اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 21/1/94

 

 

رنگین کمان  21/1/94

رهنمودهای مهم رهبری

قدرت‌ها پاسخ دهند چرا دانشمندان ایرانی را کشتند

انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

درگیری مرگبار مرزبانان با اشرار مسلح

دستگیری عوامل ترور در حمیدیه

مجاهدین خلق و ادامه خیانت

روحانی شهیدی که اعلامیه شهادتش را نوشت

داعش :

روشی دیگر برای دفع سکته مغزی

تنهایی خطر بیماریهای قلبی را بالا می‌برد

سیب زمینی از اضافه وزن جلوگیری می‌کند

خودکشی جمعی 30 راننده چینی!

 یک میلیون و 300 هزار نفر کشته

  

رهنمودهای مهم رهبری :

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورخ 20/1/93  در دیدار جمعی از بانوان، شاعران و ذاکران اهل بیت علیهم السلام ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مطالب بسیار مهمی را درخصوص مذاکرات هسته ای و همچنین تحولات یمن بیان کردند که قسمت هایی از آن بیان می شود:

اگر از من سؤال شود که «شما موافق مذاکرات اخیر هسته ای هستید یا مخالف»، می گویم نه موافق هستم و نه مخالف، چون هنوز اتفاقی نیفتاده است. همه مشکل بعد از این است که باید درباره جزئیات بحث و گفتگو شود زیرا طرف مقابل، لجوج، بدعهد، بد معامله و اهل از پشت خنجر زدن است و ممکن است در دوره ی بحث درباره جزئیات، کشور و ملت و مذاکره کنندگان را در حصار قرار دهند .

من از توافقی که عزت ملت ایران را تأمین کند، صددرصد حمایت می کنم و اگر کسی بگوید که رهبری با رسیدن به توافق مخالف است، سخن خلاف واقع گفته است . برخی اوقات گفته می شود که جزئیات این مذاکرات، زیر نظر رهبری است در حالیکه این سخن دقیق نیست
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من نسبت به مذاکرات بی تفاوت نیستم اما تا بحال در جزئیات مذاکرات دخالت نکرده ام و از این پس هم دخالت نخواهم کرد . من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوبها و خط قرمزها را عمدتاً به رئیس جمهور و در برخی موارد محدود به وزیر امور خارجه گفته ام اما جزئیات در اختیار آنها است
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنده به مجریان مذاکرات هسته ای اعتماد دارم و تاکنون تردیدی نسبت به آنها نداشته ام و ان شاءالله که در آینده هم، اینچنین باشد اما درخصوص مذاکرات هسته ای، دغدغه جدی دار د.

ایشان با اشاره به برخی موافقت ها و مخالفت ها با مذاکرات هسته ای خاطرنشان کردند: نباید در این خصوص مبالغه و عجله شود بلکه باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد .

رهبر انقلاب کار این روزهای دولت سعودی در یمن را مشابه جنایت صهیونیستها در غزه خواندند و به دو جنبه مهم این موضوع پرداختند
ایشان اقدام علیه ملت یمن را «جنایت، نسل کشی و قابل تعقیب بین المللی» دانستند و افزودند: کشتن کودکان، تخریب خانه ها و نابود کردن زیر بناها و ثروتهای ملی یک کشور، جنایتی بزرگ است


رهبر انقلاب تأکید کردند: یقیناً سعودیها در این مسئله خسارت و ضرر خواهند کرد و به هیچ وجه پیروز نخواهند شد.

ایشان درخصوص دلیل پیش بینی شکست سعودیها گفتند: دلیل این پیش بینی واضح است، زیرا توانایی نظامی صهیونیستها چندین برابر سعودیها و منطقه غزه نیز یک منطقه کوچک بود، اما آنها نتوانستند موفق شوند، در حالیکه یمن، کشوری پهناور و با جمعیت دهها میلیونی است
رهبر انقلاب تأکید کردند: سعودیها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آنها  به خاک مالیده خواهد شد.

ما با سعودیها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم اما همیشه می گفتیم که آنها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می دهند، اما چند جوان بی تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند جنبه توحش را بر جنبه متانت و ظاهرسازی غلبه می دهند، که این کار قطعاً به ضررشان تمام خواهد شد .

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

قدرت‌ها پاسخ دهند چرا دانشمندان ایرانی را کشتند

 دکترحسن روحانی ، رئیس جمهوری  در همایش ملی روز فناوری هسته‌ای در سالن اجلاس سران، اظهار داشت :

شرق و غرب عالم به صدامیان کمک کردند و ما دست تنها بودیم، انواع هواپیماها و موشک‌ها و سلاح‌های شیمایی که ممنوع بود، انواع تانک‌ها و ... همه را به صدام دادند اما یک چیز را از ما نتوانستند بگیرند و آن اراده و انگیزه و ایمان ملت ایران برای ایستادگی و مقاومت بود .ما نه در برابر عراق بلکه در برابر همه حامیان آن پیروز شدیم و نگذاشتیم یک میلیمتر مربع از خاک این سرزمین در اشغال اشغالگران قرار گیرد .ما قربانی سلاح شیمیایی بودیم. علیه ما سلاح شیمایی استفاده کردند نه در میدان جنگ که در شهر سردشت ما شاهد استفاده دشمن از سلاح شیمیایی بر علیه ملتمان بودیم. اما ما مقابله به مثل نکردیم و به دنبال سلاح شیمایی و ساخت آن نرفتیم ، بلکه به معاهده و کنوانسیون منع سلاح شیمیایی پیوستیم و این نشان می‌دهد که ملت ایران به دنبال کشتار جمعی نبوده، نیست و نخواهد بود

ما هیچ توافقی را امضاء نخواهیم کرد ، مگر آنکه در اولین روز اجرای توافق تمامی تحریم‌های اقتصادی در همان روز لغو شود.

رئیس قوه مجریه خطاب به برخی از قدرت‌های مدعی گفت:

شما برخی از قدرت‌هایی که مدعی انسانیت هستید ، چرا دانشمندان ما را کشتید؟ چرا خون آنها را ریختید؟ چرا ملت ما را تحریم کردید؟ چرا دارو و گندم را بر این مردم تحریم کردید؟ چرا پول و گردش مالی را تحریم کردید؟ شما کار غیرانسانی کردید و مسیرتان ناصحیح بود، فکر کردید با تحریم غیرقانونی و فشار می‌توانید یک ملت مسلمان، شجاع و غیور و فرهنگساز را تسلیم کنید زیرا بدانید اشتباه بزرگی کردید .

از سرنوشت صدام درس بیاموزیم زیرا اگر تجاوز، بمباران جواب می‌داد صدام جواب می‌گرفت، آن مسیر ناصحیح را ادامه ندهید . 

++++++++++++++++++++++++++++++++++

انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت اعضای آن خبر داد. یک تیم تروریستی وابسته به سرویس های جاسوسی بیگانه در منطقه "قصر قند" و "نیک شهر" در جنوب شرق کشور با اقدام قاطع رزمندگان قرارگاه نیروی زمینی سپاه منهدم و اعضای آن به هلاکت رسیدند.

در این عملیات پس از یک سلسله عملیات شناسایی، تعقیب و گریز طی روزهای اخیر انجام و مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی آنان به دست رزمندگان این قرارگاه افتاد.

سردار سرتیپ پاسدار محمدپاکپور در تشریح جزئیات این عملیات اظهار داشت: در پی اقدامات دقیق اطلاعاتی و کشف و شناسایی آثار تردد و استقرار یک تیم تروریستی وابسته به سرویس های جاسوسی بیگانه در ارتفاعات منطقه "قصر قند" نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات انهدام این تیم تروریستی را با سرعت و قاطعیت آغاز و طی این عملیات سه نفر از اشرار مسلح را به هلاکت رساندند

وی افزود: در این عملیات همچنین دو نفر از تروریست ها زخمی و تعدادی از آنها دستگیر شدند

سردار پاکپور گفت: در این عملیات خسارات سنگین به تروریست ها وارد شد و از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی از جمله 200 کیلوگرم موارد منفجره، فیتیله های انفجاری، مهمات کلاشینکف و تیربار، چاشنی های مکانیکی و کیت های الکترونیکی کشف و ضبط گردید

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اعلام اینکه منطقه به طور کامل از لوث وجود تروریست های وابسته به استکبار جهانی پاکسازی گردید تصریح کرد: فرزندان ملت ایران در قرارگاه قدس این نیرو با اشراف و آمادگی همه جانبه خود با هر گونه اقدامی که بخواهد امنیت منطقه و مردم را به مخاطره بیاندازد با قاطعیت برخورد خواهد کرد

++++++++++++++++++++++++++++++++++

درگیری مرگبار مرزبانان با اشرار مسلح

 

 

فرماندار چابهار از شهادت هشت مامور مرزبانی سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار مسلح خبر داد ضمن ت

او گفت : اشرار مسلح با کمینی که در منطقه مرزی میل 239 در جنوب شرقی ایران در حدفاصل باهوکلات و پیشین نزدیکی مرز پاکستان و ایران انجام دادند ، این مرزبانان را به شهادت رساندند در این حمله تروریستی ماموران نیز با اشرار درگیر شدند که تعدادی از آن‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند.

ملاحظات:  با توجه به ضذبات سنگینی که به مراکز اشرار و ضد انقلابیون زده شده است ، آنان قصد نا امنی در کشور را در جهت خدمت به اربابان خود را دارند .

همچنین در اقدام تروریستی دیگر ، دو نفر از نیروهای سپاه به شهادت رسیدند.

+++++++++++++++++++++++++++++++

عوامل حادثه تروریستی اخیر شهرستان حمیدیه دستگیر شدند

سرهنگ سیدرحمان موسوی اظهار داشت: عملیات شناسایی و دستگیری عوامل تروریستی حمیدیه با همکاری و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

وی بدون ذکر تعداد دستگیرشدگان حادثه تروریستی حمیدیه و انگیزه آنان از این اقدام ضد انقلابی اظهار داشت: به زودی جزییات دقیق شناسایی و دستگیری و انگیزه آنان به اطلاع مردم شهید پرور و خانواده های داغدار شهدای این حادثه تروریستی خواهد رسید.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد: عوامل اصلی حادثه تروریستی حمیدیه در اختیار نیروی انتظامی است و بازجویی از آنان شروع شده است.

در جریان این حادثه تروریستی که 13فروردین ماه 1394 در پاسگاه موقت روستای گمبوعه در نزدیک شهرستان حمیدیه رخ داد سه تن از نیروهای انتظامی در دم به شهادت رسیدند و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

مراسم تشییع پیکر پاک این شهدا روز شنبه با حضور مردم مومن حمیدیه و مسوولان ارشد استان خوزستان و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

مجاهدین خلق و ادامه خیانت

علی البدیری"، رئیس حزب الدعوة الاسلامیة، در پارلمان عراق تاکید کرد که گروه تروریستی مجاهدین خلق، با همکاری رژیم صهیونیستی، تروریستهای جنایتکار داعش را به اطلاعات امنیتی مجهز می کند.

این مقام عراقی در ادامه ی گفتگویش،افزود: نمایندگان ائتلاف ملی در پارلمان درخواستی رسمی را به دولت برای اخراج گروهک تروریستی مجاهدین خلق و رهایی عراقی ها از شر آنان ارائه کرده اند.

رئیس الدعوه تاکید کرد: گروهک تروریستی مجاهدین خلق یک گروهک جاسوسی صهیونیستی است که در زمان رژیم سابق صدام برای از بین بردن بافت عراق گمارده شده بود.

این مسئول عراقی تصریح کرد: این گروهک تروریستی در کشتار انقلاب ملت عراق علیه ظلم و طغیان در سال 1991 نقش جنایتکارانه ای داشت همچنانکه با روش های مختلف مردم بیگناه این کشور را به قتل می رساند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که گروهک تروریستی مجاهدین خلق به اقدامات جنایتکارانه اش با ارائه اطلاعات جاسوسی به گروههای تروریستی ادامه می دهد و از دولت عراق خواست تا با اتخاذ تصمیمی شجاعانه آنان را از خاک این کشور طرد کند تا به این ترتیب جدیت خود را در برقراری امنیت و اشتیاقش را برای حفظ جان بیگناهان به اثبات برساند.

این در حالی است که "صادق اللبان" یکی از نمایندگان پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون در اظهاراتی گفت: نیروهای امنیتی عراقی و دستگاه اطلاعات و امنیت عراق به شکل مستمر تحرکات تروریستهای مجاهدین خلق و اهدف آنان را زیر نظر دارد و رصد می کند.

وی سازمان ملل متحد و کشورهای حمایت کننده از گروه تروریستی داعش را به ضرورت اتخاذ تدابیر سریع برای اخراج فوری عناصر گروهک تروریستی مجاهدین خلق به عراق فراخواند.

این نماینده ی عراقی اینگونه اظهار عقیده کرد که اهداف این گروهک در خاک عراق مشخص است و بلکه از سوی نیروهای امنیتی و دستگاه اطلاعاتی تحت مراقبت و کنترل قرار دارد.

وی افزود: این پرونده سابقا به جریان افتاده بود و در حال حاضر به علت وضعیت امنیتی کشور و ورود تروریستهای داعش به استان نینوا بسته شده است و به زودی دوباره در صورت پایان یافتن موضوع تروریسم در عراق از سرگرفته می شود.

 

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

روحانی شهیدی که اعلامیه شهادتش را نوشت

 علی دوستدار، یکی از دوستانش نقل می کند: وقتی برای آخرین بار به جبهه می رفت در پایگاه، همان پلاکارد معروف «شهادت برادر بسیجی حجت ایرانی مبارک باد» را نوشت و به من داد.از میان عکس هایش یکی دو تا را انتخاب کرد و گفت: برای اعلامیه از این دو عکس استفاده کنید؛ چند قطعه شعر به من داد و گفت: در خانه و مجلس ختمش در مسجد بخوانم.

وقتی جنازه اش را آوردند با چشمی گریان، پلاکارد نوشته اش را از پایگاه برداشته و جلوی درِ خانه زدیم.

همچنین نقل می کند: حدود دو سال از شهادت حجت می گذشت. روزی در بنیاد شهید، پروندۀ فرهنگی شهداء را تدوین می کردم که چشمم به تعدادی نامه افتاد؛ نامه های رزمندگان که در آستانۀ عملیات ها نوشته شده بود.در میان آن ها نامه حجت را هم دیدم.روی پاکت نامه نوشته شده بود: این نامه ای است از بندۀ حقیر خدا، حجت ایرانی به فرمانده محترم گردان.نامه را گشودم؛ وی در سال 1361 نامه ای به فرماندۀ گردانش نوشته بود، در آن نامه آمده: «در خواب حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) را زیارت کرده و آقا به او وعده شهادت داده است».سرانجام حجت ایرانی در اوایل دی ماه 1365 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید.

 

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

داعش :

++ سرکردگان داعش در حکم جدید خود برخی رفتارها را برای جوانان حرام اعلام کردند. طبق این حکم، سیگار کشیدن، پوشیدن شلوار جین و نگهداری موسیقی در تلفن همراه جرم محسوب می شود. گفته می شود خاطیان توسط نیروهای داعش بازداشت شده و به حبس محکوم خواهند شد.هم اکنون این حکم در شهر رقه سوریه اجرایی شده است و به زودی در دیگر مناطق تحت تصرف داعش نیز اجرا خواهد شد.

 

++ نعیم الکعود، شیخ عشیره البونمر در استان الانبار واقع در غرب عراق عنوان داشت که تشکیلات تروریستی داعش حدود 300 زندانی خود را در شهر مرزی قائم با سوریه اعدام کرد.وی درادامه افزود: در میان افراد اعدام شده افسران و نیروهای پلیس به همراه غیر نظامیان که طی 6 ماه گذشته در زمان تسلط داعش بر شهر قائم در غرب الرمادی بازداشت شده بودند دیده می‌شود.الکعود تاکید کرد: اعدام این 300زندانی به صورت دسته جمعی صورت گرفت به طوریکه تمام زندانیان در یکی از میدانهای شهر جمع آوری شده و به سر و سینه و شکم آنها شلیک شد در نهایت اجساد این افراد در گورهای دسته جمعی دفن شد.

++  داعش یک مرد عراقی را به جرم ترویج سحر و جادو گردن زدند. این فرد پس از اینکه به جرم جادوگری به مرگ محکوم شد، در میدان اصلی یکی از شهرهای استان صلاح الدین عراق گردن زده شد.

 

++ گروه تروریستی داعش قلعه «باشطابیا»، از قلعه‌های تاریخی را در شهر موصل منفجر کرد.این قلعه اثری از دوران اتابکی در قرن ششم هجری -- دوازدهم میلادی  بود.در بیانیه وزارت گردشگری و آثار تاریخی عراق آمده است: «داعش در شرایطی بقایای این قلعه تاریخی را هدف قرار داد که مزار و بارگاهی در آن وجود ندارد. در نتیجه این حرکت زشت بیانگر رویکردهای خرابکارانه و جنایتکارانه این قوم در نگرش به تمدن و فرهنگ است.»

 

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

روشی دیگر برای دفع سکته مغزی

بررسی محققان چینی نشان داد که اسید فولیک همان دارویی که زنان در بارداری برای کمک به دفع کردن نواقص هنگام تولد نوزاد مصرف می‌کنند، در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کننده است.

به گفته یک کارشناس سلامت قلب آمریکا، این یافته‌ها جذاب هستند.

دکتر «سوزان استین‌بایون» متخصص پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان «لناکس»‌، «ماساچوست هیل»  در شهر «نیویورک» گفت که اگر تمام آنچه که برای جلوگیری از بزرگترین تهدیداتی که متوجه سلامت است یک ویتامین باشد، بنابراین می‌بایست بررسی سطح اسید فولیک خون و مکملات آنها در صورت لازم مورد بررسی قرار گیرد.

تحقیقات جدید توسط دکتر «یونگ هیو» از بیمارستان اول دانشگاه پکن انجام شد و تیم هیو بیش از 20 هزار بزرگسال را در این کشور با فشار خون بالا که از یک حمله قلبی یا سکته قلبی رنج می‌بردند را بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان به طور تصادفی برای مصرف روزانه یک قرص اسید فولیک و داروی انالاپریل فشار خون بالا (نام تجاری Vasotec) و یا یک قرص با انالاپریل به تنهایی در نظر گرفته شدند.

این تحقیقات نشان داد که در طی یک دوره درمان 4.5 ساله، نخستین سکته مغزی برای اولین بار در 2.7 درصد از افراد در گروه انالاپریل / اسید‌فولیک و 3.4 درصد از افراد در گروه انالاپریل رخ داده است.

و این بدان معناست در میان افرادی که  انالاپریل / اسیدفولیک مصرف کرده بودند 21 درصد با کاهش سکته مغزی روبرو شده‌اند.

بر اساس بررسی انجمن سکته آمریکا، سکته مغزی ایسکمیک، سکته مغزی ناشی از انسداد است و حدود 87 درصد از تمام سکته مغزی را تشکیل می دهند.

و در واقع این نوع سکته مغزی، زمانی اتفاق می‌افتد که یک لخته خون یا چربی، موجب انسداد رگ و قطع جریان خون در مغز شود.

انسداد شریان می‌تواند داخل یا اطراف مغز رخ دهد، همچنین لخته‌های خونی می‌توانند توسط جریان خون از دیگر نقاط بدن به مغز آورده شوند.

نتایج این پژوهش‌ در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد و به طور همزمان در در کالج آمریکایی قلب و عروق در «سن‌دیگو» ارائه شده است.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تنهایی خطر بیماریهای قلبی را بالا می‌برد

به گفته محققان کانادایی انزوا و تنهایی اثرات سوء در سلامت جسم و روان به خصوص خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دارد.

نداشتن روابط اجتماعی بر عملکرد قلب تاثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. محققان در بسیاری از مطالعات اثرات انزوا در سلامت جسمی و روانی مورد بررسی قرار داده‌اند.

مطالعه انجام شده توسط روانشناسان دانشگاه کونکوردیا در مونترال نشان دادند تغییرات اساسی و عاجل زیست محیطی نقش مهمی در بیماری‌های قلبی دارند.

به خصوص در مورد دانشجویان خارجی در کبک به دلیل نداشتن ارتباط‌های اجتماعی و تنهایی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

یک تیم تحقیقاتی کانادایی بر روی افرادی که موفق به پیدا کردن دوست نشده و تنها مانده بودند با آنهایی که از نظر رابطه اجتماعی موفق بودند تحقیقاتی کردند به این نتیجه رسیدند که روابط اجتماعی تاثیر زیادی در سلامت افراد دارد؛ در این تحقیقات محققان متوجه شدند ضربان قلب افراد اجتماعی بهتر از ضربان قلب گروه دیگر می‌زند.

یکی از متخصصان توضیح داد: این موضوع نشان می‌دهد انزوا می‌تواند اثرات سوء برسلامت فیزیکی داشته باشد، یعنی مانع عملکرد سیستم عصبی پاراسمپاتیک می‌شود.

این امر نه تنها در دانشجویان خارجی دیده شده بلکه برای هر کسی که به یک کشور یا شهر جدید دیگری می‌رود و افرادی که در کشور خود منزوی می‌شوند نیز اتفاق می‌افتد.

 واضح است خانواده، دوستان و آشنایان و گذراندن اوقات فراغت با آنان اثرات مفیدی در سلامت جسم و روح انسان دارند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

سیب زمینی از اضافه وزن جلوگیری می‌کند

در یک  بررسی که توسط محققان در کانادا صورت گرفت، مشخص شد سیب زمینی می‌تواند از اضافه وزن جلوگیری کند.

دانشمندان دانشگاه مک گیل در مونترال در آزمایشاتی که بر روی موش‌ها انجام دادند مشاهده کردند موش‌های 25 گرمی در یک رژیم غذایی چاقی با خوردن سیب زمینی، مبتلا به اضافه وزن نشدند.

در این مطالعه محققان موش‌ها را به دو گروه تقسیم کردند؛ در رژیم غذایی یک گروه از موش‌ها، عصاره سیب زمینی اضافه کردند و پس از ده هفته، موش‌هایی که عصاره سیب زمینی نخورده بودند 16 گرم و موش‌هایی که در رژیم غذایی آنها عصاره سیب زمینی بود، 7 گرم اضافه وزن داشتند.

برای اطمینان از این نتایج، محققان انواع مختلف سیب زمینی را تست کردند و همان نتایج قبل را دریافت کردند.

به گفته دانشمندان سیب زمینی به علت داشتن پلی فنل‌ها از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

خودکشی جمعی 30 راننده چینی!

بیش از 30 راننده تاکسی که در مرکز پکن، پایتخت چین دست به اعتراض زده بودند به بیمارستان انتقال یافتند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، گمان می‌رود آنها برای نشان دادن اعتراض خود برای خودکشی تلاش کرده و پس از خوردن سم دفع آفات مسموم شده باشند.
پلیس چین می‌گوید این راننده‌ها در حالی که به زمین افتاده بودند، در خارج ساختمانی در احاطه بطری‌های سم پیدا شدند.
به گفته پلیس زندگی هیچ یک از این رانندگان در خطر نیست.
بر اساس گزارش‌ها این معترضان از استان هیلانجینگ در شمال شرق به پایتخت آمده‌اند تا ضد افزایش مبلغ پرداختی رانندگان به شرکت‌های تاکسیرانی اعتراض کنند.در چین رانندگان تاکسی سالانه به اندازه چهار‌هزار یوان در سال تعرفه می‌پردازند. گفته می‌شود رانندگان معترض شاکی بوده‌اند که مبلغ تعرفه‌ای که برای رانندگان تاکسی در استان «هیلانجینگ» مقرر شده از تعرفه رانندگان تاکسی در پکن بالاتر است.
خبرنگاران می‌گویند از مناطق دوردست به مرکز آمدن برای بیان اعتراض در چین امری معمول است.اعتراض به مسائل مربوط به شغل، زمین،  مسائل زیست محیطی و سایر مسائل اجتماعی در چین زیاد اتفاق می‌افتد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

 یک میلیون و 300 هزار نفر کشته

براساس تحقیقات جدید، آمریکا به بهانه جنگ علیه تروریسم، یک میلیون و 300 هزار نفر را در افغانستان، پاکستان و عراق کشته است.


بر اساس گزارشی که توسط سازمان‌های غیردولتی «مسئولیت اجتماعی پزشکان»، «بقای جهانی پزشکان» و «پزشکان بین‌المللی برای پیشگیری از جنگ هسته‌‌ای» منتشر شده است، نظامیان آمریکایی پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001 تاکنون بیش از 220 هزار نفر را تنها در افغانستان کشته‌اند.
طبق گزارش فوق، شمار کل کشته‌های سه کشور افغانستان، پاکستان و عراق در چارچوب طرح جنگ علیه تروریسم آمریکا، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر است. این آمار از آمارهای ارائه شده قبلی به مراتب بیشتر است.
ایالات متحده پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر در سال 2001، لشکرکشی خود را به خاورمیانه آغاز کرد و طی سال‌های گذشته جنایات زیادی را در منطقه مرتکب شد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مستقل، واقعه 11 سپتامبر یک سناریوی از قبل طراحی شده برای حفاظت از منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه بوده است.
طی 14 سال اخیر بارها حمایت آمریکا و انگلیس از تروریست‌های القاعده، طالبان و داعش برملا شده است.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد