اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار آغاجاری 8/1/94

 

اخبار آغاجاری 8/1/94

اولین نماز جمعه سال 94

تشییع  دختر پیامبر (ص)

مراسم سالگرد شهادت حضرت زهرا (س)

روز اول عید نوروز

تجدید میثاق مسئولین با شهداء

مردم چه می گویند

 

اولین نماز جمعه سال 94

اولین نماز جمعه سال 94 در مورخ 7/1/94 در مسجد جامع آغاجاری به امامت حجتالاسلام نصاری برگزار گردید. ایشان در خطبه ی اول نماز خصوصیات متقین را بیان نمودند و اظهار داشتند : یک فرد متقی ناموس دیگران را ناموس خود می داند و از نگاه سوء به آنان خودداری می کند. آیا ما اینگونه شده ایم که ناموس دیگران را ناموس خومان بدانیم.یک فرد متقی پشت سر دیگران صحبت نمی کند. به آیت لله سید علی قاضی گفتند : آقا فلانی پشت سر شما صحبت می کند . گفت اینطور نیست و اشتباه می کنید. اگر ما بودیم چه می کردیم.

ایشان در خطبه ی دوم نماز هم موارد ذیل را مطرح نمودند.

 

++ سخنان مهم مقام معظم رهبری در حرم امام رضا در ابتدای سال جدید و نامگذاری جدید سال  به  نام دولت و ملت . دولت وقتی رای آورد ، حرام است تخریب آن ،  ولی در عین حال نقد آن ضروری است.

++ رهبری تاکید بر امر بمعروف و نهی از منکر در جامعه داشتند. آیا مردم اکنون در بازار شهر امر بمعروف می کنند.مردم در این ایام بیشتر دنبال امر بمعروف هستند یا دنبال اینکه کدام  جنس قیمتش بالا می رود.

++ بزرگترین منکر کمک به دشمن است. در مسیر دشمن قدم بر داشتن است.

 

++ چرا کارخانه ی کنسرو ماهی آغاجاری چندین سال است تعطیل شده است. این کارخانه می توانست چندین جوان را بر سر کار ببرد و خانواده تشکیل شود. چرا باید جوانان کار آمد بیکار بمانند.

++ چند صد ماهواره و شبکه ی تلویزیونی مخصوص ایران کار می کنند تا جوان ما را منحرف کنند. از صحنه خارج کنند. ولی این حضور جوانان در صحنه نشان می دهد که دشمن به اهداف خود نرسیده است.

++ رهبری در سخنان خود بر رسیدگی به وضعیت معیشت مردم تاکید کردند. البته دشمن فشار می آورد تا مردم از نظام بد بین شوند .

++ دشمن از حضور شما در صحنه وحشت دارد. این تحریم های هسته ای بهانه است. اگر این هم حل شود . بهانه ای دیگر می آورند. بحث حقوق بشر را دنبال می کنند. و ...

++   محکومیت حمله ی عربستان و متحدانش به شیعیان یمن

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تشییع نمادین حضرت زهراء (س)

 

در شب شهادت غمبار حضرت زهراء (س) مردم همیشه در صحنه

 

آغاجاری  در  سه شنبه شب مورخ 4/1/94  بعد از نماز عشاء با

 

حزن و اندوه تابوت دخت گرامی اسلام  را از مسجد جامع آغاجاری

 

تشییع کردند . تشییع کنندگان با سینه زنی و عزاداری و با مداحی

آقای طاهری با حزن و عزا خیابان های شهر را طی نموده و در

حسینیه ی ثار الله اجتماع نمودند. در این مکان ححتالاسلام

مرادی امام جمعه ی موقت شهرستان طی سخنانی اظهار

داشتند :

پیام حضرت زهرا (س) به ما این است که محکم بایستید و نلغزید . در راه دین تا آخرین لحظه تلاش کنید و خسته نشوید.  اگر عده ای یار

پیامبر (ص)  بودند و لغزیدند ، در کنار علی (ع) بودند  و لغزیدند  خوشا به حال آنان که  در کنار اهل بیت (ع) تا آخر ایستادند و از حریم ولایت دفاع کردند. حضرتزهرا(س)  تا زنده بود  در کنار علی بود و از او دفاع کرد. پیام دیگر حضرت زهرا (س) حفظ عفت است . همه باید عفت جامعه ی اسلامی را رعایت کنیم تا حضرت زهراء (س) از ما خوشنود بشوند.

در ادامه آقای طاهری و میلاد مسیح دو نفر از مداحان به مداحی و سینه زنی پرداختند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

مراسم سالگرد شهادت حضرت زهراء (س) در آغاجاری

 

در سالروز شهادت دختر گرامی رسول اکرم (ص) ، آغاجاری

غرق در عزا و ماتم شد. مراسم عزای او در روز سه شنبه

4/1/94 ازساعت 30 : 10  صبح و با سخنرانی

حجتالاسلام مرادی در مسجد جامع آغاجاری برگزار گردید

ایشان طی سخنانی اظهار داشتند :

تاکید حضرت زهراء (س) بر روی نماز و حجاب بود . البته نماز به معنی فقط چند ذکر  نه. زهراء (س) تا آخرین لحظه مدافع حجاب و عفاف بود  و بهترین الگو ، برای همیشه برای همه ی جهانیان است.. ما که الگویمان او است باید مانند او عمل کنیم. حق نداریم  به کسی توهین کنیم  . ما باید در همه ی کارهایمان عفت داشته باشیم ، حتی در کلام هم آن را رعایت کنیم.آن کسانی که در شبکه های ماهواره ای  دم از حضرت زهراء (س) می زنند  ، دروغ می گویند . بر علیه خلفاء و همسر پیامبر (ص)  جوسازی می کنند  ولی در مقابل ظلم اسرائیل به مردم فلسطین  سکوت می کنند. در مقابل ظلم جهان اسلام  سکوت می کنند. این ها به دروغ خود را طرفدار حضرت زهراء (س) قلمداد می کنند. ...

در ادامه  مداح اهل بیت حسین منیر نژاد به نوحه خوانی و

سینه زنی در مورد  مظلومیت حضرت زهرا (س) پرداختند.

نماز ظهر و عصر به جماعت هم از دیگر برنامه ی این روز بود

و سپس سفره پر خوان و برکت حضرت زهراء از طرف خانواده ی

محترم حاج آقا مطلق  (ره) گسترده و از عزاداران حضرت زهراء

پذیرایی شد.

ایشان طی سخنانی اظهار داشتند :

تاکید حضرت زهراء (س) بر روی نماز و حجاب بود . البته نماز به معنی فقط چند ذکر  نه. ارتباط واقعی با معبود و توجه با حال با خدا . زهراء (س) تا آخرین لحظه مدافع حجاب و عفاف بود  و بهترین الگو ، برای همیشه برای همه ی جهانیان است.. ما که الگویمان او است باید مانند او عمل کنیم. حق نداریم  به کسی توهین کنیم  . ما باید در همه ی کارهایمان عفت داشته باشیم ، حتی در کلام هم آن را رعایت کنیم.آن کسانی که در شبکه های ماهواره ای  دم از حضرت زهراء (س) می زنند  ، دروغ می گویند . بر علیه خلفاء و همسر پیامبر (ص)  جوسازی می کنند  ولی در مقابل ظلم اسرائیل به مردم فلسطین  سکوت می کنند. در مقابل ظلم جهان اسلام  سکوت می کنند. این ها به دروغ خود را طرفدار حضرت زهراء (س) قلمداد می کنند. ...

در ادامه  مداح اهل بیت حسین منیر نژاد به نوحه خوانی و

سینه زنی در مورد  مظلومیت حضرت زهرا (س) پرداختند.

نماز ظهر و عصر به جماعت هم از دیگر برنامه ی این روز بود

و سپس سفره پر خوان و برکت حضرت زهراء از طرف خانواده ی

محترم حاج آقا مطلق  (ره) گسترده و از عزاداران حضرت زهراء

پذیرایی شد. این مراسم از طرف هیئت محبین حضرت زهرا (س)

و کانون فرهنگی مسجد برگزار گردید.

همچنین در ایام فاطمیه مراسم سخنرانی در مهدیه ، مسجد جامع و حسینیه ی ثار الله (ع) همه شبه برگزار می گردید.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

روز اول عید نوروز

در اولین روز از سال نو ، تعداد زیادی از اهالی  آغاجاری همراه با خانواده بر سر مزار درگذشتگان خود آمدند و سفره ی هفت سین را بر روی این قبور گستردند تا  نشان دهند که در سال جدید هم ، یاد آنان را فراموش نخواهند کرد. خانواده ی شهداء هم بعد از سالیان طولانی که از شهادت جوانانشان گذشته ، مشتریان دائمی قطعه ی شهداء بودند  و باران اشک بود که از دیدگان ها سرازیر بود. گویی گذشت زمان ، نه تنها یاد آنها را کمرنگ نکرده ، بلکه بیشتر و بیشتر هم نموده است.

یاد تمام درگذشتگان گرامی باد.

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تجدید میثاق مسئولین با شهداء

در روز پنجشنبه مورخ 6/1/93 آقای صفری به همراه مسئولین شهرستان آغاجاری بر سر مزار شهداء حضور یافته و ضمن غبار روبی و عطر افشانی ، فاتحه ای نثار روح شهداء فرستادند و با شهداء تجدید میثاق نمودند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

مردم چه می گویند

++ از شهرداری و شورای شهر به دلیل  آسفالت خیابان های شهرک شهید رجایی تشکر می کنیم و از آنان می خواهیم که توجهی هم به دیگر کوچه های شهر هم بیندارند. اکثر خیابانهای شهر آسفالت درستی ندارند.

 

++ از فرمانداری و شورای شهر می خواهم توجهی هم به تعاونی مسکن فاز 1 و 2 فرهنگیان بنمایند. بیش از صد خانه ساخته شده است و هنگام بارندگی  اصلاً نمی شود از خانه بیرون آمد وتقریباً همه زندانی می شوند.

 

++ از مسئولین می خواهیم که فکری به حال تعاونی مسکن 100 دستگاه شهرک شهید رجایی بنمایند. چند سال است که پول داده ایم و پیمانکار تقاضای پول بیشتری نموده است . از کجا بیاوریم. بسیار ی از ما وسایل خود را فروخته ایم ولی ... از مسئولین می خواهیم فکری به حال ما کنند.

++ وضعیت آب آغاجاری بعد از بارندگی تماشایی است . آب غیر قابل آشامیدن می شود. در نوروز امسال با کمی بارندگی وضعیت آب بسیار غیر بهداشتی شد.

++ این قدر دم از شهرستان آغاجاری می زنید ، این هم شد شهرستان .  یک مرکز اشتغالزا ندارد. یک مرکز تفریحی ندارد. خوب جوانی که جای تفریح ندارد و کار هم ندارد ، شما بگویید چه کند ؟

 

++ شنیده ام بزودی کار ساخت  یادمان شهدای گمنام  آغاز می گردد. خیلی خوب است و از کسانی که این پیگیری را انجام داده اند تشکر می کنم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد