اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 29 / 12 / 93

رنگین کمان 29 / 12 / 93

تحرکات داعش را زیر نظر داریم

ذوق زدگی تل آویو از درج نقشه اسرائیل در کتاب‌های درسی اردن

تسلیم‌ شدن اعضای گروهک‌های ضدانقلاب در ۳ استان مرزی

تحرکات داعش:

قدرت مقاومت اشک نتانیاهو را درآورده است

شناسایی ۱۰نفر از عوامل اصلی حادثه شیراز

اولین کشوری که در مبارزه با تروریسم به عراق کمک کرد ایران بود

  

تحرکات داعش را زیر نظر داریم

 داعش قادر به هیچ اقدامی علیه ایران نیست

امیررضا پوردستان فرمانده نزاجا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در آمادگی کامل به سر می‌برد و تحرکات داعش را زیر نظر دارد و بدون شک آنان توان هیچ اقدام احتمالی علیه ایران را ندارند.

پوردستان با بیان اینکه دشمن جنگ فرهنگی سختی علیه کشور ما راه‌انداخته تصریح کرد: هدف از این جنگ دشمن تلاش برای گرفتن هویت دینی و اسلامی جوانان است ، اما با بیداری و بصیرت ملت ایران دشمن همواره در رسیدن به اهدافش ناکام مانده است.

امیر پوردستان اظهار داشت: امروز دشمنان نظام مقدس اسلامی پی‌ برده‌اند که کشور ما از لحاظ نظامی توانایی فوق‌العاده‌ای دارد و همین توان موجب بازدارندگی دشمن شده است.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ذوق زدگی تل آویو از درج نقشه اسرائیل در کتاب‌های درسی اردن

دولت اردن در اقدامی عجیب ، نقشه رژیم صهیونیستی را در کتاب های جغرافیای مدارس این کشور گنجاند وبا این اقدام خود این رژیم نامشروع را ذوق زده کرد.

دولت اردن نقشه فلسطین را از کتاب های جغرافیایی حذف و به جای آن ، نقشه کشور جعلی اسرائیل را گذاشت. اقدامی که مقامات رژیم صهیونیستی را ذوق زده کرد. «اوفیر ونتور» پژوهشگر مرکزپژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز گفت: گام بلندی که دولت اردن برداشته است ، بخشی از اقدامات این کشور برای تغییرچهره ای است که اسلامگراها از اسرائیل به نمایش گذاشته اند. ونتور افزود: دولت اردن می خواهد تاریخی درمدارس به دانش آموزان تدریس شود که با تاریخ مورد نظر حرکت های اسلامی متفاوت باشد.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تسلیم‌ شدن اعضای گروهک‌های ضدانقلاب در ۳ استان مرزی

امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: هفته گذشته در کردستان، کرمانشاه و سیستان افرادی که عضو گروهک‌های ضدانقلاب بودند خود را تسلیم کردند.

 

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در منطقه از جمله گروهک تروریستی داعش افزود: این گروهک تروریستی طی اقدامی به بخش‌هایی از خاک عراق و سوریه ورود پیدا کرد و قسمتی از آن را به تصرف خود درآورد و همچنین تحرکاتی را در افغانستان شروع کرد، در عین حال هم ما شاهد حضور اشرار در پاکستان بودیم که با این تفاسیر و با وجود این شرایط در داخل کشور با زحمات مسئولان امنیتی از جمله امور مرزبانی، سپاه پاسداران، اطلاعات، اعضای شورای تأمین استان‌ها شاهد امنیت خوبی در داخل کشور هستیم.

امیری ادامه داد: ما در استان سیستان و بلوچستان در گذشته همواره شاهد دغدغه‌های امنیتی بودیم که خوشبختانه با اقدامات فوق‌العاده‌ای که در طول این مدت انجام شد و در همین رابطه خانه‌های تیمی کشف و افرادی که حدود یک دهه موجب شرارت در استان بودند، دستگیر شدند.

سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد:‌ با اقدامات مناسبی که از سوی مقامات امنیتی کشور انجام شد ما در غرب و جنوب کشور از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان در هفته گذشته شاهد تسلیم شدن اعضای گروهک‌های ضد انقلاب و اشرار بودیم.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تحرکات داعش:

++ داعش فیلم جدیدی در اینترنت منتشر کرده است، که از اعدام 9 گروگان خبر می دهد.

طبق این خبر  داعش از افراد اعدامی، پیش از اجرای اعدام مصاحبه کرده تا به جاسوسی و خیانت خود اعتراف کنند.افراد اعدامی دست و چشم بسته ودرحالی که با سلاح تهدید می شدند، در این ویدیو به نمایش در می آیند.در این فیلم همچنین فردی که صورت خود را پوشانده می‌‌گوید: این افراد به اتهام خیانت به دین خدا محکوم به اعدام هستند.

++ گروه تروریستی داعش درصدد ایجاد شبکه تلفن همراه مستقل با نام «داعش تل» در مناطق تحت اشغال خود درعراق و سوریه است. به گزارش انتخاب، یک سایت خبری سوری نوشت گروه داعش اکنون درحال بررسی طرحی است تا با بهره‌برداری از برج‌ها و زیرساخت‌هایی که در مناطق تحت اشغال خود در عراق و سوریه به آن دست یافته است، یک شبکه تلفن همراه مستقل و متعلق به خود به نام «داعش تل» ایجاد کند تا عناصر این گروه و اهالی مناطق تحت اشغال در سوریه و عراق از این شبکه تلفن همراه استفاده کنند.درگزارش پایگاه «کلنا شرکاء» آمده است: داعش در صورت موفقیت درایجاد شبکه همراه مستقل، به منبع مالی مهمی از طریق درآمدهای حاصل ازقبض‌های تلفن‌های همراه دست خواهد یافت.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

قدرت مقاومت اشک نتانیاهو را درآورده است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حامیان تروریست‌ها امروز بهای حماقت و اشتباهات خود را می‌پردازند، گفت: نیروی مقاومت اسرائیل را تضعیف کرده است طوری که نخست‌وزیر اسرائیل امروز در مقابل کنگره آمریکا به گریه و زاری افتاده است.
 هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی تاکید کرد: کسانی که با حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری مرتکب حماقت شدند امروز به آتش این گروه‌ها دچار شده و بهای اشتباهات و حماقت خود را می‌پردازند. وظیفه ما،  توجه به نتایج این حماقت‌ها نیست،  بلکه دفاع از مردم در تمامی این مناطق  ا ست . ما از مردم دفاع خواهیم کرد اما حامیان گروه‌های تروریستی باید پس از تمامی اقداماتشان در منطقه از جمله بازگشایی مرزها و ارسال سلاح خود را اصلاح کنند.
وی گفت: کسانی که در رسانه‌ها دشمن اول را ایران به حساب آورده و مقاومت را جزو تروریست‌ها می‌دانند و تمامی این کشورهای بحران زده و نگرانی که همواره بر آمریکا برای دفاع از خود تکیه می‌کنند امروز می‌بینند که آمریکا آماده دفاع از آنها نیست و با همان خطری مواجهند که خود آن را ساخته‌اند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

شناسایی ۱۰نفر از عوامل اصلی حادثه شیراز

سخنگوی وزارت کشور از شناسایی حداقل۱۰ نفر از عوامل اصلی حادثه اخیر شیراز در حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد

 

حسینعلی امیری با تبیین نتایج تحقیقات هیات ویژه بررسی حادثه شیراز گفت: این هیات به سرپرستی معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور دیروز به شیراز اعزام شد و در اجرای دستور رییس جمهور و آقای رحمانی فضلی بررسی های میدانی و تحقیقاتشان را درباره سه برهه زمانی قبل، حین و پس از واقعه انجام دادند

وی افزود: اعضای این هیات همچنین با مقامات استان فارس که می توانند در کشف حقیقت راهگشا باشند دیدار و گفتگو کردند و شورای تأمین استان فارس با حضور هیات اعزامی تشکیل جلسه داد و ابهامات و پرسش های مطرح درباره ضرب و شتم آقای مطهری بررسی شد

امیری گفت: همچنین مستنداتی مانند فیلم ها و عکس هایی که در اختیار هیات اعزامی بود با شرایط محیطی و محلی تطبیق داده شد و دست کم 10 نفر از عوامل اصلی این حادثه شناسایی شدند

وی افزود: در جلسه شورای تأمین استان فارس مقرر شد دستگاه قضایی و دادستان شهرستان شیراز کار احضار و تحقیق از عوامل اصلی شناسایی شده را آغاز کنند و در این چارچوب دستگاه های اطلاعاتی استان نیز با دادستان همکاری کنند

قائم مقام وزیر کشور گفت: بررسی ها برای تعیین قصور یا تقصیر افراد دیگر حادثه شیراز در حال تکمیل است

امیری افزود: هیات ویژه بررسی این حادثه، گزارش اولیه تحقیقات خود را به رییس شورای امنیت کشور ارائه کرد و وزیر کشور هم دیدگاه ها و راهنمایی های لازم را برای نهایی کردن گزارش ابلاغ کرد

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی ها با نظر وزیر کشور در اختیار مقامات ذی ربط قرار خواهد گرفت، گفت: با توجه به دستور قاطع رییس جمهور و عزم جدی وزیر کشور برای برخورد با عاملان، آمران و مباشران حادثه شیراز، این وزارتخانه مصمم به تکمیل سریع گزارش و برخورد قانونی با عوامل این حادثه است

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه گذشته برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه شیراز با حمله افراد ناشناس مواجه شد

+++++++++++++++++++++++++++++++

اولین کشوری که در مبارزه با تروریسم به عراق کمک کرد ایران بود

سخنگوی رسمی دفتر نخست وزیر عراق بر نقش مثبت ایران در مقابله با تروریست‌های داعش تاکید کرد و افزود اولین کشوری که پس از سقوط موصل و دیگر مناطق به عراق کمک کرد ایران بود.

 «رافد الجبوری» سخنگوی رسمی دفتر نخست وزیر عراق در گفتگو با این شبکه در خصوص اظهارات مسئولان آمریکایی درباره نقش و کمک تسلیحاتی ایران در عراق اعلام کرد: «عراق همواره گفته است به کمک همه کسانی که می‌گویند در این مقابله با تروریست‌ها دوست عراق هستند نیاز دارد و از آن استقبال می‌کند. اما اخباری که رسانه‌های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز درباره انتقال موشک‌ها و تسلیحات ایران به عراق منتشر می‌کنند معمولا به نقل از مسئولان آمریکایی است که هیچ‌گاه نام آن‌ها را نمی‌برند و همواره هویت آن‌ها مجهول می‌ماند. «

 

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در تکریت پس از گذشت این چند ماهی که تحت اشغال داعش قرار داشت درحال حاضر غیرنظامیان زیادی باقی نمانده‌اند و آنجا بمبهای کار گذاشته شده زیادی به وسیله داعش وجود دارد و حتی صحبت از خانه‌های بمب گذاری شده مطرح است. به همین دلیل عراق به کمک دوستانش نیازمند است و عراق هیچگاه پنهان و انکار نکرده است که مشاوران ایرانی و همچنین مشاوران آمریکایی در عراق حضور دارند و حتی مشاورانی از انگلیس، اسپانیا و اردن اینجا حاضر هستند. همه دوستان عراق امروز دعوت شده‌اند به عراق کمک کنند و این یک مسئله کلی است و به یک کشور یا فلان کشور محدود نمی‌شود.» 

 

وی در پاسخ به اینکه آیا تماسی بین مشاوران آمریکایی و مشاوران ایرانی به ویژه در خصوص عملیات تکریت وجود دارد، گفتمن جزئیات مشخصی در اینباره ندارم و نمی‌توانم از طرف ایران یا از طرف آمریکا صحبت کنم. »

 

الجبوری در پاسخ به اینکه چرا آمریکایی‌ها تا این اندازه به عملیات تکریت و به نقش ایران در آن حساس هستند گفت: «من علت را نمی‌دانم اما حساسیتهایی در هر دو طرف وجود دارد و در مقابل بسیاری از مردم نیز به نقش آمریکا و ائتلاف بین المللی حساس هستند و یکی از مسئولان بسیج مردمی نیز در اینباره ابراز نگرانی کرده است. اما باید بگویم عراق در حال حاضر یک کشور تحت اشغال است و دیگر طرف‌ها در مقابله با تروریست‌ها از عراق حمایت می‌کنند. به همین علت باید موضع عراق را بدانند. موضع عراق این است که همه مناطق باید آزاد شود و مردم بیرون رانده شده باید به خانه‌های خود بازگردند و عراق عرصه‌ای برای بروز اختلافات بین این کشور‌ها نیست

 

++++++++++++++++++++++++++++++++

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد