اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 22/8/93

رنگین کمان 22/8/93

پنج خصلت طیبه

لکه ننگ

برنامه ی بمب‌گذاری در قم خنثی شد

جست‌وجو برای یافتن پیکرهای 6200 شهید ایران در عراق

هشدارهای ضدجاسوسی

یک دهه ارتباط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با جندالشیطان

سلاح جدید داعش!

آخرین وضعیت 6 کودک قربانی مین در مریوان

همه داروهای ماهواره‌ای غیرمجازند

380 مورد اسید پاشی از ابتدای سال

هزاران مسیحی برای نبرد با داعش به حزب‌الله لبنان پیوستند

آمار بالای دیابت در جهان 

 

 

 

 

پنج خصلت طیبه


امام حسین(ع) می فرمایند : پنج خصلت اگر در انسان نباشد، چندان بهره فراوانی از زندگی خود نمی‌برد و دیگران نیز بهره درستی از او نخواهند برد:
1- عقل و خرد 2- دین و دیانت 3- ادب و تربیت 4- شرم و حیا 5- نیک‌خویی و خوش‌رفتاری.

++++++++++++++++++++++++++++

لکه ننگی به نام منافقین

حضرت امام خمینی (ره ) می فرمایند :
نفاق مشتی اوباش و عمال اجانب نباید آقایان را در مقصد عالی خود سست کند و مسلماً نخواهد کرد. اسلام با این عناصر در طول تاریخ مواجه بوده، و طبقه منافقین از صدر اسلام تا کنون لکه ننگی بوده‌اند که خواسته‌اند مسلمانان حقیقی را از راه حق با حیله و تظاهر به اسلام باز دارند.
صحیفه امام؛ ج۳؛ ص۲۱۱ | نـجف؛ ۴مرداد۱۳۵۶

+++++++++++++++++++++++++++

برنامه بمب‌گذاری در قم خنثی شد


وزیر اطلاعات گفت: در روزهای عزاداری ماه محرم امسال افرادی قصد بمب‌گذاری در شهر قم را داشتند که قبل از هراقدامی، دستگیر شدند.
حجت الاسلام علوی در نشست شورای اداری استان همدان اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی، عوامل این برنامه پلید، شناسایی و قبل از کوچکترین تحرکی همه عوامل آن دستگیر شدند.
وی همچنین افزود: هر از گاهی دشمنان توطئه‌هایی را علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی طراحی می‌کنند که نیروهای اطلاعاتی کشور موفق به کشف و خنثی سازی آنها می‌شوند.
وی گفت: در روز قدس امسال نیز چند برنامه انفجار انتحاری با استفاده از جلیقه در چند مرکز استان کشورمان شناسایی و کشف شد.
وی تاکید کرد که هیچ حرکتی از سوی دشمنان از چشمان تیزبین و نگاه نافذ وزارت اطلاعات خارج نیست.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

جست‌وجو برای یافتن پیکرهای 6200 شهید ایران در عراق

سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل

نیروهای مسلح در حاشیه ی مراسم استقبال از پیکرهای 75 شهید

دوران دفاع مقدس گفت:

جست‌وجو در خاک عراق برای یافتن 6200 شهید ایرانی همچنان ادامه دارد.

او گفت : 6200 شهید دیگر در خاک عراق از فاو تا کردستان وجود دارد که

عملیات جستجو و کشف پیکر این شهدا در چند محور ادامه دارد.

وی ادامه داد: نیروهای تفحص ما به تازگی در قبرستان «حطین» در شهر العماره عراق، گورهایی کشف کرده‌اند که متعلق به اجساد عراقی‌هایی است که در زمان رژیم بعث عراق از سوی ایران به عراق تحویل داده شده بودند و رژیم بعث، خانواده‌های این کشته‌شدگان را از کوچکترین حق خود که تحویل اجساد فرزندانشان بوده محروم کرده و در این گورستان دفن کرده است. در این قبرستان، اجساد 440 عراقی که از سوی ایران در آن زمان به رژیم عرق تحویل شده بود، کشف شده است.

باقرزاده با اشاره به وجود اجساد کشته‌شدگان کویتی جنگ عراق و کویت در خاک عراق گفت: کویت تاکنون حتی موفق به کشف یک جسد از کشته‌شدگان خود نشده است. در این شرایط و با توجه به حضور کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران در منطقه جنوب عراق و مناطق جنوبی، آمادگی نیروهای تفحص خود را برای جستجوی اجساد کویتی که در جنگ خلیج فارس به دست رژیم بعثی اسیر و کشته شده بودند اعلام می‌کنیم.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

هشدارهای ضدجاسوسی

سایت خبری وزارت اطلاعات در یادداشتی کوتاه، به بیان برخی هشدارهای ضدجاسوسی پرداخت. متن این یادداشت به شرح ذیل است:
سازمان‌های اطلاعاتی با استفاده از شیوه‌ها و شگردهای نوین سعی در کسب اطلاعات محرمانه در ابعاد مختلف را داشته و از آن در راستای ضربه زدن به کشور بهره‌برداری می‌نمایند.
علیرغم پیشرفت‌های گوناگون و خیره‌کننده‌ای که در ابزار و ادوات جاسوسی بدست آمده، سرویس‌های اطلاعاتی بر این باورند که نیروی انسانی مطمئن‌ترین و کارآمدترین سرمایه برای دستیابی به اطلاعات پنهان می‌باشد. لذا به حیله‌های گوناگون سعی در نزدیک شدن به نخبگان، متخصصین و عناصر علمی و دانشگاهی کشور را داشته و نسبت به جذب و جاسوس کردن آنها اقدام می‌نمایند.
در این میان افرادی که مستقیم یا غیر مستقیم، بالفعل یا بالقوه از قابلیت و میزان دسترسی بالایی در پروژه‌های استراتژیک و محیط‌های تحقیقاتی و علمی برخوردارند مورد نظر سازمان‌های جاسوسی قرار گرفته و توسط آنها با پوشش‌های مختلف و به ظاهر عادی شکار می‌شوند.
شکارگاه‌ها یا کمین گاه‌های جاسوسی
جاسوسان در عملیات جمع آوری اطلاعات، از هر امکانی بهره‌برداری می‌نمایند که مهم‌ترین آنها عبارتنداز:
1- دیپلمات‌ها، 2- شرکت‌های خارجی، 3- کارشناسان خارجی، 4- توریست‌ها و مسافران زیارتی و سیاحتی و درمانی، 5- تردد در مرزها، 6- تحقیق، تحصیل و مطالعات علمی و پژوهشی، 7- هیات‌های علمی و فنی و صنعتی و تجاری، 8- همایش‌ها و مذاکرات موضوعی، 9- سفرها و مأموریت‌های خارج از کشور، 10- دوره‌های آموزشی و تبادل علمی و فنی، 11- شکار متقاضیان ویزا و اقامت در کشور‌های غربی با پوشش مصاحبه
خطر سازمان‌های اطلاعاتی فقط عملیات جاسوسی و جمع آوری اخبار و اطلاعات نیست، بلکه نفوذ و تأثیر‌گذاری در فرآیند تصمیم گیری و مسائل اجرایی کشور از دیگر برنامه‌ها و نیازمندی آنها می‌باشد.
سازمان‌های جاسوسی می‌خواهند: الف- اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود را جمع آوری کنند، ب- نقاط ضعف کشور را شناسایی و آنها را تشدید نمایند، ت- نقاط قوت کشور را شناسایی و آنها را تضعیف نمایند، ث- در توانایی‌ها و مقدورات ما نفوذ و آنها را مورد تهاجم قرار دهند، ج- انگیزه‌های ملی، میهنی و ارزشی ما را تخریب نمایند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

یک دهه ارتباط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با جندالشیطان

روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی، از ارتباطات گسترده آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با افرادی در داخل گروهک تروریستی «جند الشیطان» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» پرده برداشت.

بامداد روز 25 بهمن سال 85 بود که انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران در زاهدان باعث شهادت 11 تن و زخمی شدن 18 پاسدار نیروی زمینی سپاه شد.

حالا با گذشت هشت سال از آن حادثه، روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی اذعان کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از برنامه گروهک تروریستی «جند الشیطان» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» برای انجام آن حمله تروریستی مطلع بوده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، پس از آن حادثه یکی از افسران سیا متوجه می‌شود که این سازمان گزارشی اطلاعاتی در اختیار داشته که بر اساس آن، این سیا اطلاع یافته است که قرار است «چیزی بزرگ» در ایران اتفاق بیافتد.

دو مقام سابق آمریکایی که در جریان جزئیات این پرونده قرار دارند، به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که این مسئله نشان می‌داد که آمریکا از ابتدا اطلاع داشت که قرار است تروریست‌ها در داخل ایران دست به حمله بزنند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، آن گزارش اطلاعاتی از فردی به نام «توماس مک‌هیل» عضو کارگروه ضدتروریسم اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) به سازمان سیا ارسال شده بود. وی از سوی آمریکا به افغانستان و پاکستان سفر کرده و مخبرهایی را در میان حلقه سران جندالشیطان به استخدام درآورده بود.

نیویورک‌تایمز در ادامه به نقل از افسر سازمان سیا اذعان کرده است که این اقدام آمریکا و سکوت با وجود اطلاع از اقدام تروریستی، می‌تواند حمایت ضمنی آمریکا از تروریسم به شمار آید.

به نوشته این روزنامه، با وجود این نگرانی سیا، همکاری با مخبرهای داخل جندالشیطان پایان نیافته و ابتدای اف‌بی‌آی و سپس پنتاگون با آن‌ها در ارتباط بودند. این تماس‌ها حتی پس از آنکه این گروهم غیرنظامیان ایرانی را کشتار کرده یا حتی از سوی وزارت خارجه آمریکا به عنوان گروهی تروریستی معرفی شد، ادامه داشته است. به نوشته نیویورک‌تایمز، این در حالی است که مقامات آمریکایی در آن زمان هرگونه ارتباط با این گروه را انکار می‌کردند.

ملاحظات: این اعترافات گوشه ای از واقعیات می باشد و واقعیت این است که این گروهک ها با پشتیبانی آمریکا و غرب به وجود آمده و ادامه ی زندگی

می دهد.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

سلاح جدید داعش!

همزمان با آغاز حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش این گروه تروریستی به فکر سربازگیری از بین کودکان و نوجوانان برآمده و ارتشی از آنان تشکیل داده است.


به گزارش روزنامه السفیر، داعش کودکان را از مدارس می‌رباید و طبق اصول نظری و عملی خود آنان را آموزش می‌دهد، به‌گونه‌ای که آنان را متقاعد می‌کند با کشتار و سر بریدن دشمنان شجاعت و قهرمانی خود را ثابت کنند و در نهایت مرگ راه آنان را به بهشت باز می‌کند.
جذب کودکان به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد از جمله اینکه یا داعش به خانواده کودکان و نوجوانان مبالغ هنگفتی را پیشنهاد می‌کند تا فرزندانشان را به پایگاه‌های آموزشی آنان بفرستند یا به طور مستقیم کودکان را وسوسه کرده و پول زیادی به آنان می‌دهد تا داوطلب شوند.
در این میان تعدادی از ایزدی‌هایی که توانستند از زندان داعش فرار کنند، تاکید کردند که داعشی‌ها به زور کودکان را از آنان گرفته تا آنان را براساس نظام آموزش‌ مذهبی و نظامی خود، آموزش دهند.
آموزش داعش به کودکان دو مرحله دارد؛ نخست آموزش در پایگاه‌های دینی در رقه ‌است که مخصوص افراد زیر 15 سال است.
این پایگاه‌ها اکنون حدود 250 تا 300 کودک را در خود جا داده است که داعش لباس‌های سیاه به تن آنان می‌کند و اصول فقه و شریعت را به آنان آموزش می‌دهد، البته نه اصول اسلامی بلکه اصول مخصوص داعش که اساس آن تفکرات افراط‌گرایی و علاقه به کشتار است.
بعد از مرحله مقدماتی نوجوانان بالای 16 سال آموزش می‌بینند که اصول آموزشی در این مرحله از خشونت بیشتری برخوردار است و محصلان باید صحنه‌های سر بریدن را به چشم خود ببینند و همچنین آنان را مجبور می‌کنند که داوطلبانه به مجروحان داعش خون بدهند.
یکی دیگر از آموزش‌های این مرحله یاد گرفتن جاسوسی و شناسایی افرادی است که از داعش حمایت نکرده و از آنان بدگویی می‌کنند.
استفاده از کودکان در جنگ‌ها، موضوع تازه‌ای نیست، بلکه همواره یکی از ابزار مهم ارتش‌های غیرقانونی بوده است و به طور خاص در کشورهایی که صحنه درگیری و کشمکش مسلحانه است، به ویژه در افغانستان،آنگولا، پاکستان، بنگلادش، سودان، سومالی و اوگاندا کاربرد داشته است.
در این میان از کودکان در عملیات لجستیکی و نقل و انتقال مهمات، نگهبانی در ایست‌های بازرسی و بدتر از همه در عملیات انتحاری استفاده می‌شود.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

آخرین وضعیت 6 کودک قربانی مین در مریوان

معاون درمان و توانبخشی هلال احمر به ترخیص 6 کودک مریوانی از بیمارستان که بر اثر انفجار مین مجروح شده‌اند، اشاره کرد و گفت: سعی داریم تا با ساخت پروتز و اهدای آن به کودکی که پایش قطع شده، به او تسکین دهیم.
"سیدرضا رئیس کرمی" در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از ترخیص 6 کودکی از بیمارستان نور افشار خبر داد که 2 هفته گذشته بر اثر انفجار مین در مریوان مجروح شده‌ بودند.
وی گفت: یکی از این کودکان از ناحیه 2 چشم آسیب دیده بود که بینایی یک چشم را از دست داده است اما امیدواریم که با عمل جراحی، بینایی چشم دیگر حفظ شود.
معاون درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به حضور وزیر بهداشت بر بالین این کودکان گفت: وزیر بهداشت شخصاً چشم این کودک را معاینه کرد و شخصاً پیگیر معالجه چشم این کودک است.
وی در مورد کودکی که پایش از مچ قطع شده است نیز گفت: متأسفانه این کودک یک پای خود را از دست داده است اما سعی داریم با ساخت و اهدای پروتز به وی، اندکی او را تسکین دهیم.
رئیس کرمی، ابراز امیدواری کرد تا پروتز اهدایی تا 2 هفته دیگر آماده شود و روند ساخت آن به اتمام برسد.
وی همچنین وضعیت عمومی تمام کودکان در هنگام ترخیص از بیمارستان را مناسب عنوان کرد و گفت: 4 کودک دیگر تنها با ترکش زخمی شده بودند که خوشبختانه توانستیم تمام ترکش‌ها را از بدن آنها خارج کنیم.
معاون درمان و توانبخشی هلال احمر در مورد ادامه درمان این کودکان گفت: تا آنجا که مقدور باشد و امکانات اجازه دهد، مراکز درمانی استانی ما پذیرای این کودکان هستند و اگر نیاز به امکانات بیشتر بود ما در تهران از آنها پذیرایی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: تمام هزینه‌های درمان این کودکان رایگان بوده و هلال‌احمر پیگیر وضعیت آنها خواهد بود.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

همه داروهای ماهواره‌ای غیرمجازند

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: همه داروهای تبلیغ شده ماهواره و فضاهای مجازی غیرمجازند.

طلعت قانع افزود: این داروها در ماهواره و فضاهای مجازی برای مواردی همچون لاغری، چاقی یا چاقی‌های موضعی و حتی سیاه شدن موهای سفید و افزایش رشد موی سر معرفی می‌شوند اما واقعیت این است که این داروها اگر واقعا مورد تائید مجامع پزشکی بودند از راه قانونی وارد بازار می‌شدند.
دارویی که کاهش وزن بین هفت تا 10 کیلوگرم در ماه برایش ادعا می‌شود، حتما مشکل حاد دارد و باعث مرگ مصرف‌کننده می‌شود.
وی به ادعای گیاهی بودن برخی از این داروها اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال تبلیغ کنندگان داروهایی همچون «هربال اسلیمینگ» یا «اسلیمینگ ادونس» تاکید می‌کنند که این داروها گیاهی هستند و برای لاغری استفاده می‌شوند، در حالی که این ادعا کاملا کذب است و داروهای یاد شده نه تنها گیاهی نیستند که کاملا شیمیایی به شمار می‌آیند و عوارض جبران ناپذیری برای مصرف‌کننده در پی خواهند داشت.
قانع افزود: تولید کنندگان این داروها از برخی خواص گیاهی این محصولات در تولیداتشان استفاده می‌کنند که مصرف‌کننده فکر می‌کند وزن کم کرده یا مقداری چربی از بدنش کم شده در صورتی که اصلا اینطور نیست.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از داروهایی که تبلیغات زیادی در این زمینه داشته و مشخص شده که مجوزهای تقلبی ارایه داده، داروی «اسلیمینگ ادونس» است که دارای پنج عصاره گیاهی است که سه گونه از این عصاره‌ها باعث افزایش حجم ادرار، مسهل و افزایش جریان خون شده و فشارخون را پائین می‌آورد.
قانع خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از مصرف کنندگان این داروها طی شکایتی به سازمان غذا و دارو اعلام کرد که پس از مصرف این دارو دچارکاهش شدید آب بدن و ایجاد لخته در مغز و سکته مغزی شده است.دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو از مردم خواست درمورد داروهایی که استفاده می‌کنند دقت بیشتری داشته باشند و برای لاغر شدن از روش‌های صحیح و سالم استفاده کنند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

380 مورد اسید پاشی از ابتدای سال

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ابتدای سال بیش از 380 مورد اسید پاشی اتفاق افتاده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش تخلفات کارکنان ناجا گفت از آنجا که نیروی انتظامی خود دستگاهی است که به مبارزه با فساد می‌پردازد لذا خود این دستگاه باید مبرا از فساد باشد.

وی در ادامه افزود: تلاش کرده‌ایم کار سازمان‌یافته‌ای به دور از رفتارهای مقطعی انجام دهیم امسال نیز از دانشمندان تقاضای کمک کردیم تا به صورت علمی در زمینه ارتقای سلامت اداری با ما همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد جهانی نمره سلامت اداری نمره 10 است، افزود: بررسی‌ها نشان می دهد در 10 استان در حوزه سلامت اداری نمره 7.2 است.

وی همچنین اظهار داشت: در سال 92 ، 2هزار و 100 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آن هزار نفر اخراج و معاف از خدمت شدند.

احمدی مقدم ادامه داد: امسال مبارزه با فساد را شروع کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال کاهش 30 درصدی آمار اخراج و معاف از خدمت را داشته باشیم که این نشان دهنده ارتقای سلامت اداری است.

فرمانده ناجا با اشاره به اسید‌پاشی ‌های اصفهان، گفت: فرد اسید پاش تا کنون دستگیر نشده است.

وی با تاکید براینکه از ابتدای سال تا کنون 380 مورد اسید پاشی گزارش شده است، تصریح کرد: بسیاری از انگیزه‌های اسید پاشی انتقامی و یا مشکلات روانی فرد اسید پاش است و ماجرای اسید پاشی اصفهان به علت رسانه‌ای شدن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

احمدی مقدم در خصوص برگزاری یک جشن نامزدی دو روز بعد از عاشورای حسینی در منطقه شهر ری بیان داشت: افرادی که اقدام به برپایی این جشن کرده‌اند بیشتر از افراد افغانی سنی بودند و خود تصور کرده بودند که دو روز بعد از عاشورای حسینی مشکلی وجود ندارد اما در واقع این رسانه‌‌های بیگانه هستند که می‌خواهند با جریاناتی از این دست بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این افراد غیر قانونی بودند گفت: نیروی انتظامی وارد عمل شد و افراد برپا کننده جشن را به اردوگاه برد تا ترد شوند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

هزاران مسیحی برای نبرد با داعش به حزب‌الله لبنان پیوستند

هزاران نفر از جوانان مسیحی، سنی و دروزی برای مقابله با گروهک تروریستی داعش به حزب‌الله لبنان پیوستند.

گروهی از جوانان مسیحی، سنی و دروزی به حزب‌الله لبنان پیوستند تا برای مقابله با گروهک‌های تروریستی امثال داعش آماده شوند.
شعار این نیروها که در حال آموزش و تجهیز هستند «سرنوشت ما یکی است و باید با هم پایداری کنیم» عنوان شده است.
طبق این گزارش، این نیروها همچنین خود را برای مقابله با هر جریان افراط‌گرایی در داخل لبنان آماده می‌کنند.
حزب‌الله تاکنون این نیروها را به سوریه اعزام نکرده است و ماموریت کنونی این مبارزان پیگیری تجاوزات اسرائیل و آمادگی برای مقابله با هر عملیات هلی‌برن یا جنگ احتمالی آینده است.
یکی از مبارزان حزب‌الله که فرماندهی این نیروها را برعهده دارد گفت: «داوطلبان شامل هزاران نفر از طوایف و مذاهب مختلف هستند و بیشتر درخواست‌ها از سوی جوانان مسیحی مطرح می‌شود.»
این فرمانده حزب‌الله تاکید کرد که درگیری با تکفیری‌ها منحصر به یک گروه خاص نیست بلکه وظیفه همه ما است.
++++++++++++++++++++++++++++

آمار بالای دیابت در جهان

تیرنگ رضا نیستانی گفت:

در سال 2012 برآورد شد که حدود 1.5 میلیون مرگ به دلیل بیماری دیابت رخ می‌دهد و این بیماری در فهرست 10 عامل اصلی مرگ و میر که از سوی سازمان جهانی بهداشت اعلام شده جایگاه هشتم را دارد.

این متخصص تغذیه افزود: در سال 2012 حدود 1.5 میلیون نفر بر اثر دیابت در جهان جان خود را از دست دادند که 80 درصد این مرگها در کشورهای جهان سوم بوده است یعنی افرادی که در کشورهای جهان سومی مبتلا به دیابت می‌شوند، احتمال مرگشان بالاتر است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به دیابت ادامه داد: برآورد شده که در سال 2013 چیزی نزدیک به 382 میلیون نفر (به صورت مساوی بین زنان و مردان) به دیابت مبتلا بوده‌اند که 90 درصد این موارد دیابت نوع 2 است.

به گفته نیستانی عواملی که سبب مرض قند یا همان دیابت نوع 2 می‌شود دقیقاً شناخته شده نیستند اما بعضی از عوامل مانند وراثت و اضافه وزن سهم زیادی در ابتلای فرد به دیابت دارند.

+++++++++++++++++++++++++++++++

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد