نام امیر پس از ورود به خانه متوجه انتشار بوی گاز و مرگ همسر و نوزاد شش ماهه‌اش شده بود.
وی افزود: پسر شش ساله این خانواده موفق شده بود خود را به بیرون از اتاق رسانده و در پذیرایی بیهوش شده بود. بررسی‌ها نشان داد پاره شدن شلنگ گاز بخاری باعث نشت گاز و خفگی مادر و فرزند شده بود.
فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های مقدماتی پرونده با عنوان مرگ مشکوک در اختیار ماموران قرار گرفت و اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند.
به گزارش مهر، سردار میرحیدری تاکید کرد: در ابتدا ماموران به تحقیق از خانواده قربانیان پرداختند که پدر خانواده گفت: صبح به محل کارم رفته و عصر وقتی برگشتم متوجه انتشار بوی گاز در خانه شدم. خانواده زن جوان نیز در تحقیقات مدعی شدند این زوج هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتند.
وی ادامه داد: با تکمیل تحقیقات مقدماتی بررسی‌های پلیسی در این زمینه ادامه یافت تا این که کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی دوباره محل حادثه و ارتباطات پدر خانواده به امیر مشکوک شده و او را با دستور قضایی تحت بازجویی قرار دادند.
متهم در ابتدا منکر هر گونه دست داشتنی در این حادثه شد، اما شامگاه سه شنبه گذشته در برابر دلایل پلیسی لب به اعتراف گشود و سناریوی خود برای قتل اعضای خانواده‌اش را فاش کرد.
امیر در بازجویی‌ها گفت: چندی قبل از حادثه به زن جوانی علاقمند شده و با او رابطه پنهانی داشتم. روز تولدم آن زن یک پیامک تبریک به من داد که باعث شد همسرم متوجه ماجرا شود. از آن زمان درگیری ما آغاز شد و من برای این که بتوانم با زن مورد علاقه‌ام ازدواج کنم نحوه قتل اعضای خانواده‌ام را طراحی کردم. صبح روز حادثه زمانی که به محل کارم می‌رفتم همسر و فرزندانم در خواب بودند.
برای اجرای نقشه‌ام قسمتی از شلنگ گاز را بریدم تا با انتشار گاز خانه منفجر شود اما عصر وقتی بازگشتم متوجه شدم بر اثر انتشار گاز همسرم و نازنین زهرا جان باخته‌اند اما پسر شش ساله‌ام زنده است. هیچگاه تصور نمی‌کردم پلیس متوجه ماجرا شود و مرا دستگیر کند.
فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان تاکید کرد: متهم پس از اقرار به جنایت با قرار قانونی روانه زندان شد.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

13 آفریقایی سوختند

13 آفریقایی که از سوی شورشیان سلکا در خانه‌ای حبس شده بودند، زنده سوزانده شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، منبعی در ژاندارمری بانگی اعلام کرد: این افراد که از سوی اعضای احتمالی سلکا ( شورشیان سابق) در خانه‌ای در مرکز آفریقای مرکزی حبس شده بودند، زنده سوزانده شدند.
به گفته این منبع، افراد مسلح که شبیه شورشیان سابق بودند، به روستای دیسیکو در منطقه «کاگا باندرو» حمله کردند، آنها عده‌ای از ساکنان را در خانه‌ای حبس کردند و خانه را آتش زدند.
این منبع افزود: یکی از افراد داخل خانه که تلاش می‌کرد از پنجره خارج شود، هدف گلوله قرار گرفت. همه افراد داخل خانه در آتش سوختند. عده دیگری نیز موفق به فرار شدند و در کلیسایی پناه گرفتند.
از زمان به قدرت رسیدن شورشیان سلکا در مارس 2013 و سرنگونی آنها در ژانویه 2014،‌ آفریقای مرکزی صحنه بحرانی بی‌سابقه میان شورشیان سابق با اکثریت مسلمان و آنتی بالاکاها با اکثریت مسیحی بوده است.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

باند مافیایی توزیع کوکائین متلاشی شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری فردی خبر داد که به خاطر کسب 40 میلیارد تومان از محل قاچاق مواد مخدر جشن یک میلیارد تومانی گرفته بود.

سردار علی مؤیدی در یک نشست خبری به معرفی باند دستگیر شده پرداخت و گفت: باندی که امروز معرفی می‌شود، شخصی است که نه تنها قاچاقچی مواد مخدر بود، بلکه به همراه دوستانش مجموعه‌ای از جرایم و تخلفات را در سنوات گذشته مرتکب شده و به دفعات نیز دستگیر شده‌اند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نام این باند را «پنجک» عنوان کرد و تصریح کرد: به علت پیچیدگی که این باند داشت، زمان طولانی در جهت برخورد با این باند صرف کردیم.
سردار مؤیدی تصریح کرد: این باند هفت نفره در تهران فعالیت داشت و عده کثیری از جوانان را به مصرف کوکائین مبتلا کرده است.
وی افزود: البته این فرد و همکارانش کلکسیونی از جرایم بودند و ویژگی دیگر این باند در اختیار داشتن اموال بسیار قابل توجه بود که به لحاظ گسترده‌ای که در تهران، شمال و کرج داشتند بیش از ده‌ها میلیارد تومان از اموال آنها شناسایی شده است.
سردار مؤیدی تصریح کرد: این افراد در محلاتی که سکونت داشتند به عنوان افراد شرور شهرت داشته و امنیت را از بین برده بودند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: عوامل اصلی باند دستگیر شده‌اند و عملیات همچنان ادامه دارد.
وی افزود: به دلیل عمق جنایات و تخلفات فرد دستگیر شده، وی در محلات گردانده شد تا مردم با چهره کریه این فرد آشنا شوند.
سردار مؤیدی تصریح کرد: تعداد اموالی که از این باند شناسایی شده 40 میلیارد تومان است و تعداد افراد دستگیر شده در مجموع با رئیس باند 6 نفر هستند؛ البته در زمان دستگیری یک کیلو کوکائین، تریاک و شیشه نیز همراه افراد بود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: املاکی که این باند در شمال تهران داشتند، املاک قابل توجهی است و تعدادی از آنها به نام خود فرد و تعدادی نیز به نام دوستان وی خریداری شده بود.
وی به مراسمی که رئیس باند به عنوان جشن میلیاردی شدن خود گرفته بود، اشاره داشت و گفت: وی در این جشن بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرده بود.
سردار مؤیدی در این زمینه افزود: تعدادی خودرو و یک قایق که تولید خارجی است، از جمله اموالی است که توقیف شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر چرایی خارج شدن این فرد از زندان و بازگشت به جامعه گفت: اینکه چرا این فرد مجدداً به جامعه برگشته است، کار کارشناسی عمیقی می‌خواهد که پلیس نیز مستندات کافی را در این زمینه جمع‌آوری کرده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: رئیس باند فردی 32 ساله است که بیش از 17 مورد سابقه در دستگاه‌های امنیتی از قبیل پلیس، سپاه،‌ وزارت اطلاعات داشته است و در یک دهه گذشته در توزیع مشروبات، مواد مخدر و... فعالیت داشته و سوژه خطرناکی بوده است که امیدواریم به اشد مجازات برسد.
سردار مؤیدی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد افراد خارجی دستگیر شده در ارتباط با این باند گفت: ما در حال شناسایی افرادی هستیم که در خارج از کشور با این باند تماس داشتند، اما در حال حاضر تمام کسانی که شناسایی یا دستگیر شده‌اند ایرانی هستند.
وی به دستگیری بزرگترین باند مواد مخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بزرگترین باند که مقدار 20 کیلو کوکائین داشت در سال گذشته متلاشی شد اما این باند به دلیل گستره فعالیت و سوابق و ده‌ها جرم مرتکب شده بی‌نظیر است.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

راهزن مسلح در درگیری با پلیس هرمزگان به هلاکت رسیدند

رئیس پلیس استان هرمزگان گفت: در جریان یک عملیات ویژه در برخورد با اشرار و راهزنان مسلح، دو تن از آنان به هلاکت رسیدند.

رضا محمدی‌یگانه افزود: این عملیات حاصل یک کار ویژه اطلاعاتی بود که به محض اطلاع پلیس از ورود راهزنان مسلح از استان‌های همجوار و استقرار در کوه‌های منطقه، انجام شد.
وی تصریح کرد: برابر اطلاعات به دست آمده، اعضای این باند به دفعات از استان‌های همجوار وارد هرمزگان می‌شدند و اقدام به راهزنی و سرقت می‌کردند که با انجام این عملیات کوه‌های منطقه از لوث وجود راهزنان پاک شد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: این باند راهزن درصدد بود تا با گسترش دامنه فعالیت خود به روستاها اقدام به راهزنی کنند که با هوشیاری ماموران پلیس از گسترش اقدامات آنان جلوگیری شد.
وی هویت این دو شرور را «غ.ب» و «ع.ن» 31 و 40 ساله اعلام کرد که هر دو غیر بومی هستند.  محمدی یگانه این عملیات را که توسط فرماندهی انتظامی بندرعباس با پشتیبانی یگان تکاوری و یگان ویژه استان انجام شد، سومین عملیات طی دو ماه اخیر اعلام کرد که در مجموع پنج شرور مسلح در آن به هلاکت رسیدند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

 

آتش زدن جسد رانندگان پس از قتل


پرونده اعضای باندی که پس از قتل رانندگان جسد آنها را به آتش می‌کشیدند برای بررسی درخواست عفو یکی از محکومان به دادگاه کیفری استان تهران بازگشت.
در این پرونده 5 مرد تبهکار پس از قتل رانندگان اجساد آنها را به آتش می‌کشیدند.
19 فروردین سال 88 نخستین شکایت از اعضای این باند در پلیس آگاهی اسلامشهر مطرح شد.
تحقیقات نشان داد مرد جوانی به نام حسین همراه یک دستگاه خودروی پراید از خانه خود خارج و دیگر بازنگشته بود. حدود 2 هفته بعد جسد سوخته حسین در حوالی اسلامشهر کشف شد. ماموران در ردیابی خودروی سرقت شده مقتول موفق شدند یکی از سارقان سابقه‌دار به نام مهرداد را در این زمینه شناسایی و دستگیر کنند. مهرداد در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل حسین گفت: روز حادثه پس از اینکه سوار خودروی مقتول شدم با همدستی یکی از دوستانم به نام قربان به دور گردن راننده زنجیر انداخته و او را خفه کردیم.
با این اعترافات قربان نیز دستگیر و در بازجویی‌ها به همدستی در این قتل اعتراف کرد.
ماموران که احتمال می‌دادند متهمان مرتکب جرائم دیگری شده‌اند بازجویی از آنها را ادامه داده تا اینکه مهرداد در ادامه تحقیقات به قتل راننده دیگری اعتراف کرد و گفت پس از قتل حسین راننده دیگری را نیز خفه کرده و جسدش را در حاشیه شهر به آتش کشیدم. در ادامه دو عضو دیگر این باند نیز شناسایی و از سوی ماموران دستگیر شدند.
با تکمیل تحقیقات، پرونده متهمان برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که 5 قاضی جنایی پس از محاکمه متهمان، مهرداد را به دو بار قصاص و قربان را به یک بار قصاص و 15 سال زندان محکوم کردند.
متهمان ردیف سوم و چهارم نیز به اتهام معاونت در قتل به 15 سال زندان و متهم ردیف پنجم نیز به 10 سال زندان محکوم شدند.
در حالیکه حکم اعضای این باند در دیوان عالی کشور تایید شده است متهمان ردیف سوم تا پنجم با ارسال نامه‌ای به دادگاه خواستار آزادی مشروط شدند.
با درخواست دو عضو این باند پرونده برای رسیدگی به درخواست آزادی مشروط به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

عروسی‌ای که عزا شد

13 تن از همراهان یک کاروان عروسی در شمال هند در پی عجله راننده برای عبور از تقاطع خط راه‌آهن کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری پی‌تی‌آی، این حادثه ساعت یک بامداد روز جمعه زمانی رخ داد که یک خودرو جیپ پر از سرنشین در یک تقاطع راه‌آهن در ایالت اوتارپرادش با قطار تصادف کرد.به گفته پلیس محلی، بر اثر انفجار خودرو 13 نفر سرنشین آن در دم کشته شدند و سه تن دیگر که به شدت مجروح هستند به بیمارستان انتقال یافتند.این خودرو جیپ با 16 سرنشین یکی از خودروهای کاروان عروسی بود و پلیس علت حادثه را عجله راننده ذکر کرده است.بر اساس گزارش دادگاه عالی هند در هر چهار دقیقه یک نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را در این کشور از دست می‌دهد و حوادث رانندگی از جمله بزرگترین چالش‌های این کشور است.بنا به این گزارش در سال 2010 میلادی در هند 500 هزار تصادف بیش از 700  هزار کشته و زخمی برجا گذاشت.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

اعدام 3 قاچاقچی و قاتل در قم

دو قاچاقچی شیشه و تریاک و یک قاتل در قم به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم  دو قاچاقچی مواد مخدر که اقدام به تهیه و فروش عمده مواد مخدر از نوع شیشه و تریاک کرده بودند پس از  طی تشریفات قانونی به اعدام محکوم و این احکام در محوطه زندان اجرا شد.بر اساس این گزارش یک قاتل که در سال 89 با ضربات چاقو فردی به نام مجتبی را به قتل رسانده بود  در زندان مرکزی قم به دار مجازات آویخته شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد