اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 13/9/93

 

رنگین  کمان   13/9/93 

 

شهرداریها سالنهایی برای ازدواج آسان جوانان احداث کنند

یک سازمان مخفی آمریکایی عامل ترور دانشمندان هسته

رجعت پیکر یک شهید از اردوگاه العماره

ایدز در حال تاختن با سرعت بالا

فوت بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در خوزستان 2 برابر شد

لزوم استفاده از ابزارهای فرهنگی ورزشی در امر مبارزه با مواد مخدر

تمرکز دستگاههای اطلاعاتی آمریکا بر روی سردار سلیمانی

هشدار افزایش طلاقهای عاطفی به علت استفاده از ماهواره

20 درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود

 

    

شهرداری‌ها سالن‌هایی برای ازدواج آسان جوانان احداث کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید مشکلات پیش روی ازدواج را برداشت و شهرداریها برای هر منطقه سالنی برای ازدواج جوانان اختصاص دهند.

حجتالاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نشست صمیمی فرهنگیان و دانشگاهیان خراسان جنوبی اظهار داشت: ارزش هر چیزی به سبب کاری است که روی آن انجام میشود.

وی با بیان اینکه خاک زمانی ارزش پیدا میکند که روی آن کار شود، تصریح کرد: معلم، طلبه و استاد دانشگاه روی بشر کار میکنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «من معلم مبعوث شدم،» خطاب به معلمان گفت: قدر کار خود را دانسته و آن را با حقوق مقایسه نکنید.

قرائتی با بیان اینکه دکتر بهشتی از من خواسته است تا حرفه معلمی را ادامه دهم، ادامه داد: اکنون بسیاری از دوستانم که به مقامهای بالا دست پیدا کردهاند به من غبطه میخورند.

وی با بیان اینکه در معلمی این امر مهم است که عبد صالح ایجاد کنیم، یادآور شد: ایجاد ارتباط مخلوق با خالق از وظایف معلم است.

ستاد ازدواج تشکیل شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ولایت مانند نخ است، افزود: امروز وظیفه ما سنگینتر شده قبل از این شیطان و شهوت وجود داشت و اکنون با وجود شبکههای ماهوارهای بچهها در دست ما نیستند و تنها راه هدایت آنها ازدواج و نماز است.

قرائتی با بیان اینکه ما باید ازدواج را آسان کنیم، اضافه کرد: باید یک ستاد ازدواج در کشور تشکیل شود.

وی همسر را سومین نیاز انسان دانست و تصریح کرد: نیازهای انسان شامل اکسیژن، آب و لباس است که همسر انسان در حکم لباس برای او است و در تهران 14 هزار پیرمرد و پیرزن وجود دارند که به سبب نبود همسر به بیماری روانی دچار میشوند.

قرائتی با بیان اینکه ما چیزی از قرآن نفهمیدهایم، ادامه داد: در این رابطه حضرت علی(ع) میفرماید: دست هیچ بشری به قرآن نمیرسد.

وی با بیان اینکه ازدواج ربطی به تحصیل ندارد، گفت: باید مشکلات پیش روی این امر مهم را برداشت و شهرداری برای هر منطقه سالنی برای ازدواج جوانان بگذارد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

یک سازمان مخفی آمریکایی عامل ترور دانشمندان هسته‌

"جیم دبلیو دین"،افسر پیشین ارتش آمریکا در حاشیه کنفرانسی در دمشق در گفتگو با القدس العربی گفت وی مطمن است که یک سازمان مخفی آمریکا، دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده است.

وی تصریح کرد گروهی که عملیات ترور را اجرا کرده است در خاک اردن دوره های ویژه ای گذرانده است.

وی تصریح کرد وی و شماری از اعضای موسسه اش تحت عنوان "کهنه سربازان آمریکا" اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه یک سازمان مخفی آمریکائی که مورد حمایت دستگاه اطلاعات آمریکا و سازمان موساد اسرائیل است دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده است ولی این سربازان اسناد و مدارکی دال بر اینکه عوامل ترور در اردن دوره گذرانده اند، در اختیار ندارند.

وی فاش کرد کنگره آمریکا با درخواستی که از موسسه اش برای تحقیق درباره اطلاعات مزبور ( آموزش در اردن برای ترور دانشمندان) شده بود را رد کرده است.

"جیم دین" تصریح کرد سازمان مخفی مزبور با گروه داعش ارتباط دارد و این سازمان بر بخش ویژه عملیات تصویر برداری از سربریدن ها نظارت دارد .

وی گفت این سازمان مخفی همچنین بر انتخاب مکان های تصویر برداری و زمان پخش این تصاویر نظارت می کند و این سازمان بر فیلم برداری از سربریدن جیمز فولی در ماه اوت نظارت داشته است و بعد از این عملیات بود که عملیات نظامی ائتلاف بین المللی علیه گروه داعش در عراق و سوریه آغاز شد.

دین همچنین گفت گروه داعش و سایر گروه ها همچون گروه خراسان از تاکتیک های رزمی مشابه تاکتیکهای ارتش های رزمی در سطح بالا به ویژه تاکتیک های ارتش آمریکا استفاده میکنند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

رجعت پیکر یک شهید از اردوگاه العماره

پیکر شهید علی احمد قیطاسی پس از ۲۷ سال از اردوگاه العماره عراق به کشور رجعت کرده تا پس از شکستن سکوت العماره در کنار برادر شهید خود آرام گیرد.

اما حکایت شناسایی و رجعت پیکر مطهر و پاک این شهید در پادگان العماره عراق بعد از ۲۷ سال و بازگشت این شهید به ایران و شهرستان نهاوند در نوع خود کم نظیر و شنیدنی است آنچنان که آزادگانی که دوران اسارات را در این پادگان سپری بوده اند بیان کرده اند پیدا شدن پیکر شهید قیطاسی و شهید اکبری باعث شد سکوت العماره بعد از ۲۷ سال شکسته شود.

با برادار جانباز شهید علی احمد قیطاسی همراه می شویم که در گفتگو با ما عنوان کرد: روز یک شنبه ۹ آذر ماه از طرف گروه تفحص و معراج شهدا با ما تماس گرفتند که پیکر پاک شهید علی احمد قیطاسی در پادگان العماره واقع در ۴۳ کیلومتری شهر بغداد شناسایی و به ایران منتقل شده و شما برای شناسایی و تعیین هویت نهایی به معراج شهدا مراجعه کنید.

با مادر و خواهر شهید عازم تهران شدیم هفت ساعت راه با شوق دیدار و بغض در گلو و درد هجران به معراج رسیدیم و با همراهی مسئولان بر پیکر شهید علی احمد حاضر شدیم، لباس شهید با گذشت ۲۷ سال تقریبا سالم بود و همراه شهید بطری خاک شده بود که بر روی آن با سوزن مشخصات شهید و دست خطی از شهید بود.

برادر شهید حکایت شهادت علی احمد را چنین روایت می کند: ۲۴ آبان سال ۶۶ وی که رئیس شناسایی اطلاعات تیپ انصار ژاندارمری بوده به همراه معاون شهید خود سلیمان اکبری و نیروهای تحت امر برای عملیات وارد خاک عراق می شوند اما در دام کمین نیروهای دشمن گرفتار می شوند و این دو شهید از نیروهای خود می خواهند عقب نشینی کنند.

وی افزود: دوستان شهید اسارت این دو شهید را در تاریخ و عملیات فوق تأئید کرده اند و در گفتگو با آزادگانی که به مهین اسلامی بازگشتند مشخص شد آنها به مدت دو سال در اردوگاه العماره عراق اسیر بوده اند بطوریکه تا ۲۴ آبان ماه سال ۶۹ مقدمات و مراحل آزادی انها انجام می شود اما در اعتراض به آزاد نشدن هشت نفر از رزمندگان از جمع اسرا جدا و دیگر هیچ خبری از آنها به دست نمی آید.

برادر شهید گفت: برای تعیین هویت و شناسایی شهید علی احمد از آزادگانی که در اردوگاه العماره اسیر بوده اند کمک گرفته شده و این اسرا گفته اند شهید علی احمد قیطاسی و سلیمان اکبری در اعتراض به نگه داشتن و ممانعت از آزادی هشت رزمنده ایرانی در اردوگاه العماره با ژنرال استخبارات عراق درگیرمی شوند که این درگیری در نهایت به مرگ ژنرال بعثی منجر می شود و این دو شهید بزرگوار در دادگاه نظامی رژیم بعث عراق به اعدام به وسیله تیرباران محکوم می شوند.

محمود قیطاسی افزود: همین گفته های شاهدان عینی باعث می شود تا اردوگاه العماره مورد تفحص قرار گیرد و در این تفحص پیکر مطهر و پاک شهید علی احمد قیطاسی و سلیمان اکبری در حالی که در کنار هم بوده اند و یک بطری پلاستیکی وسط آنها قرار داشته پیدا شود.هنوز قسمت هایی از عکس های شهید که در جیب پیراهنش قرار داشته سالم است و قسمتی از نام این شهید بر روی اتیکت آن به صورت کمرنگ قابل خواندن است.

دوباره با مادر شهید که تازه از شناسایی پیکر فرزندش بازگشته هم صحبت می شویم و از او می پرسیم: وقتی بعد از ۲۷ سال فرزندت را دیدی به او چه گفتی:

مادر شهید گه دیگر صدای گریه ها و ضجه هایش را همه می شنیدند، گفت: خوش آمدی پسرم چقدر دیر آمدی ۲۷ سال چشم به راهت بودم عزیز دلم چرا سر در بدن نداری و چرا تکه تکه شدی علی احمدم، نمی دانستی من مادرم و تحمل ۲۷ سال بی خبری از فرزندم را ندارم عزیز دلم، راستی برادرت علی محمد تا آخرین لحظه شهادت با بدنی مجروح و دلی شکسته منتظر آمدنت بود.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ایدز در حال تاختن با سرعت بالا

دکتر' مینو محرز' ر رییس مرکز تحقیقات ایدز کشور گفت :

طبق آخرین آمار حدود بیست و هفت هزار نفر در کشور به این بیماری آلوده شده اند و تخمین زده می شود که آین آمار سه برابر باشد.بیش از 30 است که از سابقه ایدز در ایران می گذرد این بیماری در کشورهای آسیایی رو به افزایش است اما در کشورهای غربی ، اروپایی و آمریکایی این بیماری به خوبی کنترل شده است  و برر اساس گزارش های منتشره شده ،سالانه در جهان سه میلیون و 600 هزار نفر به شمار مبتلایان به بیماری ایدز افزوده می شود و یک میلیون و 800 هزار نفر نیز در سال جان خود را  براثر این بیماری از دست  می دهند. و حدود35میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز هستند که از این تعداد 19 میلیون نفر از بیماری خود اطلاعی ندارند.

سرعت رشد ایدز در زنان

او افزود: در سال گذشته یک سوم موارد ثبت شده به بیماری ایدز در کشور را زنان تشکیل داده اند و بیشترین مبتلایان به بیماری ایدز را جوانان و در رده سنی 25 تا 30 سال تشکیل داده اند. زنان آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند و بیماری هایی چون ایدز در میان زنان به سرعت منتقل می شود و طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت حدود 38.9 درصد از زنان مبتلا ایدز از طریق رابطه جنسی پر خطر و محافظت نشده مبتلا شدند.

++++++++++++++++++++++++++++++++

فوت بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در خوزستان 2 برابر شد

سید فرزاد حسینی مدیر کل پزشکی  قانونی خوزستان گفت: فوت بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در خوزستان در مهر ماه سال جاری دو برابر شده است.

تعداد فوتی ها 85 نفر بوده اند و تماماً مرد بوده اند

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

لزوم استفاده از ابزارهای فرهنگی ورزشی در امر مبارزه با مواد مخدر

استاندار خوزستان بر لزوم بهرهگیری از ابزارهای فرهنگی و ورزشی در امر مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

مقتدایی در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان خوزستان

در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد:

استفاده از ابزارهای فرهنگی ورزشی در راستای الگوسازیهای مناسب برای جوانان و نوجوانان و پویایی مردم در امر مبارزه با مواد مخدر الزامی است.

وی افزود: با فعالسازی رشتههای مختلف ورزشی و معرفی قهرمانان هر رشته به نوجوانان و جوانان الگوهای مناسب را به آنان نشان دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در کنار اجرای دقیق و درست قوانین و ضوابط قدری خلاقیت نیز چاشنی کار خود کنند.

مقتدایی عنوان کرد: بایستی با تلفیق ابزارها و امکانات، کارهای اجرایی جدیدی را در امر مبارزه با مواد مخدر به انجام برسانیم.

وی با اشاره به انتخاب استان خوزستان به عنوان پایلوت اجرای طرح پاک در سطح کشور یادآور شد: تمام اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان باید در زمینه اجرای درست و مناسب مانور مبارزه با مواد مخدر که قرار است بهمنماه امسال در سطح استان اجرایی شود اقدامات تاثیرگذار و جدیت به خرج دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فصل اجرای مانورها نیز باید مد نظر قرار گیرد، متذکر شد: از آنجاییکه بسیاری از مردم در فصل تابستان به مسافرت میروند لذا اجرای مانور در این فصل نمیتواند ما را در دستیابی به اهداف اصلی و طراحی شده در این مانور یاری کند زیرا جامعه هدف ما بیشتر مردم هستند.

مقتدایی در پایان بار دیگر بر ضرورت همکاری مناسب و درست دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر در راستای اجرای طرح پاک و مانور مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تمرکز دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بر روی سردار سلیمانی

روزنامه الاخبار نوشت: دستگاه های اطلاعاتی غرب و در راس آنها آمریکا، از سالهای طولانی بر سلیمانی متمرکز هستند.

 روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی نوشت: شاید این جمله "یوناتان کوهین"، خبرنگار اسراییل، بیانگر دیدگاه اسراییل درباره قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران باشد. کوهین در گزارش خود تلاش میکند خوانندگان را با سلیمانی آشنا کند. نویسنده به جایگاه سلیمانی در بین مردم ایران اشاره میکند و مینویسد: بعد از اینکه وی از ایران در برابر هجوم عراق در دهه هشتاد دفاع و با تجارت مواد مخدر در دهه نود، مبارزه کرد، به یک قهرمان تبدیل شد و اکنون نیز در حال جنگ با داعش است. کوهین درباره ارتباط سلیمانی با آمریکایی ها مینویسد: دستگاه های اطلاعاتی غرب و در راس آنها آمریکا، از سالهای طولانی بر سلیمانی متمرکز هستند.

به نوشته کوهین ، با وجود روابط بدی که بین سلیمانی و غرب وجود دارد، غرب میداند که هیچ کس مانند سلیمانی نمیتواند اوضاع را در عراق کنترل کند و شاید آمریکایی ها چاره ای جز درخواست کمک از ایرانی ها نداشته باشند.

کوهین درباره اسراییل میگوید: تل آویو در خصوص راهبرد آمریکا درباره عراق، تردید دارد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

هشدار افزایش طلاقهای عاطفی به علت استفاده از ماهواره

حجت‏الاسلام محمدعلی حکیمی در برنامه نشست بصیرتی «چرا خانواده من؟» با محوریت ماهواره و آسیب‏های آن در جمع بسیجیاناظهار داشت:

در اواخر حکومت بنیامیه، 800 سال در اندلس همگی مسلمان بودند و مسیحیان اقلیت با مسلمانان اکثریت پیمان بستند.وی افزود: از جمله پیمان‏های آنها، پیمان فرهنگی و اقتصادی بود و مسیحیان اجازه می‏خواستند که کسب و کار ایجاد کنند و مسلمانان قبول کردند و پیمان اقتصادی آنها این بود که ما در محله مسیحینشین کالاها را به فروش برسانیم.این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسیحیان شراب، گوشت خوک و ... را به فروش میرساندند و دخترانشان را در محله‏های مسیحی‏نشین به نمایش می‏گذاشتند.‏ حکیمی عنوان کرد: دختران مسیحی را در مرز فرانسه آوردند و مسلمانان نیز در این محله‏ها رفت و آمد می‏کردند و ارتباط مسلمانان با مسیحیان باعث تغییر رفتار مسلمانان شد و مسلمانان رو به روی یکدیگر ایستادند و برخی مسلمانان آیین مسیحیت را برگزیدند.وی با بیان اینکه امروز شیطان وارد خانههای ایرانیان شده است، گفت: آنهایی که همسران و فرزندان خود را دوست دارند، هرگز این شیطان بزرگ را به خانه‏های خود راه نمی‏دهند.استاد حوزه علمیه گفت: ماهواره آتش اختلافات زن و شوهر را شعلهور می‏کند و این اختلافات مایه جدایی و فاصله زوجین از یکدیگر می‏شود.

حکیمی گفت: برنامه‏های ماهواره با حمایت دشمنان اسلام در رأس آنها آمریکا و اسرائیل برنامه‏ریزی شده و هدف اصلی آن از هم پاشیدگی خانواده‏هاست.

وی بیان کرد: طلاق عاطفی یکی از پیامدها و آسیب‏های ماهواره است که ذهن‏ها و قلب‏ها را به تسخیر خود درآورده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جنگ سخت دشمنان را به سلامت و با صلابت پشت سر گذاشتیم، گفت: امروز با عنوان جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی ایران غیرت مردان و عفت و حیا را در زنان نشانه رفته‏اند و باید حواسمان را جمع کنیم که پیروز این جنگ فرهنگی باشیم.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

20 درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود

«محمود گلزاری» در نخستین جلسه مجمع خیرین ازدواج استان زنجان با اشاره به اینکه براساس آمار، بیشترین طلاق‌های کشور در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد گفت: سالانه 40 هزار  فرد مطلقه به جامعه ورود پیدا می‌کنند. وی با بیان اینکه از افراد مطلقه‌ای که سالانه به جامعه وارد می‌شوند، 80 درصد زیر 30 سال هستند افزود: اغلب این افراد کسانی هستند که مهارت‌های لازم برای زندگی را پس از طلاق ندارند. گلزاری با اشاره به اینکه وام‌های ازدواج که با مدتی وقفه نیز روبه‌رو شده بود، پاسخگوی نیاز معیشتی جوانان در ابتدای ازدواج نیست گفت: همان‌طور که خیرین در حوزه مدرسه‌سازی به کمک دولت آمدند، انتظار داریم در حوزه ازدواج نیز این حضور پررنگ‌تر شود. وی به فعالیت سایت‌های غیرمجاز در زمینه ازدواج اشاره و اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر 300 سایت غیرقانونی در حوزه پیدا کردن همسر در بحث ازدواج، فعالیت دارند. گلزاری ادغام سازمان جوانان و سازمان تربیت‌بدنی را تصمیمی اشتباه دانست و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده بتوان این دو سازمان را تفکیک کرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر 23 میلیون جوان 15 تا 30 ساله در سطح کشور وجود دارند گفت: وجود این تعداد جوان در کشور علاوه بر اینکه یک امتیاز است، زمینه‌ها و بحران‌هایی را نیز به همراه دارد. گلزاری اعتیاد، طلاق و خشونت را جزء سه آسیب اجتماعی بزرگ دانست و افزود: در حال حاضر سن اعتیاد در حال کاهش است و مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی پیش می‌رود که در این حوزه باید سه اقدام جدی، مبارزه با تولید، مبارزه با عرضه و کاهش تقاضا صورت گیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد