اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 6/9/93

رنگین کمان 6/9/93

اغفال جوانان در شبکه‌های اجتماعی

کودتای فرهنگی و خزنده‌ای به نام طلاق

کشف 600 تن مواد مخدر در سال 92

نگرانی روسای سابق موساد و شاباک

درباره بی‌آیندگی اسرائیل

سه مامور انتظامی بر اثر حمله اشرار مسلح

و ناشناس به شهادت رسیدند

دشمن در نزدیکی مرزهای ما در حال فعالیت است

21 سال زندان مجازات برافراشتن پرچم

"یا حسین" در عربستان

دستگیری تیم تروریستی حمله به پاسگاه سراوان 

 

 

اغفال جوانان در شبکه‌های اجتماعی

سرهنگ هادی مصطفایی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی، گفت: وقوع قتل از ابتدای سال در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6 درصد کاهش داشته است و سایر جرایم جنایی نیز سیر نزولی دارند و 50 درصد جرایم جنسی و 18 درصد قتلها در کشور به روابط غیرمتعارف بازمی‌گردد. شبکه‌های نوظهور همچون شبکه‌های اجتماعی و تسهیل ارتباطات ابزاری، شرایطی را فراهم کرده که افرادی با سوء نیت و بهانه‌های مختلف افراد را اغفال کرده و سعی در برقراری روابط پنهانی می‌کنند.
او اشتغال، ازدواج و... را از جمله بهانه‌های افرادی که در شبکه‌های اجتماعی سوء نیت دارند، عنوان کرد و گفت: برقراری رابطه پنهانی مطابق شرع و عرف نیست و پس از مدتی تبعات منفی به همراه دارد. این مساله باعث فروپاشی خانواده‌ها نیز شده و منتهی به قتل و سوء استفاده جنسی نیز می‌شود.
این مقام انتظامی در پلیس آگاهی ادامه داد: زندگی آتی فردی که در شبکه‌های اجتماعی و نوظهور مورد اغفال قرار گرفته، با هراس و نگرانی ناشی از افشای رابطه همراه است و تبعات بسیاری را برای این فرد و خانواده آن به دنبال دارد. لذا توجه جوانان و نوجوانان به ویژه دختران به این مسئله ضرورت دارد.
وی افزود: موضوعاتی که خارج از عرف اجتماعی بیان شود و ترس از افشای آن وجود داشته باشد، به مفهوم آن است که آن اقدام عمل درستی نیست و بعدها این موضوع تهدید تلقی می‌شود. لذا توصیه می‌کنیم افراد جامعه نسبت به این مسئله هوشیار باشند.
مصطفایی تاکید کرد: ریشه شکل گیری 18 درصد جرمها، مسائل غیراخلاقی است. لذا، جوانان در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل وایبر و واتس‌آپ و... باید دقت بیشتری داشته، همچنین در روابط خود اصول اخلاقی و عرف اجتماعی را رعایت کنند.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با بیان اینکه جرایم جنایی ریشه در رفتار اجتماعی و تربیت خانوادگی دارد، اظهار داشت: این در حالی است که شرایط اقتصادی نقش چندان موثری بر جرایم جنایی نداشته و رفتار فرد بیشتر از همه در این مساله حائز اهمیت است و می‌توان با انجام اقدامات فرهنگی، شاهد آثار مثبت در کاهش جرایم جنایی باشیم.
وی در ادامه گفت: اعتیاد عامل مهم فروپاشی کانون خانواده به شمار می‌رود و در بسیاری از مواقع قتل اعضای خانواده را به دلیل توهم، تامین هزینه و... به همراه دارد.
مصطفایی عنوان داشت: جنایت معتادان پس از مصرف مواد، گاهی تعرض به اطرافیان و خویشاوندان بوده و این در حالتی رخ می‌دهد که فرد معتاد در شرایط عادی نبوده و این آثار مواد سبب انجام چنین عملی شده است.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خاطر نشان کرد: به نظرم نقش مواد مخدر بیشتر در سرقت‌های خرد، طلاق و بیکاری مشهود است و جرایم جنایی خود محدود بوده و نقش اعتیاد در جرایم جنایی کمتر است ولی گاهی حوادث نادر در این زمینه بازتاب گسترده‌ای دارد.
++++++++++++++++++++++++++++++

کودتای فرهنگی و خزنده‌ای به نام طلاق

کودتای فرهنگی خزنده‌ای به نام طلاق علیه کانون خانواده در کشور آغاز شده که مسئولان کشوری باید در این باره چاره‌اندیشی کنند. حجت الاسلام گیوی نهاوندی کارشناس دادگستری در همایش کتاب یار ماندگار که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، افزود:

با اینکه طلاق، امری نابهنجار است در مدت زمان کوتاهی کم کم به یک هنجار اجتماعی در کشور تبدیل شده و قباحت خود را در جامعه از دست داده است. وی گفت: حالا برای جدایی زوجین جشن طلاق می‌گیرند و انگشتر نامزدی خود را با چکش در این مراسم می‌شکنند! من برای طلاق در کشور 25 علت را یافته‌ام اما مهمترین علت طلاق عدم آموزش قبل از ازدواج است. در کشور ژاپن تا زوجین 3 دیپلم (خانه‌داری، همسرداری و بچه‌داری) را نگیرند به آنان اجازه ازدواج نمی‌دهند. گیوی نهاوندی در ادامه گفت: در قزوین از هر 4 ازدواج یک مورد طلاق، دو مورد طلاق عاطفی و یک مورد زندگی مشترک به ثبت رسیده است و آمار کشوری هم نشان می‌دهد متأسفانه در هر ساعت 18 طلاق به ثبت رسیده است و هر طلاق هم 75 آسیب اجتماعی را در پی دارد که مستقیماً به جامعه تزریق می‌شود.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

کشف 600 تن مواد مخدر در سال 92

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته 600 تن در کل کشور بود که امسال میزان کشفیات تاکنون به 320 تن رسیده است.

علیرضا جزینی در همایش بزرگ نقش مشارکت اجتماعی در کنترل مواد مخدر و روانگردان‌ها موضوع مواد مخدر را امری مهم برشمرد و اظهار کرد: در همسایگی ما در دو سال پیش سه هزار و 700 تن مواد مخدر تولید می‌شد در سال گذشته 5 هزار و 500 تن و امسال نیز بیش از 7 هزار تن تریاک در افغانستان، تولید می‌شود.جزینی گفت: متاسفانه باور غلطی بین جوانان و بانوان هست که برخی این داروها و قرص‌های روانگردان را مصرف می‌کنند.وی ادامه داد: بانوان از این قرص‌ها به عنوان لاغرکننده استفاده می‌کنند که اعتیاد روانی می‌آورد و دانشجویان قرص شب امتحان قرص ریتالین را به عنوان آرامش‌بخش مصرف می‌کنند. مصرف این قرص‌ها مقدمه‌ای برای مصرف شیشه است و از خطرات جوانان ما و به‌ویژه بانوان است.جزینی در ادامه با ارائه آماری از وضعیت مصرف مواد مخدر در سطح مدارس و دانشگاه‌ها اذعان کرد: در سه سال گذشته نیم درصد دانش‌آموزان مواد مصرف می‌کردند و الان به یک درصد رسیده که عمدتا دلیل اصلی توصیه همسالان و دوستان و تجربه کردن است.
وی گفت: چهار دهم درصد دانش‌آموزان ما از دوم متوسطه به بالا شیشه مصرف می‌کنند.

++++++++++++++++++++++++++++++


نگرانی روسای سابق موساد و شاباک درباره بی‌آیندگی اسرائیل

به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، شابتای شاویت گفت: از آغاز شکل‌گیری صهیونیسم در اواخر قرن نوزدهم، اسرائیل با وجود درگیری‌های مداوم با فلسطینیان قدرتمندتر می‌شد. اما امروز نگرانی‌هایی ایجاد شده است. وی می‌افزاید: امروز برای اولین‌بار در مورد آینده طرح صهیونیسم نگران هستم. من نگران خطراتی هستم که اسرائیل را تهدید می‌کند. من نگران فقدان درایت و فلج سیاسی و استراتژیک کابینه اسرائیل هستم.

رئیس سابق موساد افزود: احساسات ضدیهودی و نفرت از اسرائیل افزایش یافته است. روابط عمومی و دیپلماسی اسرائیل به طور ناامیدکننده‌ای با شکست مواجه شده‌اند، این در حالی است که فلسطینی‌ها دستاوردهای بسیار مهمی در جهان کسب کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اسرائیل حمایت جهان آکادمیک را از دست داده است. جنبش تحریم و بایکوت اسرائیل که برای مشروعیت‌زدایی اسرائیل فعالیت می‌کند تلاش‌های خود را افزایش داده است و فقط تعداد کمی عضو یهودی دارد.
+++++++++++++++++++++++++++++++++

سه مامور انتظامی بر اثر حمله اشرار مسلح و ناشناس به شهادت رسیدند

سه مامور انتظامی بامداد دیروز در حال انجام وظیفه در شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان مورد اصابت گلوله اشرار مسلح قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
دو مامور و یک سرباز نیروی انتظامی شهرستان زهک در حالی که با خودروی گشتی انتظامی در حین انجام وظیفه برای برقراری امنیت در منطقه بودند مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفته و به دلیل اصابت گلوله و جراحات وارده جان خود را از دست دادند. با وقوع این حادثه تروریستی بلافاصله نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در منطقه فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به به دست آمدن سرنخ‌هایی از این حادثه بدون شک عامل و یا عاملان این جنایت دستگیر و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

دشمن در نزدیکی مرزهای ما در حال فعالیت است

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پانزدهمین گردهمایی فرماندهان این نیرو در مشهد مقدس، اظهار داشت: مخالفت اصلی غربی‌ها، با اسلام و تفکر اصیل اسلامی است. مخالفت با انرژی هسته‌ای و حقوق بشر تنها یک بهانه است؛ استکبار از همان ابتدا با رشد نهاد انقلاب اسلامی مخالف بوده است. وی خاطرنشان کرد: 11 سپتامبر بهانه‌ای برای ورود دشمنان به منطقه بود. عراق و افغانستان بهانه‌های بسیار مناسبی برای حمله به ایران بودند، اما مشاهده کردند ملت ایران میدان را برای مقابله با تجاوز خالی نمی‌کند. پوردستان با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها، نیروهای نظامی آمریکا بارها از عراق فرار کردند، افزود: شرایط اقتصادی و بسیاری از مسائل دیگر سبب شد که نیروهای خود را از این کشورها عقب بکشد؛ امروز استکبار فکر می‌کند با توسل به گروهک‌های تروریستی می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد.
پوردستان ادامه داد: از 22 بهمن 57 غرب از دشمنی خودش با ایران کوتاه نیامده بر این اساس ما باید نیروهای خود را بسیج کنیم. ارتش باید تمامی تلاش خود را برای احیاء و حفظ اسلام و انقلاب اسلامی انجام دهد.
وی با اشاره به این که دشمن در نزدیکی مرزهای ما در حال فعالیت است، تصریح کرد: داعش در 15 روز پنج استان عراق را زیر پا می‌گذرد لذا این نیرو قطعاً از طرف غرب حمایت می‌شود.
وی در ادامه افزود: یکی از طرح‌های دشمن این است که اگر داعش از مرزهای غربی کشورمان فاصله بگیرد، تهدیدات در مرزهای شرقی ایران افزایش پیدا کند و ما باید در این زمینه آمادگی کامل داشته باشیم. هنر یک فرمانده این است که بتواند یک یگان را رشد بدهد وگرنه کارهای نظامی صرف را یک رایانه هم می‌تواند انجام دهد.
امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به این که‌ بازدیدهای مستمر در سراسر کشور افزایش یافته است، گفت: فرماندهان یگان‌ها باید نظم را از زیر مجموعه‌های خود طلب کنند تا نظم در ارتش به یک الگوی فراگیر تبدیل شود.

+++++++++++++++++++++++++++++++

21 سال زندان مجازات برافراشتن پرچم "یا حسین" در عربستان

فعالان حقوق بشر عربستانی گزارش دادند که 5 جوان شیعه این کشور به خاطر برافراشتن پرچم "یا حسین" به 21 سال و 6 ماه زندان محکوم شده‌اند.
به گزارش فعالان حقوق بشر عربستانی 5 جوان شیعه سعودی به جرم برافراشتن پرچم یا حسین بر فراز یک مدرسه به بیش از 21 سال زندان محکوم شده‌‌اند.
"احمد الربح" فعال حقوق بشر عربستانی و رئیس موسسه حقوق بشر شرق عربستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این جوانان به دلیل برافراشتن پرچم "یا حسین" به جای پرچم عربستان بر فراز یک مدرسه به زندان محکوم شده‌‌اند.
یک کاربر دیگر سعودی ادعا کرده که این جرم در چارچوب جرائم مربوط به خیانت ملی بررسی شده است.

همچنین وزارت کشور عربستان اعلام کرد که گروهک تروریستی که در حادثه تروریستی حمله به شیعیان الاحساء دست داشته‌اند از داعش دستور گرفته‌اند.
وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که داعش تروریست‌ها را به حمله به شیعیان عربستان تحریک می‌کند.
به گزارش "خبرگزاری فرانسه"، به نقل از وزارت کشور عربستان گزارش داد سرکرده گروهک تروریستی که عربستان در ارتباط با این حادثه دستگیر کرده با داعش در ارتباط بوده است و تا کنون 73 نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده‌اند که سرکرده این گروهک نیز در حمله به عزاداران حسینی در شب عاشورای گذشته حضور داشته و 47 نفر از آنها سابقه زندانی شدن به اتهام همکاری با داعش در عربستان را داشته‌اند.
این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد که تمام اسناد و وسائل ارتباطی و الکترونیکی این باند را که نشان می‌دهد با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده، کشف و ضبط کرده و تحقیقات در این خصوص هنوز ادامه دارد.

++++++++++++++++++++++++++++++

دستگیری تیم تروریستی حمله به پاسگاه سراوان

سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه از بازداشت همه عوامل تیم تروریستی‌ای که عملیات حمله به پاسگاه آسپیچ در سراوان را انجام داده بودند، خبر داد.
او گفت نا امنی از طرف همسایه‌های خوب و مسلمان ما است ، و این مشکلی است که آنها در مرزشان دارند و در واقع، این ناامنی‌های آن طرف است که به کشور ما منتقل می‌شود و قطعا اگر در آنجا یک مرزبانی قوی داشته باشند، مطمئنا به امنیت ما هم کمک خواهد کرد. سردار عراقی افزود: قبلا اشرار در عمق 200 کیلومتری کشور نفوذ کرده و با نیروهای ما درگیر می‌شدند، اما امروز این درگیری‌ها در نوار مرزی است و این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود که ما توانسته‌ایم امنیت را تا این حد برقرار کنیم."
سردار عراقی با اشاره به حادثه تروریستی آسپیچ سراوان گفت: عوامل انفجار را دستگیر کرده‌اند ولی اینکه هویت آنها مربوط به چه کشوری است، هنوز مشخص نشده است. تعداد و نام این گروه تروریستی مشخص شده است ولی بنده فعلا نمی‌توانم اعلام کنم چرا که در حال کار روی موضوع هستند.
وی در پایان اظهار داشت: آن تیمی که این عملیات تروریستی را انجام دادند، دستگیر شده‌اند؛ این تیم تروریستی علاوه بر انجام اقدامات خرابکاری، دست به اقداماتی مانند سرقت نیز می‌زده است اما قطعا اطلاعات تکمیلی در این باره متعاقبا منتشر خواهد شد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد