اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار آغاجاری 18/5/93

  

اخبار آغاجاری 18/5/93 

نماز جمعه 

یادواره شهیده فوزیه شیردل  در آغاجاری 

مراسم بزرگداشت  مادر شهید کنارکوهی 

جلسه ی کمیسیون فرهنگی شورای شهر 

در مورد یادمان شهدای گمنام 

 

 

 

 

 

 

نماز جمعه

نماز جمعه در مورخ 17/5/93 در مسجد جامع اقامه گردید. حجتالاسلام نصاری امام جمعه ی شهرستان در خطبه ی اول اظهار داشتند :

بعضی از چیزها رسم شده ، ولی نظر اسلام این نیست. مثلاً ما تمام فاتحه ها را در مسجد برگزار می کنیم و در مراسمات فاتحه قرآن

 می خوانیم ولی عروسی و جشن هایمان  را درجاهای دیگر برگزار می کنیم. مسجد جای حزن و اندوه است.، ولی مراسمات شادی هم باید در مسجد برگزار شود. خاطرات خوش افراد در مساجد برگزار شود.

همچنین در خطبه ی دوم نماز هم در مورد پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه بر اسرائیل ، برقراری آتش بس بین حماس و اسرائیل و پیروزی مقاومت  و تلاش سران مرتجع عرب برای کمک به اسرائیل  در جهت سرکوب مردم فلسطین .

 سپس نماز جمعه توسط ایشان اقامه گردید.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++

 

یادواره شهیده فوزیه شیردل  در آغاجاری

 

به گزارش آغاجاری نیوز،  یادواره شهیده فوزیه شیردل شهیده شاخص سال با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و جمعی از خانواده های شهدا ء،در روز سه شنبه 14/5/93 ، از طرف سپاه ناحیه ی آغاجاری،  در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

علیرضا خردمند فرمانده ناحیه بسیج شهرستان آغاجاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب به ویژه شهدای زن اظهار کرد: شهدای زن نماد و الگوی زنان مسلمان است و زنان جامعه امروزی باید با الگوگیری از آنها بستر مقابله با تهدیدات دشمنان را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: شهیده فوزیه شیردل با شناخت و بصیرت مسیر حق و حقیقت را انتخاب و برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب خون پاکشان را فدا کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آغاجاری زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا را هم‌تراز با شهادت عنوان کرد و گفت: برگزاری جلسات مختلف در راستای زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدا بستری برای ترویج افکار و اهداف شهیدان است.

وی همچنین به نقش ارزنده زنان در عرصه دفاع از انقلاب و آرمان های والای امام راحل اشاره کرد و افزود: بانوان ایران اسلامی همپای مردان در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب از جمله دوران شکوهمند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین سازندگی و عمران کشور حضوری فعال و موثر داشته اند.

خردمند ادامه داد زنان امروز می توانند همچون زمان دفاع مقدس نقش آفرینی کنند و در این زمان که دشمن بنیان خانواده را هدف قرار داده است به عنوان تاثیر گذار ترین قشر در جامعه مروج فرهنگ حجاب باشند و این فرهنگ را به فرزندان خود انتقال دهند.

حجت السلام و المسلمین نصاری امام جمعه شهرستان آغاجاری نیز در سخنانی با بیان اینکه سهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از آن کمتر از مردان نیست گفت: حضرت امام خمینی (ره) یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی را حضور هوشمندانه و آگاهانه زنان در صحنه نبرد می دانستند.

وی در ادامه افزود: اگر مردان ما در عرصه دفاع رسالت حسینی دارند رسالت سنگین زینبی امروز بر دوش زنان جامعه است و باید به نحو مطلوب این رسالت سنگین را انجام دهند.

نصاری مکتب زنان ایثارگر را همان مکتب فاطمی و زینبی برشمرد و عنوان کرد: زنان ایثارگر ما در این مکتب بزرگ شده اند و در عرصه های مختلف به ویژه دفاع از اسلام آنرا به نمایش گذاشته اند زنانی که شوهران خود را به جبهه ها روانه می کردند و یا به عنوان امدادگر در جبهه ها حضور فیزیکی داشتند همانطور که حضرت زهرا در غزوات پیامبر (ص) به عنوان امدادگر حضور داشت.

امام جمعه شهرستان آغاجاری افزود: دشمن امروز از هر طریقی سعی می کند به اسلام حمله کند یک روز با  ایجاد شبهه های دینی یک روز با ایجاد تفرقه و روز دیگر به شکل دیگر شما زنان باید به عنوان ستون خانواده مقابل این تهدیدات بایستید و با روش های دشمن مقابله کنید.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

مراسم بزرگداشت  مادر شهید کنارکوهی

بمناسبت هفتمین روز درگذشت  مرحومه عفت شهیدی ، مادر شهید

 اسماعیل کنارکوهی مراسم بزرگداشتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد