اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 15 / 1/ 94

 

شادی مردم از نتایج مذاکرات هسته ای

 

 

رنگین کمان   15 / 1/ 94

 

کشف مخفیگاه گروهک‌های تروریستی در شرق کشور

اسامی جدید مواد مخدر دلیل بر تازه بودن ترکیبات آنها نیست

شهادت 5 مرزبان در قصرشیرین بر اثر انفجار مین

شهادت 3 مأمور انتظامی در حمله اشرار

 

برای فراموش کردن خاطرات ناخوشایند،سعی کنید بخوابید

افزایش ابتلا به آرتریت روماتوئید با مصرف زیاد چای

شهادت در روز تولد :

مادر شهیدی که ۱۴ سال از خانه بیرون نیامد

مشکلات حافظه با افزایش سن در مردان

شدیدتر از زنان می شود

سیگار و قلیان نکشید و در معرض آن قرار نگیرید

«حافظه ضعیف» از علائم اولیه خطر سکته مغزی است

بیش از ۲۵ هزار جنگجوی خارجی به داعش و القاعده پیوسته اند

  

کشف مخفیگاه گروهک‌های تروریستی در شرق کشور

سخنگوی وزارت کشور گفت: در پی اقدامات امنیتی در هفته‌های پایانی سال گذشته در سیستان و بلوچستان، مخفیگاه گروهک‌های تروریستی کشف شد و تعداد قابل توجهی از آنها دستگیر شدند.

 

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ، درباره آخرین وضعیت دستگیری اعضای گروهک تروریستی جیش العدل در سیستان و بلوچستان و مرزهای شرقی کشور، گفت: خوشبختانه در پایان سال گذشته در حوزه امنیتی و در سیستان و بلوچستان به لطف خدا کارهای بسیار خوبی انجام شد.

وی افزود: در پی اقدامات امنیتی که در سیستان و بلوچستان و در طی هفته های پایانی سال گذشته در این منطقه انجام شد، مخفیگاه گروهک های تروریستی کشف شد و تعداد قابل توجهی از آنها هم دستگیر شدند که البته باید این توفیقات را مرهون همدلی و همکاری همه نیروهای امنیتی، انتظامی، مرزداری، سپاه پاسداران و شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان بدانیم.

سخنگوی وزارت کشور، اظهار داشت: تعدادی از عوامل، آمرین و قاتلینی که در سنوات گذشته افرادی را به شهادت رسانده بودند، دستگیر شده اند که خوشبختانه این کار در حال تکمیل است و این پرونده هرروز نسبت به قبل تکمیل تر می شود.

امیری با بیان اینکه روند تکمیل این پرونده خیلی خوب بوده و پیشرفت های خیلی خوبی نیز حاصل شده است، خاطرنشان کرد: در بررسی ها، عوامل ناامنی از سال 1386 به بعد معلوم و مشخص و تعدادی هم دستگیر شده اند که فعلاً این مقدار از جهت امنیتی قابل انتشار است که در آینده و به موقع اطلاع رسانی بیشتری صورت خواهد گرفت.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

اسامی جدید مواد مخدر دلیل بر تازه بودن ترکیبات آنها نیست

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: اینکه هر روز نام یک نوع مواد مخدر جدید ‏اعلام می‌شود، دلیل بر تازه بودن ترکیبات آن نیست و در واقع همه این مواد ترکیبات مشابهی ‏دارند.

 

دکتر تهمینه باهر گفت: در سیاست ‏های ۱۱ گانه ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر این نکته تاکید شده که در ‏برخورد با موادمخدر، به امر پیشگیری و کاهش تقاضا همزمان با امر مقابله توجه شود و همه ‏این موارد به صورت متوازن، پیش برده شود.

وی افزود: زمانی که مصرف کنندگان موادمخدر درباره جزییات و ترکیبات این مواد، آگاهی ‏داشته باشند، خود این آگاهی می تواند به امر پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان کمک کند تا به سمت مواد نروند.

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه ‏با موادمخدر برای آگاهسازی جامعه به خصوص دانش آموزان و دانشجویان، حضور فعال و ‏جدی دارد و امیدواریم در آینده نزدیک آثار این اقدامات پیشگیرانه، در سطح جامعه مشاهده ‏شود.‏

باهر درباره تازه ترین تغییرات در نوع و ترکیب مواد مخدر نیز گفت: نتایج تحقیقات ما ‏تغییرات خاصی را در این خصوص نشان نمی دهد. اینکه هر روز نام یک نوع مواد مخدر جدید ‏اعلام می شود، دلیل بر تازه بودن ترکیبات آن نیست و درواقع همه این مواد ترکیبات مشابهی ‏دارند و همان ترکیبات قبلی تنها با نام جدید معرفی می شوند

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

شهادت 5 مرزبان در قصرشیرین بر اثر انفجار مین

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین در استان کرمانشاه از شهادت پنج نفر از نیروهای هنگ مرزی مستقر در پاسگاه سه تپان بخش مرزی سومار از توابع این شهرستان در اثر انفجار مین خبر داد.

 

نعمت الله نازپرورده افزود: این نیروها با دو دستگاه خودروی انتظامی در منطقه مشغول تردد بودند که با مین به جای مانده از جنگ تحمیلی برخورد کرده و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

پاکسازی عمومی تا عمق 30 سانتیمتری اراضی آلوده به مین شهرستان قصرشیرین در بهمن سال 91 به اتمام رسید و اینک اکیپهای پاکسازی مرکز مین زدایی ماموریت خود را برای پاکسازی عمقی و بازنگری تا عمق 80 سانتیمتری و به بیانی دیگر پاکسازی مکانیزه و عملیات کوبش را در دستور کار دارند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت با عراق 186 کیلومتر مرز مشترک دارد و در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

شهادت 3 مأمور انتظامی در حمله اشرار

موسوی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از شهادت 3 مأمور انتظامی و زخمی شدن 2 مأمور دیگر در حمله اشرار به ایستگاه پلیس در حمیدیه خبر داد.او افزود :ساعت 3 بامداد افراد مسلحی با حمله به چادر محل استقرار پلیس در شهر حمیدیه اقدام به تیراندازی کردند که در این حمله 3 مأمور پلیس که دو تن از آنها سرباز بودند،  به شهادت رسیده و دو مأمور دیگر مجروح شدند.

وی ادامه داد: دو مأمور مجروح بلافاصله به مراکز درمانی اهواز منتقل شدند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

برای فراموش کردن خاطرات ناخوشایند،سعی کنید بخوابید

براساس تحقیقات جدید علمی، خواب هایی که افراد در زمان بیداری به یاد می آورند این امکان را به آنها می دهد که مرگ،جدایی، فشار کار و دیگر تنش های شغلی و دیگر شوک های هیجانی را آسان تر فراموش کنند.

 

این در حالی است که خواب همچنان به عنوان یکی از رازهای مهم علمی باقی مانده است. زمان زخم ها را التیام می بخشد. به ویژه زمانی که در خواب به سر می بریم.

این نتیجه تحقیق انجام شده توسط محققان آمریکایی دانشگاه برکلی است که در اواخر نوامبر در نشریه کورنت بیولوژی به چاپ رسیده است.خواب ضروری است زیرا به انسان نیرو می دهد و از سوی دیگر ممکن است دارای خواص درمانی هم باشد.این تجربه از بررسی اسکنرهای مغزی 34 نفر تشکیل شده که 150 عکس تحریک آمیز و شوک آور به آن ها نشان داده شد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

افزایش ابتلا به آرتریت روماتوئید با مصرف زیاد چای

پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون آمریکا هشدار داده اند که مصرف زیاد چای خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

 

تحقیقات روی بیش از 76 هزار زن داوطلب نشان داده که مصرف زیاد چای خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید را افزایش می دهد در حالی که نوشیدن قهوه این تاثیر مضر را ندارد.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون تاکید می کنند کسانی که بیش از چهار فنجان در روز چای می نوشند، 78 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) هستند.

به گفته آنان نوشیدن هفتگی هر مقدار چای، 40 درصد خطر بروز این بیماری را تشدید می کند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

شهادت در روز تولد :

شهید علی اکبر ابراهیمی شهیدی که زمان شهادت دقیقا ۲۰ سال داشت تا هدیه تولد بیست سالگی اش را فقط از خدا بگیرد.این شهید جوان متولد ۲۵ اردیبهشت ۱۳۴۵ بود که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه مهران به شهادت رسید.

 

+++++++++++++++++++++++++

مادر شهیدی که ۱۴ سال از خانه بیرون نیامد

مادر شهید «رضا مشعوف» ۱۴ سال از خانه بیرون نرفت. این مادر تمام این ۱۴ سال را منتظر فرزند شهیدش نشست تا روزی پسرش زنگ خانه را بزند. ۱۴ سالی که با آمدن خبر شهادت رضا به پایان رسید.

فرزندی که ۱۷ سال به خانه نیامد و ۱۴ سال مادر برای بازگشت دردانه اش چشم به در دوخت تا مبادا فرزندش بیاید و او خانه نباشد.

معصومه راستگو، مادری است که ۱۴ سال امید داشت زنگ در به صدا در بیاید و فرزندش را در چارچوب در ببیند و به امید دیدن چنین لحظه ای ۱۴ سال خودش را خانه نشین کرد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

مشکلات حافظه با افزایش سن در مردان شدیدتر

از زنان می شود

 

مطالعات محققان کلینیک مایو در آمریکا نشان می دهد که کاهش عملکرد حافظه بر اثر افزایش سن، در مردان شدیدتر از زنان است.

 این مطالعات نشان می دهد که مشکلات حافظه مرتبط با پیری، در مردان شدیدتر از زنان است و این موضوع هیچ ارتباطی با ژن مرتبط با آلزایمر (ژن APOE ε4 ) ندارد.   این تحقیقات بر روی 1246 داوطلب و با استفاده از تصویربرداری MRI و ارتباط این ژن با تجمع آمیلویید و بیماری آلزایمر انجام شده است.   تمام این موارد نشان می دهد که حافظه مردان با افزایش سن، آسیب پذیر تر از حافظه زنان است؛ البته این موضع ارتباطی به بیماری آلزایمر ندارد.   بیماری پیش رونده آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار فرد می شود. این بیماری معمولا پس از 60 سالگی بوجود می آید ولی دلیل آن همیشه کهولت سن نیست و عوامل ژنتیکی، سکته مغزی و شوک عاطفی نیز می توانند منجر به این بیماری شود.   در آمریکا در هر 67 ثانیه، یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود و در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

سیگار و قلیان نکشید و در معرض آن قرار نگیرید

سیگار و قلیان از ۴هزار ماده سمی تشکیل شده است که ۷۰ ماده آن سرطان زا هستند، طی یکبار مصرف قلیان، مقادیر زیادی منواکسید کربن، فلزات سنگین و ترکیبات شیمیایی سرطان زای حاصل از احتراق زغال و مواد ایجاد کننده حرارت و توتون استنشاق می‌شود. این ترکیبات در مقایسه با سیگار به مراتب بیشتر و اثرات سوء آن نیز برای مصرف کننده و همچنین افراد در معرض دود تحمیلی شدیدتر است. هر شش ثانیه در جهان یک نفر در اثر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دخانیات از جمله قلیان و سایر مواد دخانی جان خود را از دست می دهند.  مصرف کنندگان قلیان و اطرافیان آنها که در معرض دود تحمیلی قرار دارند، همچون مصرف کنندگان سیگار مبتلا به انواع بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی و سرطان‌ها خواهند شد. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

«حافظه ضعیف» از علائم اولیه خطر سکته مغزی است

دانشمندان هلندی در تحقیقاتی که داشتند، گفتند: از دست دادن حافظه در سنین بالا می‌تواند از علائم اولیه خطر سکته مغزی باشد.

 با بالا رفتن سن، حافظه نیز تغییر می‌کند؛ این موضوع ربطی به آلزایمر ندارد فقط در مورد اشخاصی صحبت می‌کنیم که حافظه آنها ضعیف می‌شود.

یک تیم هلندی از دانشگاه روتردام در مورد کم شدن حافظه در سنین بالا تحقیقاتی داشت؛ آنها گفتند: گاهی اوقات کم شدن حافظه در سنین بالا می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش دهد.

این محققان به مدت 10 سال، 10 هزار زن و مرد بیش از 55 ساله را تحت نظر داشتند و عملکرد شناختی و از دست دادن حافظه آنها را مورد ارزیابی قرار دادند.

در این آزمایش پارامترهای سن، جنس، وزن، سیگار کشیدن، فشار خون بالا، زندگی حرفه‌ای، وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیز در نظر گرفته شد و موارد سکته مغزی شناخته شدند.

نتایج نشان دادند زمانی که حافظه مکرراً دچار لغزش می‌شود، خطر ابتلا به درد و رنج سکته مغزی را حدود 20 درصد افزایش می‌دهد؛ این ارزیابی نسبت به افرادی است که فراموشی ندارند.

البته این به این معنا نیست که سیستماتیک چنین اتفاقی می‌افتد بلکه باید تمام عوامل را در نظر داشت؛ در حال حاضر فرض بر این است که جریان خون در مغز کاهش پیدا می‌کند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

بیش از ۲۵ هزار جنگجوی خارجی به داعش و القاعده پیوستند

کارشناسان می‌گویند سرازیر شدن جنگجویان خارجی به کشورهایی که این گروه‌ها در آنها فعالیت دارند، از هر زمان دیگری بیشتر است

این جنگجویان از دست کم ۱۰۰ کشور به کشورهایی چون عراق، سوریه، لیبی و پاکستان سفر کرده‌اند

در گزارش سازمان ملل آمده است که این موضوع، تهدیدی آنی و درازمدت برای امنیت جهان است

این گزارش اضافه می‌کند که تعداد جنگجویان خارجی "به شکل قابل توجهی افزایش یافته" و در فاصله زمانی اواسط سال ۲۰۱۴ تا مارس ۲۰۱۵ رشدی ۷۱ درصدی داشته است

در گزارش سازمان ملل هشدار داده شده که شکست گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، در عراق و سوریه ممکن است به پراکنده شدن جنگجویان باتجربه در سراسر جهان منجر شود

گزارش سازمان ملل هشدار داده که شکست داعش در سوریه و عراق می‌تواند به پراکنده شدن جنگجویان در جاهای دیگر منجر شود

این کارشناسان در گزارش خود می‌گویند سوریه و عراق میزبان ۲۲ هزار جنگجوی خارجی هستند. همچنین ۶۵۰۰ جنگجوی خارجی در افغانستان و صدها نفر در یمن، لیبی، پاکستان و سومالی حضور دارند

تعداد زیادی از این جنگجویان از تونس، مراکش، فرانسه و روسیه آمده‌اند

تعداد افرادی که از کشورهای مالدیو، فنلاند و ترینیداد و توباگو به کشورهای پایگاه فعالیت داعش و القاعده سفر کرده‌اند نیز افزایش یافته است

 

لازم به ذکر است کشورهای غربی با همکاری تعدادی از کشورهای خائن اسلامی اقدام به تحهیز این گروهک نموده ، بطوری که اکنون خود این کشورها از آن احساس خطر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد