اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

اخبار شهرستان آغاجاری

این وبلاگ تلاش دارد اخبار و رویداهای شهرستان آغاجاری را پوشش دهد.

رنگین کمان 28/1/93

 

Image result for ‫ماه رجب‬‎



رنگین کمان  28/1/93

بازگشت پیکر مطهر 63 انسان بهشتی

80 گروه تروریستی ضدایرانی در پاکستان مستقر هستند

 نمایندگان فعلی مجلس  تا هفتم خرداد سال آینده در حوزه انتخابیه

  خود نماینده هستند

تروریست‌ها قصد عملیات انتحاری در 22بهمن و نوروز را داشتند

اگر فشارها بر قوه قضائیه ادامه یابد به مردم پشت‌صحنه‌ها را می‌گوییم

انهدام باند بین‌المللی «غول بچه»

داعش همچنان به وحشی گری خود ادامه می دهد.

طومار گروهک‌های تروریستی برچیده می‌شود

محکومیت برای مسئول کمیته دین‌پژوهی فرقه ضاله «حلقه»

داعش همچنان می تازد

 سازمان ملل تایید کننده ی طلم و جنایت

 

 

  

بازگشت پیکر مطهر 63 انسان بهشتی

پیکر مطهر 63 شهید تفحص شده در مناطق عملیاتی دفاع مقدس پیش از ظهر دیروز در آیینی از مرز شلمچه در خوزستان وارد کشور شد.

 آیین استقبال از این شهیدان تازه تفحص شده با حضور جمعی از مسئولان محلی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهیدان، مردم شهید پرور شهرستان خرمشهر و جمعی از جانبازان دفاع مقدس برگزار شد.
پیکرهای مطهر این شهدا به تازگی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فاو، شلمچه، جزیره مجنون، شرق دجله و زبیدات تفحص شده و مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای پنج و تک دشمن است. پیکرهای این شهدا پس از وارد شدن به خاک کشور از مرز شلمچه به شهرستان ماهشهر انتقال می‌یابد.
آیین استقبال از این شهدا ساعت 17 دیروز از اداره برق ماهشهر به سمت محل برگزاری نماز جمعه این شهر برگزار و پس از نماز مغرب و عشا در کنار پیکر این شهدا در مصلای ماهشهر آیین سوگواری برگزار می‌شود.
به گفته سرهنگ حسین عشقی فرمانده قرارگاه کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، پیکرهای شهدا سپس برای شناسایی هویت آن‌ها به تهران منتقل می‌شود.
تشییع پیکر شهیدان تازه تفحص شده
در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین از درخواست بیش از 100 دانشگاه و بالغ بر یک هزار بخش و شهرستان برای تحویل شهیدان گمنام خبر داد و افزود: این امر گواهی بر میزان اشتیاق و علاقه به فرهنگ شهید و شهادت است.
سرتیپ محمد باقرزاده، از ادامه روند تفحص در خاک عراق خبر داد و عنوان کرد: تفحص همچنان ادامه دارد و در نوروز نیز کماکان ادامه داشت و شهدایی که در دوره دفاع مقدس می‌جنگیدند و برخی نیز در ایام نوروز به شهادت رسیدند در ایام نوروز نیز کشف شدند.
وی گفت: پیکر مطهر 65 شهید تازه تفحص شده در مدت ایام فاطمیه اول تا دوم اخیر کشف شدند که امیدواریم در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) مراسم تشییع و تدفین آنها و شهدای مراحل پیشین در سراسر کشور انجام شود.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، تعامل کشور ایران با طرف عراقی در راستای جستجوی مفقودین را تعاملی خوب ارزیابی کرد و گفت: همکاری خوبی را در تمام محورهای عملیاتی با دوستان عراقی داریم و تلاش‌های خوبی نیز وزارت حقوق انسان در عراق با ما داشته است.
وی از همکاری بسیار خوب مردم عراق در راستای کشف شهدا خبر داد و آن را نشان‌دهنده عمق نفوذ مفاهیم انقلاب، امام و شهدای ما در عراق دانست.
وی با بیان اینکه این اعتقاد و این پیوند عمیق و صادقانه بین ایران و عراق چیزی است که آمریکا خواهان آن نبوده است، تمام خواسته‌ها و برنامه‌های آمریکا را نابود شده خواند و تصریح کرد: حضور صادقانه مستشاران ایرانی در کنار مجاهدین عراق در دفاع از اماکن متبرکه و این اخلاصی که مردم در ایام اربعین نشان دادند و اعتقاد مردم عراق به باور عمیق ایرانیان و برعکس و همچنین ابراز ارادت‌های متعدد به ولی امر مسلمین آیت‌الله خامنه‌ای و امام خمینی(ره) چیزهایی نیست که از دید آمریکا پنهان بماند.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

80 گروه تروریستی ضدایرانی در پاکستان مستقر هستند

80 گروه تروریستی درداخل پاکستان مستقر هستند که دولت اسلام آباد می‌بایست متخلفین ایرانی را دستگیر و تحویل دهد و غیرایرانی‌ها را محاکمه و نتیجه را اعلام کند.


فرمانده مرزبانی کشور، با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته بیش از 70 مورد درگیری و تجاوز مرزی به خاک ایران، از سمت پاکستان انجام گرفته است. کلیه ناامنی‌ها در مرزهای شرقی کشور، ریشه خارجی دارد. دولت و ارتش پاکستان، باید پاسخگو باشند. اسلام آباد، باید عاملان جنایت در به شهادت رساندن 8 مرزبان ایرانی را دستگیر کند.
سرتیپ قاسم رضایی با اشاره به دستگیری چند عضو گروهک تروریستی درگشت مرزبانی بازرگان تاکید کرد که این افراد، عضو داعش نبودند و تحویل مقامات قضایی شدند. این مقام ارشد مرزبانی کشور در عین حال اظهار داشت: امسال، پیش از 3 هزار قبضه سلاح شکاری در مرز شمال غرب، کشف و از تردد غیرمجاز 25 هزار نفر در مرزهای شرقی جلوگیری شده است. وی گفت: بودجه‌های کنونی برای مرزبانی، ناچیز و اندک است. یک هزار و 500 کیلومتر از مرزها، جاده ندارند و احداث برج‌های نگهبانی جدید در مرزها لازم است. فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد: برای تامین امنیت مرزها، در برنامه ششم حدود 80 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و هر سال باید 15 هزار میلیارد ریال به مرزبانی تزریق شود و درصورت تامین بودجه مرزبانی، قاچاق میلیاردی کالا تا حدود زیادی حل می‌شود.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

نمایندگان فعلی مجلس  تا هفتم خرداد سال آینده در حوزه انتخابیه

 خود نماینده هستند

 

 

 مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: دولت با آمادگی کامل و بهره گیری از تجربیات انتخابات در هفت اسفندماه امسال دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را برگزار خواهد کرد.

 

او اضافه کرد: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی تا هفتم خرداد سال آینده در حوزه انتخابیه خود نماینده هستند برهمین اساس می توانند به رسالت قانونی خود بپردازند.

 

وی گفت: اما آمد و شد کسان دیگری که شائبه فعالیت انتخاباتی از آن‌ها بر می آید باید مواظبت شود که از امکانات عمومی برای فعالیت تبلیغاتی استفاده نشود.

 

مقیمی افزود: وزارت کشور تلاش خود را بکار می گیرد تا نشاط سیاسی در جامعه به خصوص در سالی که مزین به ملت و دولت ، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است عملیاتی شود.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

تروریست‌ها قصد عملیات انتحاری در 22بهمن و نوروز را داشتند

عملیات اخیر سپاه علیه هسته مرکزی گروهک تروریستی در جنوب شرق کشور به طرز غافلگیرکننده‌ای صورت گرفت و بخشی از عملیات در اطراف یک برکه آبی به عمق بیش از ۱۰ متر و در ارتفاعات بلند کوهستانی انجام شد.


روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در منطقه «قصر قند» و «نیک شهر» در جنوب شرق کشور با اقدام قاطع رزمندگان قرارگاه نیروی زمینی سپاه منهدم و اعضای آن به هلاکت رسیدند.
بر پایه اطلاعات بدست آمده، جزئیات شناسایی و کار اطلاعاتی بر روی گروه تروریستی مذکور از حدود 3 ماه قبل در بهمن ماه سال 93 در قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه آغاز می‌شود و در بیستم همان ماه، اولین عملیات نظامی علیه این گروه انجام می‌شود.
این عملیات نظامی برای ممانعت از عملیات انتحاری برنامه‌ریزی شده توسط برخی اعضای این گروه در راهپیمایی 22 بهمن در جنوب سیستان و بلوچستان صورت گرفت که طی آن عوامل انتحاری دستگیر می‌شوند.
اما عملیات دوم اطلاعاتی و نظامی علیه تروریست‌ها، در اسفندماه سال قبل (1393) به منظور جلوگیری از اقدام تروریستی و عملیات انتحاری برنامه‌ریزی شده توسط گروهک مذکور این بار برای ایام نوروز 94 صورت می‌پذیرد.
در مرحله دوم، علاوه بر دستگیری تعداد دیگری از عوامل این گروهک، بیش از 150 کیلوگرم مواد منفجره و تعدادی چاشنی انفجاری نیز کشف می‌شود.
نهایتا مرحله سوم این عملیات پس از شناسایی محل استقرار هسته مرکزی این گروهک در کوه‌های صعب العبور منطقه «قصرقند» در بلوچستان صورت گرفت که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.
تروریست‌ها در یک منطقه کاملا صعب العبور مستقر شده و به هیچ وجه شناسایی پایگاه نظامی خود را نیز تصور نمی‌کردند.
منطقه مورد استقرار این گروه به اندازه‌ای صعب‌العبور بوده که نه تنها امکان رفت و آمد بوسیله خودرو ممکن نبود بلکه شرایط جغرافیایی لانه تروریست‌ها نیز بگونه‌ای در ارتفاعات کوهستانی قرار داشته که امکان عملیات شناسایی مستقیم با هواپیماهای شناسایی نیز مقدور نبوده است.
این در حالیست که لازمه  کشف و انهدام لانه اصلی تروریست‌ها نیازمند پیاده‌روی 10ساعته در دل کوه‌های به هم تنیده منطقه «قصرقند» بلوچستان بوده است.
به همین دلیل نکته قابل تامل مرحله سوم عملیات اطلاعاتی علیه گروه مذکور این است که تمامی این عملیات بوسیله حضور مستقیم نیروی انسانی اطلاعاتی و عملیاتی در حیاط خلوت تروریست‌ها در مناطق صعب العبور و به طریق بسیار پیچیده عملیاتی صورت گرفته است.
نهایتا عملیات علیه هسته مرکزی این گروه تروریستی به طرز غافلگیر کننده‌ای چند روز قبل صورت می‌گیرد. بخشی از عملیات در اطراف یک برکه آبی به عمق بیش از 10متر و در ارتفاعات بلند کوهستانی صورت گرفته است.
این عملیات بقدری برای تروریست‌ها غافلگیرکننده بود که حتی تعدادی از اعضای گروه بی‌خبر از همه جا در برکه آبی این منطقه صعب‌العبور در حال شنا کردن بودند و فرصت پوشیدن لباس را نیز پیدا نکرده و به هلاکت می‌رسند.
در مرحله سوم عملیات، علاوه بر دستگیری تعدادی دیگر از اعضای گروه تروریستی، ده‌ها کیلو مواد منفجره به همراه تجهیزات و سلاح‌های مدرن، اسناد و فیلم‌های داخلی گروه و همچنین اسناد ارتباط با برخی کشورهای بیگانه کشف می‌شود

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

اگر فشارها بر قوه قضائیه ادامه یابد به مردم پشت‌صحنه‌ها را می‌گوییم

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک فرارسیدن ماه رجب و ابراز امیدواری نسبت به بهره‌مندی از مواهب و برکات این ماه با اشاره به اینکه هجمه‌ها علیه دستگاه قضایی در سالهای اخیر به صورت پیوسته وجود داشته و هرگاه دستگاه قضایی در مقابل مفاسد اقتصادی و فتنه‌گری‌ها در مسیر قانون و عدالت ایستادگی کرده حجم این فشارها و هجمه‌ها بیشتر شده است او افزود : هجمه‌ها و فشارها از ناحیه ضد انقلاب و نیروهای خارج نشین دور از انتظار نیست اما توقع نمی ‌رودکسانی که خود در مسیر انقلاب بوده‌اند و برای انقلاب از جان و مال خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند سخنانی مطرح کنند که دست مایه ضد انقلاب شود. رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در دادگستری‌های سراسر کشور در مجموع حدود 15میلیون پرونده در حال رسیدگی است و دیگر دستگاههای زیرمجموعه قوه قضاییه از جمله سازمان ثبت نیز خدمات میلیونی به مردم ارائه می‌کنند؛ بروز برخی اشتباهات و تخلفات در چنین حجم عظیمی از خدمت رسانی را طبیعی دانست و افزود: کدام دستگاه اجرایی است که می‌تواند ادعا کند از هر گونه خطا و اشتباهی مبراست؛ این طبیعی است که در هر مجموعه‌ای خطا و اشتباه رخ می دهد اما بزرگنمایی این اشکالات و سخن گفتن به گونه‌ای که القا شود گویی مبنای یک دستگاه بر ظلم و تخلف است، خبطی آشکار است.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «البته قوه قضاییه توجهی به این سخنان و نسبتهای خلاف ندارد» تاکید کرد: ایستادگی قوه قضاییه در برابر فشارها و رانت‌های سیاسی دلیل اصلی هجمه‌ علیه دستگاه قضایی است؛ البته اینجانب صلاح نمی بینم که در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بگویم که چه چیزهایی در پشت صحنه این فشارهاست اما به هر حال صبر قوه قضاییه هم حدی دارد و اگر این حرفها و هجمه‌ها ادامه یابد چه بسا به مردم شریف ایران خواهیم گفت هجمه‌ها از کجا آب می‌خورد و چه نسبتهای 100 درصد کذب و به چه دلیلی علیه قوه قضاییه گفته می‌شود و از چه رانت‌های سیاسی استفاده می‌کنند تا جلوی رسیدگی‌های قوه قضاییه را بگیرند.

 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++

انهدام باند بین‌المللی «غول بچه»

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی از انهدام باندی بین‌المللی، معروف به غول بچه و کشف 490 تن موادمخدر خبر داد.


سردار علی مؤیدی در تشریح یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جدید پرداخت و گفت: یکی از باندهای قاچاق موادمخدر که اقدام به قاچاق کوکائین از کشورهای آمریکای جنوبی به داخل کشور کرده بود، شناسایی شده و مسیر فعالیت‌های آنان را تحت نظر قرار دادند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان دستگیری سرکرده 30 ساله این باند معروف به غول بچه، در یکی از فرودگاه‌ها، افزود: علاوه بر سرکرده، 2 تن دیگر از اعضای باند که تابعیت ایرانی داشتند دستگیر شده و در بازرسی از آنان 3 کیلوگرم کوکائین کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه برخی افراد در خارج از کشور شناسایی شدند و به پلیس آن کشورها اطلاع داده شده، به گردش مالی و املاک قابل توجه به جا مانده از این افراد اشاره کرد و گفت: از این افراد چندین دستگاه خودروی لوکس گران‌قیمت کشف شده است.
او افزود :در سال 93 مجموعاً 490 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که از این میان 390 تن مربوط به تریاک، 70 تن حشیش، 10 تن هروئین، 8 تن مرفین و 15 تن نیز سایر موادمخدر بود.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر در سال 93 را دارای برتری‌های نسبی نسبت به سال‌های قبل عنوان کرد و گفت: در این سال در حوزه موادمخدر به بیش از 90 درصد از هدف‌گذاری‌هایی که از پیش تعیین کرده بودیم، رسیدیم و بیش از 1800 عملیات در سراسر کشور داشتیم.
وی درخصوص تعداد آشپزخانه‌های موجود در تهران نیز خاطرنشان کرد: از 250 آشپزخانه سراسر کشور، بیش از 200 آشپزخانه در تهران و حومه آن وجود داشت.
وی درخصوص استان‌های دارای بیشترین کشف موادمخدر نیز گفت: استان‌های کرمان، هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان به ترتیب با 95، 64 و 46 تن بیشترین کشفیات موادمخدر را به خود اختصاص داده‌اند همچنین فرماندهی مرزبانی نیز 63 تن کشفیات داشته است.
کشف 22 تن موادمخدر طی 20 روز نخست امسال
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی در ادامه به تشریح عملکرد مجموعه پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در 20 روز ابتدایی سال94 اشاره کرد و گفت: در این مدت 22 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است که مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل از افزایش 11 درصدی حکایت دارد. همچنین در یکی از عملیات‌های امسال، 2/5 تن موادمخدر به شکل یک‌جا از سوداگران مرگ کشف و ضبط شد.

++++++++++++++++++++++++++++++++

داعش همچنان به وحشی گری خود ادامه می دهد.

++ یک روزنامه انگلیسی از ماجرای هولناکی درباره تجاوز عناصر گروه تروریستی داعش به دختران خردسال ایزدی پرده برداشت.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر گروه تروریستی داعش پس از به اسارت گرفتن زنان و دختران ایزدی، حتی به دختران کم سن و سال نیز رحم نکردند.

طبق این خبر عناصر گروه تروریستی داعش دخترانی کم سن و سال را که برخی از 9 ساله بودند، مورد شکنجه و تجاوز قرار داده اند.

گروه تروریستی داعش به تازگی صدها تن از زنان و کودکان ایزدی را پس از 8 ماه اسارت، رها کرده است.

در این گزارش آمده است که نیروهای امدادگر، اردوگاهی را برای این آوارگان ایزدی ایجاد کرده و در تلاشند تا زنان و کودکان را از فشارهای روانی و آسیب های روحی و جسمی که به آنان وارد شده، برهانند.

این نیروهای امدادگر گفته اند که دختری 9 ساله را یافته اند که پس از تجاوز 10 تن از عناصر داعش به او، اکنون باردار است.

آنان خاطرنشان کردند که این دختر بسیار کوچک و ضعیف است و امکان دارد هنگام به دنیا آوردن فرزندش، جان دهد.

++ یک فیلم ویدئویی منتشر شده از سوی تروریست‌های داعش تحت عنوان «بیعت با مرگ» نشان می‌دهد اعضای این گروه بیشتر زنان و کودکان ساکن شهر رقه سوریه هستند و یکی از سران این گروه با سخنان خود آن‌ها را برای رفتن به عملیات در عراق تشویق می‌کند.این رهبر داعشی که مقابل کودکان و زنان در حال سخنرانی است، اعلام کرد: خلیفه ابوبکر بغدادی شما را تشویق می‌کند تا شیعیان را بکشید و به ما در عراقی که کشور ماست، کمک کنید.
این نخستین بار نیست که داعش برای اجرای عملیات خود از کودکان و زنان به عنوان عوامل انتحاری و سپر انسانی سوءاستفاده می‌کند.منابع خبری سوریه اعلام کردند تروریست‌های داعش تعداد زیادی از جوانان شهر رقه سوریه را به عضویت خود درآورده‌اند.
داعش از طریق تبلیغات رسانه‌ای و خیابانی در شهر رقه افراد جوان و کم‌سن و سال را جذب می‌کند.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

طومار گروهک‌های تروریستی برچیده می‌شود

پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:‌ارتش با تمام توان از مرزهای کشور محافظت می‌کند و به ملت قول می‌دهم که طومار گروهک‌های تروریستی برچیده می‌شود.

 وی افزود: گروهک‌های تکفیری و تروریستی تهدید نظامی نیست و ما آنها را تهدید نمی‌دانیم . طالبان و القاعده به نیابت از آمریکا به منطقه آمده‌اند، آمریکایی‌ها وقتی وارد منطقه شدند برای افغانستان و عراق نیامده بودند چرا که آنها تصمیم حمله به ایران را داشتند ولی وقتی آمادگی نیروهای مسلح، هوشمندی رهبر معظم انقلاب و همدلی مردم را دیدند، نتوانستند چنین اقدامی را انجام دهند

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

محکومیت برای مسئول کمیته دین‌پژوهی فرقه ضاله «حلقه»

مسئول کمیته دین‌پژوهی فرقه ضاله حلقه به اتهام توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی از طریق برگزاری کلاس‌های غیرقانونی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

«ح.ن» دارای دو سابقه کیفری است، در برخی از مراسم‌ها و جلسات فرقه اقدام به پوشیدن لباس روحانیت می‌کرد و مدعی بود که دارای مدرک معادل دکتری فقه و حقوق است.

با تحقیقات مشخص شد نامبرده به هیچ عنوان در حوزه‌های‌ علمیه تحصیل نکرده است، همچنین وی درصدد راه‌اندازی مرکزی جهت درمان معتادان از طریق آموزه‌های فرقه انحرافی عرفان کیهانی و فرادرمانی بود که توسط سربازان گمنام ولایت دستگیر شد.

نامبرده ادعای کذب مبنی بر تولیت مدرسه علمیه حجتیه قم اقدام با صدور نامه‌ای در تأیید سرکرده فرقه حلقه (محمدعلی طاهری) کرده بود، این در حالی است که مدرسه حجتیه زیر نظر جامعةالمصطفی(ص) العالمیه وابسته به دفتر مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

لازم به ذکر است  رئیس عرفان ضاله حلقه که به جرم توهین به مقدسات در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان اوین است،

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

داعش همچنان می تازد

+++ به گزارش العالم،گروه موسوم به «رقه در سکوت سر بریده می‌شود» تصاویری را از قفس‌هایی منتشر کرد که داعش برای مجازات افراد از آنها استفاده می‌کند.
داعش این قفس‌ها را که به قفس حیوانات باغ وحش شباهت دارد، برای مجازات در خیابان‌های شهر «رقه» قرار داده است تا افراد سیگاری و کسانی که نماز خود را با تأخیر به‌جا می‌آورند، را در آن زندانی کند.
داعش مدتی است که برای مجازات افراد به قفس متوسل شده که اولین مورد آن زنده سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان اسیر اردنی در قفس بود.این گروه تروریستی، پس از آن نیز 21 نفر از نیروهای پیشمرگه کرد را در قفس انداخت و در خیابان‌های شهر کرکوک عراق چرخاند.

+++ در اخباری که به تازگی منتشر شده مشخص شده است داعشی‌ها موفق به راه‌اندازی یک شبکه رادیویی انگلیسی زبان شده‌اند تا از طریق آن مردم دنیا را از فعالیت‌های داعش در عراق، لیبی و سوریه مطلع کنند.
عناصر داعش از طرفی دیگر به تازگی اقدام به چاپ و توزیع روزنامه در حلب سوریه کرده‌اند که حاوی جنایات و دروغ‌های رایج این گروه تروریستی است. داعش قبل از این هم اقدام به توزیع لباس‌هایی با نماد مشهور خود و نیز تأسیس سایت و اطلاع رسانی دیجیتالی به مردم کرده بود. در نظر عموم ما گروه‌های تروریستی مثل القاعده، گروهی از انسان‌های خشن با دید محدود و سطحی هستند که به پیش پا افتاده‌ترین شکل ممکن زندگی می‌کنند اما به نظر می‌رسد که دیگر باید این نگاه را بایگانی و تصویر جدیدی را از گروه‌های تروریستی در ذهن ثبت کرد.

+++ دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود موارد متعددی از تجاوزهای سازمان یافته و آزار و اذیت جنسی، بردگی جنسی و ازدواج اجباری زنان و دختران توسط نیروهای داعش را به ثبت رسانده است. این اعمال جرایم جنگی و شاید جنایات علیه بشریت هستند. بسیاری از زنان و دختران قربانی هنوز ناپدید هستند و اغلب نجات یافتگان در منطقه کردستان عراق نیازمند درمان‌های جسمی و روانی هستند.

سرپرست بخش زنان در دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفت: نیروهای داعش علیه زنان و دختران ایزدی مرتکب تجاوزهای سازمان‌یافته، آزار و اذیت جنسی و دیگر جرائم وحشتناک شده‌اند، در حالی‌که هیچگاه کسی پاسخگوی آن نبوده است .یک پزشک محلی به این سازمان گفت که تاکنون 105 زن و دختر را معاینه کرده که حدود 70 تن از آن‌ها هدف تجاوزهای داعش قرار گرفته اند.

به گفته وی تمام این زنان پس از این حوادث از ناراحتی های روحی و استرس رنج می برند و تاکنون بسیاری از آن‌ها برای فرار از این خشونت ها دست به خودکشی زده‌اند.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

سازمان ملل تایید کننده ی طلم و جنایت

شورای نا امنیت سازمان ملل در نشستی تجت تاثیر دلارهای عربستان ،  با طرح تحریم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس علیه انصارالله یمن موافقت کرد

 

این تحریم‌ها در شرایطی وضع شده که یمن از  حدود یک ماه قبل شاهد حملات هوایی بی‌امان سعودی‌ها است و جنگنده‌های اف - 15 و تورنادوی عربستانی روزانه بارها شهرهای یمن را بمباران می‌کنند

 

بنابر اعلام مقامات رسمی یمنی، بیش از 2500 نفر در این حملات کشته شده‌اند و هزاران منزل مسکونی در این حملات ویران شده‌اند اما پس از کشته شدن این تعداد بالا شورای امنیت پس از 20 روز حمله اقدام به تصویب طرح علیه انصارالله کرده است

 

به واقع این تصمیم شورای امنیت نشان داد که این نهاد که بالاترین مرجع بین المللی برای تامین امنیت جهانی است، تنها مدافع کشورهای ظالم و زورمند است، چرا که در تراژدی این روزهای یمن ثروتمندترین کشور عربی با گران قیمت‌ترین تسلیحات خریداری شده از آمریکا و اروپا به جان فقیرترین مردم جهان عرب افتاده است و در این کشور حمام خون راه انداخته است .

 

عربستان به بهانه مقابله با انصارالله درحالی حملات خود به یمن را آغاز کرده که براساس اصول نظامی در حملات هوایی مهمترین چیز، داشتن بانک اطلاعاتی اهداف است و جای این سوال مطرح است که کشور فقیری چون یمن که نه زیرساخت اقتصادی قابل توجهی دارد و نه ارتشی مجهز، این تعداد پروازهای و بمباران واقعا جز هدف قرار دادن غیرنظامیان چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد