اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 26/11/ 93

 

 

رنگین کمان26/11/ 93

انهدام یک گروه تروریستی در دهه ی فجر

دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در سیستان و بلوچستان

10 کشور به ایران برای گرفتن کمک در مقابله با تکفیری‌ها

26 درصد معتادان «روانگردان» مصرف می‌کنند

آمار بیماران سرطانی بالاست

علاقه زنان به قلیان!

تهدیدات سایبری

بی‌توجهی به خطرات شبکه‌های اجتماعی

کشف ۲۰۰ درصدی انواع مواد مخدر درخوزستان

۹۳درصد ازجرایم‌سایبری‌خوزستان کشف می‌شود

پروژه 'عنکبوت' سپاه علیه برخی کاربران فیسبوک در ایران

« قلیان جانگیر تر از سیگار

رشد پدیده طلاق در جامعه نگران کننده است


 

 انهدام یک گروه تروریستی در دهه ی فجر

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی" وزیر اطلاعات در جریان نشست خبری خود با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز سربازان گمنام امام زمان (عج) در انهدام یک گروهک تروریستی گفت: امسال ایام دهه فجر سربازان گمنام امام زمان بار دیگر حماسه آفریدند و طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی یک گروهک تروریستی را در مرزهای جنوب شرقی کشور منهدم کردند.

وی ادامه داد: در تاریخ‌های 16 و 22 بهمن ماه سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند با همکاری قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی چند مقر یک گروهک تروریستی را در مرزهای جنوب شرق کشور زیر ضربه ببرند و نفراتی از آن‌ها را دستگیر کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سوابق جنایکارانه دستگیر شدگان عملیات اخیر اظهار داشت: این نفرات در جنایاتی از جمله قتل چند معلم مناطق محروم بلوچستان و همچنین شهادت چند تن از پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی دست داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی در ادامه بیان داشت: در عملیات اخیر مقادیر زیادی اسلحه اعم از سلاح‌های گرم و سرد و سلاح‌های گرم اعم از تفنگ، کلت و همچنین بمب‌های دست‌ساز، جلیقه‌های انفجاری و همچنین مجموعه‌های فراوانی بمب‌های دست‌ساز که برای انفجار در مجامع و نقاط پرجمعیت تهیه شده بود، کشف و ضبط شد.

وزیر اطلاعات جمع مواد منفجره کشف شده در عملیات اخیر را 350 کیلوگرم دانست و بیان داشت: در صورتی که این حجم از مواد منفجره کشف نمی‌شد، این امکان برای این گروهک تروریستی فراهم می‌شد که آسیب زیادی را به مردم منطقه برسانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در ادامه با تشکر و قدرانی از مردم سیستان و بلوچستان بابت همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی جهت شناسایی این گروهک تروریستی گفت: با عنایات ویژه امام زمان (عج) و همکاری مردم عزیز بلوچستان این گروهک تروریستی زیر ضربه قرار گرفت و مردم مناطق راسک و سرباز با همکاری خود مقدمات این عملیات موفقیت‌آمیز را فراهم آوردند.

وزیر اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار داد که دیگر نیروهای مقابل شما، ‌نیروهای امنیتی نیستند بلکه مردم شیعه و سنی بلوچستان نیز در مقابل شما قرار دارند و در ادامه اظهار داشت: هدف این حملات تنها شیعیان منطقه سیستان و بلوچستان نبودند بلکه اهل تسنن این منطقه نیز در تیررس هدف این گروهک تروریستی قرار داشتند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در سیستان و بلوچستان

سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق به رهگیری و دستگیری اعضای یک گروه تروریستی که در سیستان و بلوچستان در چندین عملیات اقدام به ترور و شهادت ماموران نیروی انتظامی و بسیج و سپاه کرده بودند، شدند.

علی‌اصغر میرشکاری سخنگوی شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: اعضای تیم تروریستی دستگیر شده در اعترافات خود به برخی جنایات از قبیل شهادت ماموران انتظامی و بسیج سپاه اعتراف کردند. این گروه که در سراوان دستگیر شدند در حمله به پاسگاه میل 171 نیز مشارکت داشتند.
این گروه دارای 4 عضو بودند که همگی دستگیر شدند.از دستگیرشدگان مقادیر زیادی سلاح و مهمات، دو دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت کشف شده است.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

10 کشور به ایران برای گرفتن کمک در مقابله با تکفیری‌ها

سردار همدانی فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران گفت :

با بالندگی جمهوری اسلامی، امروز دیگر دشمن نمی‌تواند حرف از براندازی آن بزند، اما درصدد محصور و محدود کردن آن است.
وی با تأکید بر اینکه ایران در عرصه دفاعی و امنیتی در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، از نامه رسمی بیش از 10 کشور به جمهوری اسلامی با هدف درخواست کمک فکری در بعد دفاعی خبر داد و ابراز داشت: این کشورها با احتمال حمله تکفیری‌ها، این درخواست را برای آمادگی در مقابل آنها داشته‌اند..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

26 درصد معتادان «روانگردان» مصرف می‌کنند

جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: از یک میلیون و 325 هزار معتاد شناسایی شده در کشور ، 26 درصد آن‌ها روانگردان مصرف می‌کنند. یکی از نگرانی‌های جهانی در حوزه مواد مخدر مصرف مواد روانگردان است که این موضوع در اولویت برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

++++++++++++++++++++++++++++++

آمار بیماران سرطانی بالاست

هاشمی وزیربهداشت، با بیان اینکه آماربیماران سرطانی بالاست، گفت: آمارمراجعه بیماران سرطانی به بیمارستانها بالا است وتعداد سالن‌های بیمارستانی‌ها دراین زمینه باید افزایش پیدا کند و 50درصد تخت های بیمارستانی کشور فرسوده هستند وباید برای بازسازی ونوسازی این

تخت ها اقدام شود. هاشمی با بیان اینکه دولت، دولت سلامت محوراست ، گفت: دولت به تنهایی قادربه حل همه مشکلات بهداشت ودرمان نیست.

+++++++++++++++++++++++++++++++

علاقه زنان به قلیان!

دکتر خسرو صادق نیت ، مدیرکل دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به رشد مصرف قلیان در کشور گفت:

در صورت ادامه این روند، ایران طی 40 سال آینده جزء سه کشور اول مصرف دخانیات خواهد بود. متاسفانه قلیان به مراکز مختلف از جمله رستوران‌های سنتی، مراکز تفریحی و غیره وارد شده و این یکی از معضلات جدی ماست. با توجه به اینکه قلیان عوارض بیشتری نسبت به سیگار دارد، اما متاسفانه ما در کشور با رشد مصرف قلیان حتی در بین زنان مواجه هستیم؛ به طوری که مصرف قلیان در زنان بیشتر از مردان است و این موضوع خطر ابتلای کودکان و نوجوانان به بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد و نزدیک به 30 درصد کودکان زیر پنج سال در کشور با مواد دخانی مواجه هستند که این موضوع خطرات و عوارض جبران ناپذیر و درمان ناپذیری را به دنبال دارد. در زمینه کاهش مصرف سیگار ما برنامه کمک به ترک استعمال دخانیات را در دست اجرا داریم، به این صورت که به افرادی که مایل به ترک سیگار هستند کمک کنیم.

+++++++++++++++++++++++++++++++

تهدیدات سایبری

تهدیدات سایبری می‌تواند کشور را دچار آسیب‌ کند
سردار رحیم‌صفوی در بازدید از یکی از مراکز تحقیقات فناوری اطلاعات سپاه، گفت: «یکی از تهدیداتی که در سطح ملی و سطح نیروهای مسلح مطرح است، تهدیدات سایبری است که می‌تواند کشور را دچار آسیب‌ کند. دشمنان ما در جنگ سایبری فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌‌اند، که در‌صورت عدم‌برنامه‌ریزی مداوم مسوولان کشور، امکان آسیب‌رساندن به زیرساخت‌های حیاتی که به نوعی با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند، فراهم می‌گردد. البته نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی‌ایران در حوزه جنگ سایبری پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و توانسته‌اند در برهه‌های مختلف پاسخ‌های مناسبی به دشمنان بدهند.»

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

بی‌توجهی به خطرات شبکه‌های اجتماعی

روح‌الله مؤمن‌نسب‌گفت: شبکه‌های اجتماعی موجود قوانین جمهوری اسلامی را نقض می‌کنند.


وی در همایش فضای پاک و شبکه‌های مجازی با بیان اینکه بسیاری کشورها شبکه‌های اجتماعی داخلی راه انداخته‌اند، اظهار داشت: به‌عنوان نمونه کره‌جنوبی نرام‌افزار لاین را تولید کرده و علاوه بر جمعیت 50 میلیونی این کشور، استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزار به 400 میلیون نفر رسیده است.
فکر می‌کنیم سایت گوگل در همه کشورها اول است در حالی که اینگونه نیست، مثلاً در آلمان جستجوگر
GOOGLE.DD که یک شرکت آلمانی محسوب می‌شود رتبه نخست را داشته و ارائه دهنده آن در خاک این کشور قرار دارد، اطلاعات مردم از آلمان خارج نمی‌شود و تمام قوانین این کشور را نیز رعایت می‌کند.
مومن‌نسب با بیان اینکه طبق اعلام آمریکا 35 درصد کل دانلودهای اینترنت، دانلود فیلم‌های پورنوگرافی بوده است. موسسه انگلیسی «خانواده امن» اعلام کرده 56 درصد کسانی که طلاق گرفته‌اند، در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فیلم‌های غیراخلاقی نگاه می‌کردند و نگاه‌کردن به این فیلم‌ها موجب سردی نسبت به همسر یا تنوع‌طلبی شده و موجب شده فرد از خانواده دور شود و بلاهایی سرش بیاید که آن سرش ناپیداست.
جرج کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد؛ «ما بررسی کردیم هر چه بر افراد زیر 18 سال اثر منفی دارد می‌تواند افراد بالای 18 سال را هم منحرف کند، در نتیجه ما از همین امروز« اینترنت خانواده‌پسند» را اجرا می‌کنیم» و بعد از این صحبت، 70 درصد سایت‌های مهم دنیا را در کشورش مسدود کرد.
وی افزود: اردوغان، نخست‌وزیر کشور لائیک ترکیه، در انتخابات چند ماه اخیر اعلام کرد؛ «اگر به من رأی دادید فیسبوک، یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی آمریکایی را در این کشور می‌بندم»،
اگر خانواده‌ای در آمریکا اجازه دهد بچه زیر 13 ساله‌اش وارد شبکه‌های اجتماعی شود، دادگاه بچه را از وی می‌گیرد و صلاحیت نداشتن برای نگهداری بچه را اعلام می‌کند.

++++++++++++++++++++++++++++

کشف ۲۰۰ درصدی انواع مواد مخدر درخوزستان

سرهنگ" سید محمد صالحی با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: فقط در یک عملیات موفق آمیز پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در دی ماه سالجاری ، ۲۱۰ کیلوگرم ماده مخدر از یک دستگاه کامیون کشف شد .وی در ادامه با تشریح اقدامات گسترده پلیس در حوزه پاک سازی مناطق آلوده و اجرای طرح های متعدد در سالم سازی تفرجگاهها،کافه سراها،رستورانهای سنتی و....از جمع آوری صدها دستگاه قلیان از مراکز عرضه این مواد دخانی خبر داد .وی در پایان با اجتماعی دانستن روند مبارزه با مواد مخدر در جامعه اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی و تلاش همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی است لذا سهم عظیم خانواده ها در کنترل و مراقبت از فرزندان خود در کنار اقدامات سلبی و ایجابی سایر دستگاهها نباید نادیده گرفته شود.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

۹۳درصد ازجرایم‌سایبری‌خوزستان کشف می‌شود

سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: پلیس فتا در استان خوزستان از نظر مهارت و تجهیزات شرایط خوبی دارد و ۹۳ درصد از جرایم اینترنتی کشف می‌شود.

قرارگاه مبارزه با سرقت در خوزستان تشکیل شده است

وی با اشاره به با اشاره به شرایط سخت معیشتی در سال‌های اخیر عنوان کرد: سرقت‌ها در استان زیاد شده که ۷۳ درصد از آن‌ها را سرقت‌های خرد تشکیل می‌داد به همین دلیل قرارگاه مبارزه با سرقت در استان خوزستان و ۱۴ استان دیگر تشکیل شد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

پروژه 'عنکبوت' سپاه علیه برخی کاربران فیسبوک در ایران

چند کاربر فیسبوک را که با گرداندن صفحاتی به "ترویج فساد" می‌پرداختند شناسایی و دستگیر کرده است.

"مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری"، وابسته به سپاه، اعلام کرده است که این افراد طی حدود ۲ سال فعالیت در فیسبوک نزدیک به ۳۵۰ صفحه ایجاد کرده و از این طریق مخاطبان زیادی داشته‌اند.

آنها متهم شده‌اند که برای "ترویج فساد" و "هدف قرار دادن نهاد مقدس خانواده" ماموریت داشته‌اند.

مطابق اعلام سپاه برخورد با این افراد در قالب "پروژه عنکبوت" صورت می‌گیرد و این پروژه "با هدف ناامن‌سازی شبکه‌های اجتماعی غربی برای تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی، مبتذل و مستهجن" اجرا می‌شود.

در اطلاعیه مرکز جرایم سایبری سپاه آمده که افراد بازداشت‌شده به "ترویج فرهنگ اباحه‌گری، سست کردن و نفی نهاد خانواده، تمسخر اعتقادات و ارزش‌های دینی، ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی و انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان" می‌پرداختند.

این افراد همچنین متهم شده‌اند که از طریق "اغفال زنان و دختران عضو فیسبوک" پول در‌می‌آورده‌اند.

تعداد، هویت و یا جزئیات فعالیت‌های بازداشت‌شدگان عنوان نشده اما مرکز جرایم سایبری سپاه در اطلاعیه خود گفته است که به زودی اطلاعات بیشتری را در این باره به همراه اعترافات بازداشت‌شدگان منتشر خواهد کرد.

+++++++++++++++++++++++

« قلیان جانگیر تر از سیگار

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: سالانه 50 هزار نفر در کشور بطور مستقیم و غیرمستقیم به خاطر مصرف سیگار یا در معرض دود آن قرار گرفتن، جان خود را از دست می دهند.

هم اکنون پنج میلیون و 300 هزار نفر در کشور دخانیات مصرف می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در جهان نیز سالانه شش میلیون نفر به خاطر مصرف سیگار جان خود را از دست می دهند که 600 هزار نفر آنان بطور مستقیم سیگار مصرف نمی کنند بلکه به دلیل دود تحمیلی سیگار دیگران ، جان خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: مصرف سیگار 20 تا 30 سال از عمر انسان کم می کند که این مساله موجب کاهش نیروی انسانی بازار کار و ضربه زدن به اقتصاد کشور می شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: مصرف سیگار، احتمال ابتلا به سرطان ریه را 30 برابر و احتمال ابتلا به سکته قلبی را دو تا چهار برابر افزایش می دهد.
سیاری با بیان اینکه مصرف سیگار موجب ابتلا به سرطان دهان، حلق، حنجره و ریه می شود ،افزود: سرطان ریه در مردان تا 90 درصد و در زنان تا 80 درصد مربوط به مصرف سیگار بود .
وی خاطرنشان کرد: مصرف سیگار ، احتمال ابتلا به سرطان های مری، معده، کبد، کلیه، پانکراس، مثانه و پوست را افزایش می دهد پس چرا باید بابت ابتلا به سرطان و مردن ، پول بپردازیم.
لزوم افزایش مالیات سیگار

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر افزایش اطلاع رسانی ها درباره مضرات سیگار ، گفت: یکی از مهم ترین راهکارهای مبارزه با مصرف سیگار، افزایش قیمت آن از طریق افزایش مالیات آن است.
سیاری افزود: اکنون 11 درصد قیمت خرده فروشی سیگار از آن مالیات گرفته می شود؛ اگر 10 درصد مالیات سیگار را افزایش دهیم ، مصرف آن تا هشت درصد کاهش می یابد.
وی ادامه داد: مخالفان افزایش مالیات سیگار براین عقیده اند که با افزایش مالیات، میزان قاچاق سیگار افزایش می یابد درحالیکه همزمان با بالا بردن قیمت می توان با قاچاق آن نیز کم می شود.
سیاری تاکید کرد: بنابراین اکنون به دنبال تصویب افزایش مالیات خرده فروشی سیگار هستیم تا پول آن به خزانه دولت برود.
قلیان خطرناک تر از سیگار

معاون وزیر بهداشت گفت: مصرف یک قلیان کامل معادل مصرف 40 تا یکصد نخ سیگار است درحالیکه مردم فکر می کنند چون دود قلیان از آب عبور می کند ضرری ندارد درحالیکه این باور اشتباه است.
سیاری افزود: متاسفانه مصرف قلیان در جامعه تبدیل به پرستیژ شده است درحالیکه این پدیده باید در جامعه به عنوان یک «ضد ارزش» مطرح شود.



**
نصب برچسب خطرات روی سیگار راهکاری برای کاهش مصرف آن

معاون وزیر بهداشت گفت: نصب برچسب خطرات مصرف سیگار روی بسته های آن راهکاری برای کاهش مصرف دخانیات به شمار می رود.
سیاری افزود: کاهش مصرف سیگار در جامعه نیاز به نظارت و کارهای مطالعاتی نیز دارد.
وی اضافه کرد: در کنار افزایش قیمت سیگار باید تعداد کلینیک های ترک سیگار نیز افزایش یابد

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

رشد پدیده طلاق در جامعه نگران کننده است

مدیر کل بهزیستی استان همدان با ابراز نگرانی از روند رو به رشد پدیده مذموم طلاق در جامعه خواستار هم افزایی بیشتر ارگانها و نهادهای مسئول در این زمینه شد.
اکبر سوری رشد طلاق را در بروز آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: افزایش سطح اعتیاد در جامعه منشا میزان بالایی از پدیده طلاق را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه پدیده طلاق در قریب ده سال گذشته در استان همدان از دو برابر رشد برخوردار شده است، گفت: در حالی که میزان طلاق در استان در سال 83 به ازاء هر 11 واقعه ازدواج یک مورد بوده است این میزان در پایان سال 92 به یک در مقابل 6 واقعه ازدواج رسیده است و این در حالیست که میزان ازدواج از رشد مناسبی برخوردار نبوده است.
به گفته وی استان همدان در این زمینه رتبه 16 کشور را دارا است که از میانگین کشوری بالاتر است.
این مسئول همچنین پدیده کودک آزاری را از دیگر معضلات اجتماعی همدان بیان داشت و گفت: بخشی از منشاء این مذموم نیز طلاق است.
وی یاد آور شد تماس‌های حاصل شده با اورژانس اجتماعی موید این مدعاست که پدیده کودک آزاری و کودکان طلاق در استان در حال افزایش است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد