اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 26/7/93

 

 

 

 

رنگین کمان 26/7/93

 

داعش دست پرورده ی غرب  

وزارت اطلاعات برنامه‌های داعش را پیش‌بینی کرده 

 

و به مقامات مسئول  اعلام کرده بود 

 عاملان حادثه تروریستی سراوان دستگیر شدند 

34 درگیری با اشرار 

انهدام 37 باند موادمخدر در لرستان 

 

 

 

 

داعش دست پرورده ی غرب

مقام معظم رهبری در روز عید غدیر در دیدار با مردم اظهار داشتند :

امریکا، صهیونیزم و «متخصص کهنه کار تفرقه انگیزی یعنی دولت خبیث انگلیس»، پس از پیروزی انقلاب، تلاشهای خود را برای اختلاف انگیزی و انحراف اذهان شیعه و سنی از دشمنان اصلی، به شدت افزایش داده اند.

آنها القاعده و داعش را برای تفرقه انگیزی و «مقابله با جمهوری اسلامی» ایجاد کردند اما اکنون دامن خودشان را گرفته است.

ایشان با اشاره به حوادث جاری در منطقه افزودند: نظر دقیق و تحلیلی به این حوادث نشان می دهد امریکا و هم پیمانانش در تلاشهایی که به دروغ مواجهه با داعش اسم گذاری کرده اند، بیشتر از آنکه درصدد نابودی نطفه های این جریان باشند، متوجه تفرقه انگیزی و ایجاد دشمنی میان مسلمانان هستند. –

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++

وزارت اطلاعات برنامه‌های داعش را پیش‌بینی کرده و

به مقامات مسئول اعلام کرده بود

بمناسبت سالروز تشکیل وزارت اطلاعات ُ - حجتالاسلام علوی

وزیر اطلاعات در مصاحبه  با خبرنگاران تاکید کرد :

وزارت اطلاعات در عرصه امنیت اقتصادی فعالیت جدی دارد و هرجا ناامنی در سرمایه گذاری به‌وجود آید آن را برطرف می‌کند.

او گفت: در زمینه صلاحیت امنیتی کسانی که برای تصدی مسئولیت و سمت از وزارت اطلاعات مورد استعلام قرار می‌گیرند، امانت‌دار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: برای بررسی صلاحیت افراد شورای تایید صلاحیت تشکیل داده‌ایم که نظام‌نامه‌ای مشخص دارد.
با بسیاری از سرویس‌های اطلاعاتی تبادل اطلاعاتی داریم
علوی تصریح کرد: امروز با بسیاری از سرویس‌های اطلاعاتی کشورها تبادل اطلاعاتی در منافع مشترک داریم.
وی افزود: علیه سرویس‌هایی مانند موساد و ام آی سیکس و سی‌آی‌ای که به دنبال اهداف منفی در ایران هستند، وارد عمل می‌شویم. این سرویس‌ها از فضای مجازی در کشورمان استفاده می‌کنند.
عناصر رابط در فضای مجازی را شناسایی و مدیریت می‌کنیم
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه در فضای مجازی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان هوشیاری خود را حفظ کرده‌اند، گفت: عناصر رابط را شناسایی و مدیریت می‌کنیم و درصورتی که به انتقال اخبار سری از کشور بپردازند اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
علوی در ادامه اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی کشورهای خصم در نفوذ اطلاعاتی خود با دیوار آهنین هوشمند کشورمان مواجه می‌شوند.
وزیر اطلاعات در ادامه تاکید کرد: کسانی که به رهنمودهای خیراندیش رهبر انقلاب درباره عدم بی‌احترامی به بزرگان اهل سنت عمل نکنند ، دستگاه اطلاعاتی اقدام می‌کند.
برنامه‌های داعش را پیش‌بینی کرده و به مقامات مسئول اعلام کردیم
علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات از سال‌های پیش در بیرون از مرزها با همکاری کشورهایی که امنیت آنها توسط داعش به چالش کشیده شده بود همکاری اطلاعاتی داشته و اشراف کاملی بر آنها برقرار بوده است. وی با بیان اینکه برنامه‌های داعش را پیش‌بینی کرده و به مقامات مسئول اعلام کردیم، گفت: قدم به قدم برنامه‌های آنها در عراق را به مقامات مسئول اطلاع‌رسانی کردیم و همین پیش‌بینی‌ها موجب اقدام در زمان مناسب علیه آنها شد که اگر اینها نبود عراق و سوریه امروز وضع دیگری داشتند.
عناصر مرتبط با داعش را شناسایی کرده‌ایم
علوی تاکید کرد: اقدامات داعش در چتر اطلاعاتی ما قرار دارد و هرگاه احساس کنیم مصالح امنیتی ما را مورد تهدید مستقیم قرار می‌د‌هند یا به دنبال به کار گرفتن عناصر در داخل کشور هستند، وارد عمل می‌شویم و تاکنون نیز عناصر مرتبط با داعش را شناسایی کرده‌ایم و در چنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفته‌اند که به دستگاه عدالت معرفی شده‌اند.
وزارت اطلاعات در عرصه امنیت اقتصادی فعالیت جدی دارد
وی درباره جلوگیری از فسادهای اقتصادی گفت: وزارت اطلاعات در عرصه امنیت اقتصادی فعالیت جدی دارد و هرجا ناامنی در سرمایه‌گذاری به‌وجود آید آن را برطرف می‌کند.

 

 

+++++++++++++++++++++++++++

  عاملان حادثه تروریستی سراوان دستگیر شدند

 وزیر دادگستری گفت: عاملان حادثه تروریستی سراوان دستگیر شدند و به زودی محاکمه می‌شوند.
حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی سراوان گفت: عاملان این حادثه دستگیر شدند.
وی افزود: بزودی این افراد محاکمه خواهند شد و به سزای عمل خود می‌رسند.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده ریحانه جباری گفت: مدت 10 روزه درباره این پرونده به پایان رسیده است و همه در تلاشند تا این پرونده به نتیجه خوبی برسد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: معتقدیم مسوولیت حمله تروریست‌ها به منطقه مرزی سراوان و شهادت ماموران نیروی انتظامی برعهده پاکستان است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، "حسینعلی امیری" در حاشیه مراسم ترحیم "ولی‌الله خبره" قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در مسجد ارگ تهران در جمع خبرنگاران افزود: از دولت پاکستان بطور جدی انتظار داریم اجازه ندهد تا تروریست‌ها از خاک این کشور برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه ایران استفاده کنند.
وی ادامه داد: در واقع خاک آنها - کشور پاکستان - نباید در اختیار تروریست‌ها قرار گیرد.
امیری با بیان اینکه این عملیات‌ها از نظر نظامی هیچ ارزشی ندارد، خاطرنشان کرد: از آنجا که تروریست‌ها پایگاهی ندارند، از خاک کشور دیگری می‌آیند عملیات خود را انجام می‌دهند و بعد فرار می‌کنند.
وی افزود: این موضوع اکنون از طریق دستگاه‌های کمیته مشترک مرزی و مقامات محلی در حال بررسی است و دستکاه دیپلماسی این کشور نیز در حال پیگیری موضوع است

احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم گفت:

 ما در نقاط مرزی کشور هیچ‌گونه درگیری با این گروه تروریستی نداشته‌ایم و خوشبختانه ارتش عراق با پیشروی‌های خوبی که داشته موفق شده است آنها را به عقب براند.
احمدی مقدم ادامه داد: در داخل کشور برخی از افراد که از کشورهای پاکستان و افغانستان قصد داشتند به این گروه تروریستی ملحق شوند و یا از هواداران این گروه تروریستی بودند توسط نیروی انتظامی، سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.
وی گفت: با اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج)، آنها فهمیده‌اند که انتخاب ایران به عنوان مسیری برای اعزام افراد به گروه تروریستی داعش، مسیری سخت است لذا از کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.
احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از روند کاهش جرائم در کشور خبر داد و گفت: مهمترین دغدغه نیروی انتظامی در حوزه مأموریت مبارزه با اعتیاد و سرقت‌های خرد است.
وی افزود: امسال همه جرائم در کشور رو به کاهش است و در مبارزه با جرم‌های اعتیاد و سرقت‌های خرد که 70 درصد جرائم را به خود اختصاص داده‌اند توانسته‌ایم با تشکیل قرارگاه سرقت، از رشد آنها جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: بسیاری از سرقت‌های خرد به شرایط اقتصادی برمی‌گردد که خوشبختانه با ثبات و آرامش اقتصادی در کشور، از پیشرفت سرقت‌های خرد جلوگیری شد.وی به عقب ماندگی‌های نیروی انتظامی قم نسبت به کل کشور اشاره کرد و گفت: این فاصله باید برداشته شود و نیروی انتظامی استان قم نمونه‌ای برای کل کشور شود.
احمدی مقدم افزود: مأموران نیروی انتظامی در برخورد با متهمان نباید از حدود الهی تجاوز کنند.

 

آشیانه گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان

 سید‌حسین نقوی‌حسینی" ، با اشاره به برخی اقدامات تروریستی مرزهای شرقی کشورمان، اظهار داشت: همان گونه که می‌دانید مرزهای شرقی کشور هر از چند گاهی دچار ناامنی‌هایی می‌شود که در این فضای ناامن، گروه‌های تروریست دست به اقدامات ناجوان مردانه‌ می‌زنند.

وی ادامه داد: البته علت وجود این ناامنی‌ها، عدم امنیت در داخل مرزهای کشورمان نیست چرا که مرزهای داخل و حوزه‌های مرزی کشورمان دارای امنیت کامل است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه این اقدامات تروریستی که به صورت دزدانه صورت می‌گیرد از خاک کشورهای همسایه سازماندهی می‌شود زیرا به جهت عدم امنیت در مرزهای کشور همسایه شرقی کشورمان مثل پاکستان،‌ این نوع عملیات‌های تروریستی شبانه صورت می‌گیرد.

نقوی‌حسینی افزود: متاسفانه همواره شاهد هستیم که گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان آشیانه و تسلیحات انفجاری را تامین و به طور ناگهانی به اقدام تروریستی در مرزهای شرقی کشورمان دست می‌زنند و دوباره به خاک کشور پاکستان فرار می‌کنند.


++++++++++++++++++++++++++

34 درگیری با اشرار

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ازکشف 27 تن انواع مواد مخدر طی شش ماهه سال جاری در مرزهای کشور خبر داد.

سرتیپ دوم "احمد گراوند" جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در باره تلاش و عملکرد ماموران مرزبانی ناجا طی 6 ماهه گذشته اعلام کرد : مرزداران کشور با انجام چندین مرحله عملیات در نقاط مرزی ضمن جلوگیری از ورود 27 تن انواع مواد مخدر از خروج بیش از 18 میلیون و 453 هزار و 55 لیتر انواع فراورده های نفتی از کشور جلوگیری کردند.  
 
وی در ادامه از توقیف بیش از 3 میلیون و 400 هزار عدد انواع مواد محترقه، 2 میلیون پاکت سیگار و بیش از 3 میلیون عدد انواع دارو خبر داد و افزود : همچنین طی این مدت مرزداران کشور مانع از ورود 13 هزار 26 نفر از اتباع کشورهای بیگانه که قصد ورود غیرقانونی به کشور را داشتند، شدند.
 
سردار گراوند تصریح کرد : طی 6 ماه گذشته در درگیری های مرزی با گروهک های ضد انقلاب و اشرار مسلح 34 شرور مسلح کشته و بیش از 7 هزار قاچاقچی دستگیر شدند.  
 
جانشین مرزبانی ناجا در پایان عنوان داشت : میزان کشفیات اقلام ضد فرهنگی و ممنوعه در مرزهای کشور نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 36 و 25 درصد افزایش داشته است.

 ++++++++++++++++++++++

 

انهدام 37 باند موادمخدر در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان از کاهش 14درصدی تصادف جاده‎ای در استان خبر داد.

 سردارمحمد قنبری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تاکنون 37 باند موادمخدر در استان متلاشی شده است، در این مدت کشف موادمخدر در لرستان نسبت به پارسال 12 درصد افزایش داشته است.

قنبری خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست امسال نیز تصادف جاده‎ای در استان 14 درصد و آمار سرقت در استان 34 درصد کاهش داشته است.

+++++++++++++++++++++++++++


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد