اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار آغاجاری 25/11/93

اخبار آغاجاری 25/11/93

برگزاری نماز جمعه ی هفته

راهپیمایی 22 بهمن

دهه ی فجر و افتتاحیه ها 

 

 

 

برگزاری نماز جمعه ی هفته

نماز جمعه ی این هفته در مورخ 24/11/93 و با حضور نمازگزاران در مسجد جامع آغاجاری برگزار گردید. حجتالاسلام نصاری در خطبه ی اول اظهار داشتند :

انسان با تقوی به خاطر دیگران گناه نمی کند.چرا خانواده ها ، مهریه را به خاطر چشم و هم چشمی بالا می گیرند. پیامبر(ص) می فرمایند : از زشتی زن ، کثرت مهریه است. بعضی ها از مهریه بعنوان سلاحی برای کوبیدن طرف مقابل استفاده می کنند. می خواهند داماد را زمین بزنند. چرا ما هر وقت خواستگاری آمد ، از شغل ، در آمد و خانه و ماشینش سئوال می کنیم ولی از نماز و روزه اش سئوال نمی کنیم... بعضی سخنان غلط است .بعضی ها می گویند دارندگی و برازندگی ولی این غلط است. هر کس پولی داشت باید به رخ دیگران بکشد. این غلط است.

ایشان در خطبه ی دوم هم موارد ذیل را مطرح نمودند.

++ دستاوردهای انقلاب بسیار زیاد است و انقلاب به همه ی ما عزت داده است.

++ با توجه به دستورات مقام معظم رهبری ، لازم است دولت نسبت به رفع آلودگی و گرد و غبار استان خوزستان اقدام نماید.

++تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن.

سپس نماز جمعه به امامت ایشان اقامه گردید.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

راهپیمایی 22 بهمن

در سالگرد پیروزی انقلاب ودر هوای نامناسب که همراه با باد شدید و گرد غبار همراه بود ، مردم همیشه در صحنه ی آغاجاری همچون گذشته ، پر شور و شعف

جهت حضور در راهپیمایی باشکوه این روز بزرگ به خیابان ها آمدند. راهپیمایی با شکوه این روز راس ساعت 30 : 9 با شعارهای انقلابی از مسجد جامع آغاجاری برگزار گردید.راهپیمایان با شعارهای انقلابی خیابان های شهر را طی نموده و در

محل یادمان شهدای گمنام اجتماع نموده و به سخنان فرماندار و امام جمعه گوش فرا دادند. یکتا فرماندار شهرستان اظهار داشتند : 22 بهمن عزتی بود که حضرت امام (ره )آغازگر آن بود. ما یادمان نرفته که رژیم گذشته تمام وسایل جشن و حتی کیک آن را از فرانسه می آورد ، ولی انقلاب ما دستاوردهای بزرگی داشته است.

اکنون عزت از آن ملت ماست... مراسمات خوبی در دهه ی فجر در آغاجاری برگزار شد. اولویت ما راه اندازی بیمارستان ، راه اندازی جاده ورودی بهبهان و عمران شهر می باشد و جاده ی ورودی امیدیه هم افتتاح و راه اندازی گردید.

حجتالاسلام نصاری امام جمعه هم اظهار داشتند :ما مذاکراتی را قبول داریم که عزت ما را حفظ کند.توافقی که عزت ما را زیر پا بگذارد ، قبول نداریم. توافق نامه باید آرمان ها ، عزت و راه شهداء را حفظ نماید.

سپس قطعنامه ی راهپیمایی با تکبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

دهه ی فجر و افتتاحیه ها

+++ شب شعر ی بمناسبت دهه ی فجر ، از طرف انجمن شعر اداره ی ارشاد اسلامی و با حضور شاعران جوان منطقه در مورخ 13/11/93 در محل اداره ی ارشاد اسلامی برگزار گردید. در این مراسم، یکتا فرماندار ، جوامی رئیس آموزش و پرورش ، ناصری پور عضو شورای شهر ، سخنانی بیان نموده و سپس شاعران به قرائت اشعار خود بمناسبت این دهه ی مبارک پرداختند.

+++ جاده ی ورودی آغاجاری امیدیه به طول دو کیلومتر در مورخ 18/11/93

با حضور مسئولین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. در مراسم افتتاحیه

امانی ، معاون مدیر کل راه استان ، باورصاد رئیس منطقه نفت آغاجاری ، یکتا فرماندار آغاجاری، شریعتی نماینده ی مجلس سخنانی در مورد لزوم توجه به شهرستان محروم اغاجاری بیان نمودند.

+++ در مورخ 20/11/93 با حضور مسئولین شهرستان دبستان روستای هادی خانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

+++ میدان پارک دانشجو ( بلوار ورودی از سمت امیدیه) با حضور مسئولین شهرستان در مورخ 20/11/93 افتتاح گردید.این میدان به وسعت 4 هکتار، شامل احداث المان شهری، زیرسازی، خاکریزی، کف پوش، کاشت دوهزار اصله نهال، مجموعه بازی، آب نما، چراغهای پارکی و.... با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال اجراگردید.

+++کاروان دانش آموزی دختران مدارس متوسطه راهی مناطق جنگی شد. این کاروان با تعداد 400 دانش آموز دختر و مربیان در قالب اردوهای آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی با همکاری آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اعزام شدند.

+++ بمناسبت دهه ی فجر ، مراسمی از طرف اداره ی برق در مورخ 21/11/93 و در محل سالن اجتماعات شهرداری آغاجاری برگزار گردید. در این مراسم که با حضور کارکنان این اداره و بازنشستگان و خانواده ی شهدای این اداره همراه بود ، آقای مکاریان رئیس این اداره و یکتا ، فرماندار شهرستان و جوامی رئیس آموزش و پرورش سخنانی یبان نمودند.سپس هدایایی به حاضران اهداء گردید.

++ + در شب 22 بهمن ، مراسم نور افشانی و جشنی در پارک بعثت ، از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری آغاجاری برگزار گردید. این مراسم که با نور افشانی و انفجار مواد محترقه همراه بود ، با صدای الله اکبر حاضران تایید و همراهی می شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد